Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

13. 6. 2016 03:00 2

Seznam kapitol

1. Velký bratr vás vidí 2. Příběh z celofánu 3. Budovy z kompozitu 4. Žádné překvapení 5. Kopanec do rozkroku 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Máte pocit, že velcí vydavatelé nemají odvahu přinést nám originální hru? Tak to jste na omylu. Electronic Arts před lety přestavil parkourový akční titul Mirror's Edge, který sklízel kladné ohlasy od recenzentů i hráčů. Pokračování jedné z nejinovativnějších vysokorozpočtových her moderní doby dorazilo na naše PC.

Reklama

Soubojový systém zpočátku dokáže být zábavný, jenže po čase začínají na povrch vyplouvat první mouchy. Předně je třeba říci, že ačkoliv během načítání hry dostanete radu, abyste své útoky mixovali, protože protivníci si váš styl útoků pamatují, často budete používat zajetou strategii dvakrát úskok stranou a kop, a to skutečně až do zemdlení. V pozdějších levelech do tohoto zajetého standardu sice zamícháte ještě trochu toho parkouru, ale to nedokáže změnit holý fakt, že útoky nepřátel vás nenutí k tomu být kreativní.

Mirror´s Edge Catalyst: parkour ve skleněném městě
i Zdroj: PCTuning.cz

Dalším problémem soubojového systému jsou naprosto nepřiměřené reakce, nebo možná i špatný technický stav hry. Někteří nepřátelé na klasický útok zareagují přehnaně a padnou k zemi mrtví. Jindy se vám stane, že tento nepřítel spadne z menší vyvýšeniny a zemře taky. A nebo v lepším případě dopadne na zem a od ní se odrazí a spadne taky. Jo a abych nezapomněla – pohyb nepřátel například na schodech je naprosto toporný a dává vzpomenout na to, jak se postavy ve hrách hýbaly tak před 10 lety.

Celkově se dá říci, že pohyb v Mirror's Edge Catalyst je plynulý, i když kvůli jednolitosti prostředí budete nejednou hledat, kudy máte dále jít (ve hře existuje ukazatel, ale ten je bohužel dynamický, takže občas chybí). Soubojový systém a ani pohyb po městě však neoslní, protože je dost repetitivní a to i v těch vzácných případech, kdy se autoři kromě klasické formulky „přines/odnes“ uvolí a hru ozvláštní něčím originálnějším. Jen tak mimochodem – vedlejší mise a challenge jsou všechny na jedno brdo – běháte, běháte, běháte a to buď mezi bodem A a B nebo mezi brankami atd. Každý druhý člověk by dokázal vymyslet kreativnější mise.

Níže si můžete prohlédnout několik desítek sekund ze hry Mirror's Edge Catalyst:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama