Modujeme F.E.A.R. Záhrobní komando na moderním železe
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Modujeme F.E.A.R. Záhrobní komando na moderním železe

Modujeme F.E.A.R. Záhrobní komando na moderním železe | Kapitola 5

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

30

Seznam kapitol

1. I zrodil se strach 2. Recept, jak se správně bát 3. Jak to bylo tehdy 4. Ladíme 5. Ladíme ještě víc a končíme

Po dlouhé době tu máme zase výlet do minulosti. F.E.A.R. je kultovní 3D řežba, která vás naučí strachu a která ukáže, že se nevyplatí zahrávat si s malými holčičkami. Ehm, cože?

Reklama

Poměrně užitečné je při spouštění hry přeskakovat otravná videa s logy firem. To je jednoduché, stačí spustit konfigurátor Config.exe (ConfigXP, ConfigXP2) a v záložce „Options“ zaškrtnout „Disable Movies“. Bez obav, o dějové animace nepřijdete.

Pro nastavení zorného pole (Field of View) je třeba vytvořit soubor autoexec.cfg a do něj vepsat "FovYWidescreen" "XX.00" (i s uvozovkami), kde XX je požadovaná hodnota. Zde pozor, hra používá vertikální FoV a to je nižší, pro potřebný převod je zde FoV kalkulačka. Z mého laborování ale vyplynulo, že defaultní nastavení by mělo stačit každému, je cca na hodnotě 100 horizontálně.

FoV na hodnotě 120 horizontálně, 90 vertikálně
i Zdroj: PCTuning.cz
FoV na hodnotě 120 horizontálně, 90 vertikálně

Tak a teď když je pařba vyladěna na bezproblémové dohrání, lze ji vylepšit dalšími úpravami, aby se hororový zážitek ještě umocnil. K dispozici jsou HD textury, úpravy zbraní, lehké změny herních mechanik a tak dále. Ke stažení jsou i vývojářské nástroje, a tak si můžete sami změnit naprosto cokoli, včetně tvorby vlastních levelů a kampaní. Sice jsem to také zkoušel, ale je to složitější než politikovo vysvětlení, kterak přišel k osmi domům, soukromému ostrovu a pozemku na Venuši. Takže jsem to vzdal.

Jeden z editorů hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Jeden z editorů hry

Doporučil bych ovšem dva mody – MMod V2 pozmění zbraně, zvuky, efekty, přidává možnost tahat víc kvérů, víc střeliva a navrch je celek ještě větší krvák. Druhou úpravou je baterka bez otravného a neustálého vybíjení čili svítí neustále. Jistě uznáte, že když se krčíte ve větrací šachtě a zhasne vám svítilna, protože potřebuje chvíli na rekonvalescenci, tak zírání do černé obrazovky není dvakrát zábavné.

Zmiňované HD textury v mém případě provází nepěkné artefakty. Takové, že ze strašidelné hry udělaly pářku přímo děsivou a hrůzostrašnou. Létající hlava Paxtona Fettela je vskutku nápor na zdravý rozum. Zkuste sami, třeba budete mít větší štěstí. Avšak i bez HD textur je F.E.A.R. stále graficky na výši a nemůže nikoho urazit, ani papeže.

Modujeme F.E.A.R. Záhrobní komando na moderním železe
i Zdroj: PCTuning.cz

A tím bychom mohli skončit. Ačkoli kromě datadisků vyšly i dvě pokračování, kvalit prvního dílu ani zdaleka nedosahují. Rozvášněn prvním dílem jsem načal i druhý a po dvou hodinách už se mi do toho nechce. Zbraně jsou mdlé, grafika dostala odpudivý HUD a naprosto příšerný filmový šum (nedá se vypnout), při zpomalení času nepřátelé září bíle, přibyli mutanti, kteří vás srazí na zem (po třetí za sebou už jen sípete frustrací), úrovně jsou ještě víc utažené, no škoda písmen. 

Ukázka ohavného šumu FEAR 2
i Zdroj: PCTuning.cz
Ukázka ohavného šumu FEAR 2

Trojku mám dohranou jednou při vydání, a tak netuším, jak by obstála dnes. Mnoho lidí nadává i na datadisky k jedničce, zvláště na druhý Perseus Mandate, ale mě naopak bavil velice. Zvláště nově přítomné jednotky Nightcrawler mají tendenci hráče rozemlít během tří vteřin na paštiku. 

Jednotky Nightcrawler
i Zdroj: PCTuning.cz
Jednotky Nightcrawler

Hromadu dalších tipů, rad a vychytávek najdete zde, já vybíral ty nejzásadnější. 

A to už je vážně konec, takže kdo F.E.A.R. nedohraje během zítřka, je posera!


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama