Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990 | Kapitola 9
Seznam kapitol
Na začátku tohoto měsíce uvedlo AMD svou vlajkovou loď mezi grafikami - Radeon HD 6990. Výkon této karty je velmi vysoký, stejně jako rozměry, hlučnost a spotřeba. Na uvedení rivala z konkurenční stáje jsme si museli několik týdnů počkat. Až do dnešního dne. GeForce GTX 590 je bezkonkurenčně nejtišší duální kartou v historii.
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/68ioezzla3t131t60d3082d59d9b840247784.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/fueea7dbbj2qs6a60d3082e41bfe548021861.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/rdb586rwld1ffet60d3082eded5c817353776.jpg)
Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/4y4wvbw375k43iu60d308300e5c9950093416.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ewcwoze51tn21s660d308316d74b706980933.jpg)
Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×, 8×).
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/1bsdozox7oi3xf160d308325cd0c228337346.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8uhn50milbxqwof60d30832e21f2681091103.jpg)
Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/yfad456n4ndqd2l60d308336c74e696821173.jpg)
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/j3cg5z9hqgppgip60d3083414a4d704079467.jpg)
Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.
![Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7cq3b1twcqktcuy60d30834cfbdb774392455.png)
STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0×, 4×). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů – Sunshaft.
World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., takže měřit v této hře je stále aktuální. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.
Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.
3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.
3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.
HAWX 2 (DX11) - Zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.