Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990 | Kapitola 9

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 3. 2011 12:00 133

Seznam kapitol

1. Nejtišší high-end v historii 2. Nvidia GeForce GTX 590 – představení 3. Galerie balení karet různých výrobců 4. Nvidia GeForce GTX 590 – detaily karty 5. Nvidia GeForce GTX 590 – pohled do nitra karty 6. Porovnání karet a specifikace 7. Testovací sestava 8. Testovací hry a metodika 1/2 9. Testovací metodika 2/2
10. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge 11. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 12. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 13. Stalker CoP, WiC, Unigine, Vantage, 3D11 a další 14. Shrnutí výkonu 15. Spotřeba a teploty 16. Přetaktování 17. Závěr

Na začátku tohoto měsíce uvedlo AMD svou vlajkovou loď mezi grafikami - Radeon HD 6990. Výkon této karty je velmi vysoký, stejně jako rozměry, hlučnost a spotřeba. Na uvedení rivala z konkurenční stáje jsme si museli několik týdnů počkat. Až do dnešního dne. GeForce GTX 590 je bezkonkurenčně nejtišší duální kartou v historii.

Reklama
Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×, 8×).

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

Nvidia GeForce GTX 590 – test vyzyvatele Radeonu HD 6990
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0×, 4×). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů – Sunshaft.

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., takže měřit v této hře je stále aktuální. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

3D Mark 11 (DX11) - Předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme v defaultním presetem.

HAWX 2 (DX11) - Zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama