Pentium Dual-Core E6500K a dalších 30 procesorů v testu | Kapitola 9
Seznam kapitol
Před pár týdny jsme si ukázali, že pro herní počítač je stále dvoujádrový procesor solidní volbou a důležitá je spíše frekvence než počet jader. My si dnes představíme specialitu, kterou v Evropě nekoupíte - Pentium Dual Core E6500K s odemčeným násobičem. Na závěr vás čeká soutěž a vítěz tento CPU od nás obdrží.
Renderování pod 64-bit operačním systémem zkouším v aplikaci 3D Studio Max 9. Renderuji objekty robota volně stažitelný z webu. Výsledný čas operace je ve vteřinách uveden v grafech.
U druhého 64-bit testu používám verzi programu 4.65. Nechávám komprimovat archiv rozličného obsahu (video, obrázky, aplikace, dokumenty) o velikosti asi 60 MB. Nastavení je na Ultra, komprese LZMA. Program umí využít maximálně dvě procesorová jádra, těží hlavně z frekvence CPU. Kompletní čas operace je zaznamenán v grafech.
U převodu WAV do MP3 používám stejný soubor a aplikaci dBpoweramp jako u 32-bit testu. Jen v adresáři encoder zaměním 32-bit verzi Lame za 64-bitovou. Program nic nepozná a spustí s parametrem 64-bitovou verzi. Zkusil jsem tento postup i na 32-bit systému a nefungoval, tedy je legitimní a pod 64-bit operačním systémem jede korektně.
Používám Visual Studio 2008 v 32-bit s 64-bit rozšířením. Kompiluji jednoduchou open source hru a výsledný čas dokončení je v grafech. Aplikace bez dodatečných nastavení neumí využít více jader CPU, nová verze zřejmě už ano.