Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 6
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
Call Of Duty 5 je další hrou, kde se CrossFire výborně daří. Nárůst je všude kolem 90 procent, a nezáleží na nastavení vyhlazování. V nejvyšším nastavení 2560x1600 8xAA jsem již jakýsi náznak microstutteringu pozoroval, a bylo to po chvíli únavné pro oči. Doporučuji se smířit s o úroveň horším vyhlazováním. Průměrný výsledek nárůstu výkonu s druhou kartou o 91 procent hovoří za vše, skvělá implementace a podpora CrossFire.
Hra Dead Space je stále pro tvůrce ovladačů AMD oříškem. Ani v polovině roku 2009 stále CrossFire nefunguje a dokonce degraduje výkon pod úroveň jedné karty. Pokud chcete hru hrát, musíte CrossFire deaktivovat v ovladačích. S jednou grafikou se nemusíte bát ani nastavení 2560x1600 4xAA, s CrossFire si nezahrajete pořádně ale v žádném nastavení. V tomto titulu dostává CrossFire poprvé výrazněji "na frak" a skončí s průměrnými -32 procenty propadu výkonu.
Když jsme už před rokem naměřili v Bioshock téměř 100 procentní nárůst výkonu v CrossFire, zdálo se to jako chyba měření nebo zázrak. Ten se ale potvrzuje i nyní, a výkonový zisk druhé grafiky je všude blízký právě ideálnímu dvojnásobku výkonu. Průměrné vyjádření výkonu dvou karet v CrossFire je 97 procent navíc proti jedné kartě.