Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 5
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
Ve hře Far Cry 2 funguje CrossFire perfektně a škáluje až téměř ke stoprocentnímu nárůstu výkonu v rozlišeních 1920x1200 8xAA a 2560x1600 4xAA. Při hraní se ale projevuje nepěkný jev cukání obrazu, který bych ale nenazval microstutteringem, a jeho důvod je mi záhadou. Projevuje se hlavně při vysokém vyhlazování, a došlo to až k mizernému výsledku v rozlišení 2560x1600 8xAA, kdy hra nebyla vůbec hratelná a průměrné fps naopak v CrossFire kleslo. Nejlepší výkon docílíme v nejvyšším rozlišení s úrovní vyhlazování 4xAA. Celkový průměrný nárůst výkonu kazí jen záporná hodnota, jinak by CrossFire dopadlo mnohem lépe, takto je to průměrně 64 procent.
V další hře Left 4 Dead je také škálování výkonu perfektní a tentokrát zde není vidět žádný exces a pokles výkonu. Největší zisk (skoro 90 procent navíc) CrossFire získáme v nejvyšším rozlišení s jakýmkoliv vyhlazováním i bez něj. Hra je plynule hratelná i v nejvyšším nastavení 2560x1600 s 8xAA a žádné cukání obrazu jsem nepozoroval. Průměrný nárůst výkonu s druhou grafikou je 77 procent.
Fallout 3 je limitován procesorem a nedá se s tím nic dělat, jako tomu bylo v Oblivionu. Maximální hranice fps je kolem 85 snímků a navýšení nedosáhneme ani s trojicí grafik. Na zapojení je ale výhoda udržení maximálních fps až do nejvyššího nastavení 2560x1600 8xAA, kdy se fps s jednou kartou drží kolem hodnoty 50, s druhou grafikou je to opět 85. Ideální nastavení vidím v 2560x1600 s jakoukoliv hodnotou vyhlazování. Nárůst výkonu v CrossFire vidíte v tabulce, průměrně je to 32 procent.