Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
PCTuning Článek

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu

Z. Obermaier

Z. Obermaier

15. 6. 2009 00:00 12

Seznam kapitol

1. Multi-GPU v létě 2009 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.

Reklama
Reklama

Loni v létě jsem vám přinesli článek s názvem "CrossFire proti SLI - 3D pro megalomany" a právě ten nám připomíná jak čas v IT neúprosně letí. Tehdy jsme testovali ještě na platformě Core 2 Quad a o Core i7 si ještě nechávali zdát. Doba a technologie pokročily a my tedy otestujeme Multi-GPU v roce 2009 již na významně přetaktované platformě Core i7. Systém jsem vyladil k maximálnímu možnému výkonu dosažitelnému u většiny vás, o tom ale až později.

Ve zmíněném rok starém testu jsme zkoumali výkon Radeonů HD 4870 a GeForce GTX 280, k zapojení grafik v Multi-GPU jsme se ale od té doby věnovali několikrát. V tomto článku jsme zkoumali rozdíl výkonu SLI na Core 2 a Core i7. A zde se podívali jak si vede CrossFire a duální Radeon HD 4870 X2 na platformách Core i7 a Core 2. Posledním velkým srovnáním výkonu Multi-GPU je náš megatest "Vliv CPU na herní výkon", jež je svým rozsahem skutečně jedinečný. Jako odpověď na mnohé otázky kolem Multi-GPU je platný i nyní a ještě dlouho bude, podívejte se sem.

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu

Stejně jako onen rok starý test i tento bude mít dvě části. V první se podíváme na výkon CrossFire se dvěma nejvýkonnějšími single-GPU kartami od AMD - Radeon HD 4890. Úvod této první části právě čtete. V druhé, SLI části testu, oprášíme GeForce GTX 280, které se výkonem k Radeonu HD 4890 nejvíce přibližují. Pro ilustraci škálování výkonu a dalších vlastností budou karty stačit a shánět GeForce GTX 275 nebo 285 nemá pro tento test smysl, použijeme vlastních zásob. Stejně jako v předešlém testu se budeme držet několika zásadních hledisek a postupů, citace z minulého článku:

"Mnoho různých zveřejněných testů, a ne jenom na našem magazínu, obsahuje jeden zásadní prohřešek. Tou "chybou" bylo u zapojení CrossFire využití všech možných pokročilých triků k dosažení kýženého výsledku. Pokud skóre ve hře nebylo adekvátní dvěma kartám (platí i pro duální kartu), vynaložil recenzent všechny dostupné postupy (přejmenování EXE, různá nestandardní nastavení ovladačů) aby skóre vypadalo v grafech lépe a hlavně vyšší. Pak se ale stávalo, že navnadění čtenáři podobných výsledků nedosáhli a oprávněně si stěžovali.

My na věc půjdeme opět pragmaticky - z pohledu úplně běžného uživatele, který chce vyzkoušet Multi-GPU řešení a nebude každý fps navíc podobným způsobem z karet "dolovat". Protože většinou ani neví jak. Náš test bude v duchu "instaluj a hraj". To znamená, že karty nainstalujeme a uděláme testy. Jak karty dopadnou bude tedy záležet na schopnosti jich samých a také ovladačů, ne na snaze recenzenta a jeho schopnostech učinit skóre vyšší".

Druhým důležitým momentem jsou použité ovladače, pro tento test jsme použili nejčerstvější verze. V případě karet Radeon jsou to Catalyst 9.5 a u GeForce 185.85. S těmito drivery byly naměřeny znovu Radeon HD 4890 a GeForce GTX 280, ostatní karty v grafech jsou výsledky z předešlých testů, například z "Radeon HD 4890 proti GeForce GTX 275" - zde. Tam jsem použil Catalyst 9.4 a GeForce 185.63. Výsledky se ale mnoho nezměnili, spíše jen v rámci chyb měření, tedy je lze s klidným svědomím vzájemně porovnávat. Měření je mnoho a výsledky budeme interpretovat u každé hry samostatně, tedy se nezdržujme a po testovací sestavě se vrhněme rovnou na ně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning