Zpět na článek

Diskuze: Recenze herní klávesnice MSI FORGE GK600 TKL: Za málo peněz hodně muziky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
6. 9. 2025 08:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Design retro klávesnic z devadesátek, numerika chybí stejně, jako chybí podsvícení jednotlivých kláves. Hlavně, že to má pidi displej.... Svého kupce si to asi najde, ale já to rozhodně nebudu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 9. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram souhlasim s tebou, taky mam sice doma klavesnici s displejem ale od SteelSerier jako normalni FULL layout a hlavne ta klavesnice vypada fakt normalne a ne jako naka "cinska kopie" za 300,- coz tahle MSI opravdu vypada..

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 9. 2025 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Grafický design je věc vkusu a osobního nastavení. Když se podívám na klávesnice od Glorious, tak tam najdu takovýchto spoustu. Já sice takové klávesnice nepoužívám, ale barevné rozčlenění klávesnice může být občas užitečné.
Co ovšem nechápu jsou ty redukované mini klávesnice. Na NTB se sice bez numerického bloku obejdu, ale jakmile to jde, zapínám externí full size klávesnici.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
10. 9. 2025 00:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JiVy Souhlasím, mě se třeba ten „retro“ design líbí a navíc je to i užitečné, jasně vidím oddělené jednotlivé bloky kláves.

Fang
Fang
Level 4 Level 4
10. 9. 2025 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Bude i verze s numerikou. Kdyz ne u msi, tak u nekoho jinyho, u koho se nepriplati zrovna za msi. (Mozna endorfy, ktery jinak podle mne vypada hodne podobne co se sasi tyka?) A jestli chce plnotucnou klavesnici, asi ho tahle nezaujme.. je to pro lidi, co numeriku nepotrebuji. Ja nedavno ke svy plnotucny klavesnici prihodil jeste 65% keychron na nektery pripady, kdy plnou velikost fakt nepotrebuju - treba kdyz zapnu joysticky , chci kratsi klavesnici a nepotrebuju vsechno, kdyz to da z velky casti hotas. A i kdyz je ten keychron hodne super, pro me, tak na bezny pouziti… leda v nouzi. Ale to jde mozna az za hranice predstavivosti mozna, ze lidi maji ruzny potreby.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 11. 2025 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fang @Fang taky preferuji plny layout..

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
5. 9. 2025 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždyť tomu chybí spousta kláves a ještě rozložení je nestandardní! Tohle je kentus!

deasuncz
deasuncz
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 9. 2025 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @tynyt v čem je rozložení nestandardní?

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
12. 9. 2025 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@deasuncz @deasuncz Koukni se jak vypadá layout standardní AT klávesnice a pak to srovnej s tímhle shitem. Myslím si, že si všimneš spousty rozdílů.

Tady je vidět, že se vyřádil "designér" a ergonomie šla stranou.

travex
travex
Level 11 Level 11
5. 9. 2025 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klávesnice za dvojku co nemá podsvícené znaky, ale krásně svítí okolo čudlíků? Navíc nemá NumLock. No, zůstanu u své víc jak 10 let staré FujitsuSiemens. Ta je dokonale nerozbitná a bez problémů umí to co tato a za poloviční cenu

Mejla
Mejla
Level 1 Level 1
4. 9. 2025 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

N-Key rollover, anti-ghosting, displej a kdoví co ještě. Dokáže mi někdo rozumně vysvětlit, v čem je to lepší než membránovka za pár stovek? Mladý si přinesl nějakou herní s mechanikama. Zdvih kláves to má jak výtah do třetího patra (ale hlavně že to má RGB podsvětlení). Když mám přece low-profil membránu s polovičním zdvihem, zmáčku ji za poloviční dobu, ne?
A ten antighosting - co to má dělat? Za celých 30 roků jsem nezažil klávesnici, která by mi při jednom zmáčknutí kláves poslala dva nebo více znaků. Zato si pamatuji klávesnice na kterých hrálo 6 lidí červy, každý 2 klávesy a klávesnice to brala. Pak nastala doba, kdy více zmáčknutých kláves najednou byl problém (prostě pak některé nereagovaly).

TheCenda
TheCenda
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mejla @Mejla právě jsi popsal n-key rollover :D

Mejla
Mejla
Level 1 Level 1
4. 9. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheCenda @TheCenda Díky. To je super - dnešní drahé klávesnice zvládnou s velkou pompou to samé co bylo dřív běžné :o
Co ten zbytek? Antighosting? Mechanické klávesy s vysokým zdvihem?

TheCenda
TheCenda
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheCenda @Mejla Jo, taky mi to přijde komický, že vlastnost které byla běžná se vytratila a vrátila jako něco nezbytnýho :D

Antighosting s tím souvisí - zkrátka si to přežvejká kterou(é) klávesu(y) jsi stiskl při tom hraní v šesti lidech...

Vysoký zdvih je o preferenci, já třeba nejradši mechaniku s nízkým zdvihem - což tak nějak odpovídá běžnějšímu zdvihu u membrány, ale s projevem stisku mechanického spínače - ale to je čistě subjektivní a nemyslím si že píšu nebo hraju líp jen proto, že je mi ta klávesnice příjemnější :)

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mejla @Mejla "Zdvih kláves to má jak výtah do třetího patra (ale hlavně že to má RGB podsvětlení)."

Přesně jsi to napsal, sdílím stejný názor 😀 Já mám bezdrátový set od Dellu KW5221W a hraje i píše se mi na tom perfektně 😉

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
5. 9. 2025 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mejla @Mejla Mě víc vyhovují velké klávesy s prohlubní, než ty malé placaté. A mnohem víc mě omezuje rychlost myšlení a rozhodování, než ty dva milimetry pohybu navíc, poté, co se mi už podařilo ten prst k pohybu přimět. Asi i dávám přednost tomu nezmáčnout něco omylem při nahodilém dotyku. Barevné podsvícení je príma, nastavil jsem si barvy kláves podle toho, kterým prstem je mám mačkat a že to svítí ve tmě taky ocením docela často :)

O antighostingu a n-key rollover je taky príma, že si nezablokuju nějaké klávesy mačkáním kláves jiných.

Ale 100 lidí, 100 chutí, každý má trochu jiné použití a je fajn, že si můžeme vybrat na větší škále, než jen IQ - PMD :)

Fang
Fang
Level 4 Level 4
10. 9. 2025 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mejla @Mejla Za celou dobu, co jsou klavesnice na USB jsem asi nepotkal zadnou, co by neinzerovala antighosting, ktery je vlastne asi tak nestandardni, jako to, ze monitory sviti..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze celkem podobná, jako ve světě - klávesnice hlavně pro mladé, ti kupují tohle po stovkách a největší lákadlo je samozřejmě ten display - Což se zde samozřejmě nesetká s pochopením u starších pánů, ale to je také v pořádku. Za dvojku si tohle koupí každý druhý mlaďas.

chulygun
chulygun
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 05:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klávesnice na mě působí jako produkt nějakého laciného OEM výrobce, na který MSI nalepilo svoje logo. Těch negativ je celá plejáda a autor jen chválí nebo zlehčuje a ocení to 9/10 - klávesy bez podsvícených písmen, CZ/SK znaky mají jiné písmo než zbytek kláves, absence SW, směšná výdrž, otřesný design, divná barevná kombinace tlačítek, hlučná tlačítka,...

Celá recenze smrdí reklamním sdělením.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 06:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chulygun @chulygun tak uz je hodne divne ze MSI posila veci na recenze defakto v CR jenom do PCTuningu a vzdy tu dopadnou jejich produkty az "zazracne" :) Domluvit si na recenzi neco od MSI je nadlidsky ukol uz tak 4 roky co se tam vymenil celej jejich team a vsichni lidi odesli (za velmi divnych podminek musim rict a vsichni ve stejny cas coz bylo taky hodne divny).. Asi se to od ty doby posila jenom vyvolenym lidem a s predem jasnym vysledkem, jinak si to chovani ceskeho zastoupeni MSI nedokazu vysvetlit..

TheCenda
TheCenda
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nebo to holt posílají jen relevantním lidem z medií které někdo čte, no...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @TheCenda spise jenom jednomu a nic horsiho nez 9z10 sem tu snad nevidel :) zvlastni... jinak v CR mame i jine media s vyssi ctenosti a MSI zde neuvidis..

ArgKappa
ArgKappa
Level 3 Level 3
4. 9. 2025 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jaká jsou to pls media?

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
4. 9. 2025 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Pride mi prekvapive a poburujuce, ze niekomu ako ty by vyrobca typu MSI neposlal produkty na testovanie... SKANDALOZNE!

Mam osobny tajny typ, preco by tomu tak mohlo byt... Ako priklad staci ked som si precital tvoju "recenziu" na monitor (farby nastavovane a hodnotene od oka a pod.).

Alebo lokalne zastupenie MSI venovalo 5 minut na internete "vyskumu", ako ty a tvoj kolega z amDDworldu uz dlhe roky posobite na cz/sk HW scene. Ono ucelove lzi a vasa "objektivita v suvislostiach" nie je valnej vacsine normalne zmyslajucich ludi po chuti.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 18:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @ArgKappa treba Zive.cz, jejich ctennost je uplne nekde jinde nez PCtuningu.. a to řádově..

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
4. 9. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chulygun @chulygun Jako kdyby MSI byla nějaká značka.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 11:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista souhlasim tak pred 10-15 lety opravdu vyborna.. skvela spoluprace do roku cca 2019 (s panem Slámou a později s panem Vavrečkou), skvele produkty, nebali se kritiky, naopak byli za ni radi protoze pak se meli z ceho poucit a jak se zlespovat... cela tato filozifie firmy sla uplne do pr.. nekdy cca pred 6 lety (v dobe prvni horecky krypta co si tak vzpominam) a od te doby se to jenom zhorsovalo.. mozna i proto vsichni ti lide co v Ceskem MSI pracovali odesli, asi se na to nemohli koukat jakym smerem se to ubira...

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
4. 9. 2025 04:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím, proč si rovnou nekoupit AJAZZ AK35I V3 která je trochu někde jinde? Mám od AJAZZ levnější mechaniku asi za 800kč a plně se vyrovná corsair K68. Tento počin od MSI je takový nemastný neslaný, no a podsvit je tu užitečný asi jako skleněné průhledné dveře na veřejném záchodku.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 To nerovná i kdyby ses hodně modlil, ale pokus dobrej. 😂

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
4. 9. 2025 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Mám doma jak ajazz, tak K68, ajazz má kvalitnější keycaps, píše se na ní stejně dobře a dokonce si pamatuje nastavení podsvitu i po vypnutí PC. Na K68 jsem dokonce měnil keycaps, ty původní mají nepříjemný povrch a působí to jako takový levný plast.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to hodnoceni 9z10 mi zrovna u tohoto modelu prijde celkem nadsazene..

NelsonMandela
NelsonMandela
Level 22 Level 22
3. 9. 2025 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle sračky si strčte někam, blikající hlučný cirkus a ještě na baterky ty voe... dejte mi znovu do výroby MS Sidewinder x4 a beru i kdyby stála 5 litrů.

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
3. 9. 2025 19:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TKL, nechápu smysl, já při hraní numerický blok využívám, dost často. Mimochodem doporučíte někdo kvalitní klávesnic (tedy že vydrží podstatně déle než záruku) full size včetně numerického bloku s RGB podsvícením každé jednotlivé klávesy zvlášť (tak aby si to klávesnice pamatovala i v jiném OS a dalo se to uložit v SW, nejlépe i přímo do klávesnice), bude drátová, mechanická (vyhovují mi RED spínače, ale asi je to vcelku jedno, zrovna v tomhle nejsem moc náročná a co jsem si v obchodě zkoušela RED, BLUE a BROWN, tak v nich moc rozdíl nevidím, omlouvám se fajnšmekrům 🙂 ), kdyby měla nízký zdvih a nízké klávesy, velký enter a malý levý shift, optimálně české rozložení a rozumnou cenu (líbí se mi Logitech G915 X, ale cena je docela vysoká, nejsem si jistá, že chci dát tolik peněz za klávesnici) případně Logitech G 512, kde ale je "vada" ve vysokých klávesách a absenci českého potisku (píšu všema deseti, ale jde o princip).
Díky 🙂

edit: a pokud možno celočerná, to co je v recenzi je fakt divné...

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
3. 9. 2025 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abby @Abby Keychron, maji vetsinu toho co chces, ale levny nejsou a cesky potisk ma jen par verzi z toho vseho, co vyrabeji.

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
4. 9. 2025 21:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @SkyBoiler kouknu na to, díky. A i když zmiňuju cenu, tak tu řeším až v poslední řadě.

edit: tak jsem koukla a kromě toho, že jsou všechny bezdrátové, tak jejich zbarvení je taky dost podivné. Takže asi se přidržím Logitechu, aspoň bude jeden SW pro myš, klávesnici i volant.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
4. 9. 2025 22:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @Abby Nejsou (jen) bezdratove, maji vzadu prepinac BT a kabel, normalne ji pripojis na USB-C nebo na BT, jak budes chtit. SW pouzivat nemusis zadny, nastaveni se ulozi do klavesnice, sw bezi v prohlizeci tak to pustis jednou a nastavis - zadna instalace netreba. Co se barev tyce, na obrazkach je to divoky, v realu vypadaji dost jinak. Mam mj. treba K3 v3 s low profile klavesama a s red switchema a je v podstate celocerna. Ty cerveny klavesy jsou v baleni i v cernem provedeni, takze si to muzes vymenit, stejne tak Win/Mac klavesy apod.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 9. 2025 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @SkyBoiler Keychron mě zaujal. Píšu všemi deseti, tak to není nutné, ale české popisky asi nee? Objednával jsi to přímo od nich? Díky (barva spínáčů)

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
5. 9. 2025 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @Lukáš Meistner S ceskymi popisky je koupis na Alze, mozna i jinde u nas. Nemaji samozrejme vse. Ja tu K3 koupil tam, protoze jsem datel a vsemi deseti neumim. 🤣 Jinak podsvicena je jen horni rada znaku, ta spodni jako ceske znaky, tecka, carka je gravirovane / tistene a tudiz nepodsvicene. Mam red spinace, maji prijemny tactile chod. Navic je jeste odhlucnena, takze neni skoro slyset jako klasicka mechanika. Pise se na ni fakt dobre.

Fang
Fang
Level 4 Level 4
10. 9. 2025 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SkyBoiler @Lukáš Meistner Ja si udelal radost Q1 HE… (chtel jsem zmensenou k g915). Prijemna zalezitost, magneticky spinace (hall efect, jako v lepsich gamepadech a joysticich) jsou zajimavy, de facto by se dalo rict, ze je tak jako… vlastne analogova.

Mafian2771989
Mafian2771989
Level 38 Level 38
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 18:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To má bejt nějaký „pseudo-moderní-retro“? Jako já zrovna nemam moc vkus, ale tohle je pořádná blitka od dizajnéra. 😁

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč má BÍLA klávesnice pár kláves černých? 🫣

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
3. 9. 2025 16:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neprůsvitné symboly na klávesách: Nebo se dá napsat když je podsvit úplně na hovno. Viděl jsem to na levné klávesnici to fakt nechceš. Za 2k je to solidní joke. Hlavně že má display to potřebuješ když paříš :D

Jiří M
Jiří M
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klávesnice bez numeriky? Se světelnými efekty a navíc bílá? Díky, to opravdu můžu postrádat...

jirica
jirica
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozna je kvalitni, ale z meho pohledu je designove hnusna a to ze ma neprusvitne symboly na klavesach je taky hrozny

Yurax
Yurax
Level 17 Level 17
3. 9. 2025 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovedu si to představit jako klávesnici čistě herní, ale jako pracovní, nebo i jen domácí (tzn. cokoli krom her a práce) bez numbloku a svislým blokem ins-del-pg: nikdy.

Jiří M
Jiří M
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Yurax @Yurax Nevím na co je tohle dobré, ale na práci opravdu ne. I k noťasu mám exterku, sice fyzicky zmenšenou ale plnohodnotnou, a i přes to zmenšení se dá psát v téměř plném počtu úhozů všema deseti. Přiznám, módní barevná svítíčka mě rozčilují. Všude.

Reklama
Reklama