Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
PCTuning Článek

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 4. 2012 03:00 13

Seznam kapitol

1. Vlastní engine určený především pro konzole 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním
5. Vliv procesoru na hru 6. Galerie in game screenshotů 7. Výběr recenzí herních magazínů 8. Závěr

Série Ridge Racer dosud vycházela jen pro herní konzole. S pokračováním Unbounded se to mění a série se konečně dostává i na PC. Společně s tím přišla i změna vývojáře a herního enginu. Vizuální stránka je poměrně pěkná a bez vysokých hardwarových nároků, konzolový původ však nezapře — chybí téměř veškerá nastavení.

Reklama
Reklama
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Ačkoliv je série arkádových závodních her Ridge Racer pro české hráče počítačových her zvyklé především na platformu PC možná tak trochu neznámá, ve skutečnosti vznikla první hra této série už téměř před dvaceti lety (v roce 1993) a množství více či méně úspěšných pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat. Aktuální díl Unbounded by si tak při započítání všech vydaných her s tímto názvem zasloužil číslovku minimálně okolo dvaceti.

Je proto poměrně velkým překvapením, že se hra po tolika letech objevuje i na platformě PC, ze které vývojáři spíše na konzole přecházejí než naopak (Unbounded samozřejmě nevychází jen pro PC, ale i pro herní konzole Xbox 360 a Playstation 3). Největším důvodem je pravděpodobně velká změna v zázemí série. Zatímco vývoj téměř všech velkých her série v minulosti zajišťovali přímo japonští vydavatelé z týmu Namco, Unbounded svěřili finskému studiu Bugbear Entertainment, který se v minulosti proslavil zejména sérii destrukčních závodů FlatOut (s výjimkou posledního dílu Chaos & Destruction).

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Poslední větší hrou týmu Bugbear Entertainment byl v roce 2007 remake druhého dílu FlatOut s podtitulem Ultimate Carnage. Od té doby vývojáři udělali jen port hry Sega Rally Revo pro přenosnou konzoli Sony PSP. Při vývoji Ridge Racer: Unbounded proto neměli připravenou technologii  z některé z předchozích her a stejně tak nechtěli použít engine třetích stran. Volba proto padla na vývoj zbrusu nového vlastního enginu.

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Už po prvním spuštění hry vám při pohledu na složení menu bude jasné, kam Ridge Racer: Unbounded míří především — na herní konzole. Během samotného hraní se vám pak tento pocit jen potvrdí. Ne, že by vizuální stránka vypadala vyloženě špatně, nicméně kvality nejlepších her v oboru (zejména závodní hry od Codemasters) rozhodně nedosahuje a při hraní se nemůžete zbavit pocitu, že podobnou vizuální kvalitu vídáme již několik let. Pravděpodobně proto v tomto kontextu není nutné nijak zdůrazňovat informaci, na jaké technologii nový Ridge Racer běží — DirectX 9.0c.

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning