Zpět na článek

Diskuze: Rozhraní DirectX 11 a jeho nejbližší budoucnost

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

c.Data
c.Data
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hle odborně článek ok al eta averze viči ATI je tu zjevná...

Třeba hláška typu když ADM přijde vytáhně minion USD a řekne dejte tam DX11 věci ...a NVIDIA přijde z dvěmi a tlupou programatoru a daji tam PhysX...jdi se už vážně vyspat...toto je cílená demagogie..a toto je poslední komentář PCT mažu ze seznamu oblíbených webů bo nasrat se nad stupiditou některých lidí nemá cenu...

matysbrno
matysbrno
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zase článek. Pane Obermaiere, jste jistě špička v oboru, ale Vaše hloupé výlevy ve článcích škodí všem. Čtenářům, PCT i samotným technologiím a výrobcům. Šéfredaktor by se měl zamyslet nad Vaším počínáním a zakázat Vám přispívat písemnou formou na tento web. A nebo se rovnou přejmenujte na NVtuning.

Meridius
Meridius
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matysbrno Ale proč se tu rozčilujete? Vždyť má v globálu pravdu. Nad dx11 se všichni tetelili blahem, co všechno nepřinese a ono zatím naprosté houno. A pěkně smradlavé. Co titul slibovaný s dx 11 hyper truper grafikou, to vizuální zklamání až průser.

Nad physx ohrnují hlavně fanATIci frňák, ale když vidí srovnání, alespoň jej nemusí hledat lupou. Kdo teď má dx10 grafickou kartu, nemusí smutnit. Ani samotná NV smutnit nemusí. Nic jí neuteklo a alespoň z hlediska použitelnosti dx11 je její nová karta načasovaná správně.

Mimochodem, jsem vlastník HD 5770, aby se někdo nepodivoval nad objektivitou.

matysbrno
matysbrno
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Meridius Já zase nechápu Vás. Jak se mohl Direct x 11 rozšířit, když lídr na trhu GK žádnou zatím nevydal? Až na trhu budou ve všech cenových relacích karty od NV, tak to bude jasný signál pro výrobce her, že už má smysl tvořit v D11 hry. Ale bez ohledu na to pokrok nikdo nezastaví a je jasné, že Direct x 11 bude pro výrobce her nový standard. V době hospodářské krize a celkového propadu prodejů nikdo nechce riskovat.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
8. 3. 2010 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan redaktor, pri troche snahy by to bol velmi kvalitny clanok, stacilo fakt malo.... Zacinam mat averziu na vase clanky.... :!:

Federmann
Federmann
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stalo se zvykem, že zde napsané příspěvky soustavně mizí. Vznikla však i [url=http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=18&t=154451 ]Diskuse o článku [/url], nejenom diskuse pod článkem.

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Federmann Trebal tlacit na hernych vyvojarov inak hry vymyznu z PC .. uz som cital par clankov presne o tejto tematike ..
coraz menej hier je na PC
a jedine herny priemysel posuva vyvoj a vykon PC dopredu .. vyroba vykonnych CPU a GPU to je len pre hry ...

Federmann
Federmann
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Federmann]Stalo se zvykem, že zde napsané příspěvky soustavně mizí. Vznikla však i [url=http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=18&t=154451 ]Diskuse o článku [/url], nejenom diskuse pod článkem.[/quote]

???[url]http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=18&t=154451[/url]

nagger
nagger
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

máme tu další článek s nulovou informační hodnotou, zato s množstvím "Obrovin" - i když tentokrát zřejmě přeci jen korigovaných 8)

"Pojem Depth Of Field (hloubka ostrosti) je u her skloňován už dlouho. Hlavní smysl je upravit obraz na monitoru blíže vlastnostem lidského oka. Všechny objekty před, a za zaostřeným bodem by se měly touto technikou rozmazat, jako v reálném světě." -slepě opsat a uvažovat jsou věci rozdílné - opravdu se někomu líbí, jak je s touto "featurou" vše hnusně rozmazané ? :lol: dokud herní zařízení nebudou sledovat, kam se přesně dívám, budu jen doufat, že toto půjde vždy v nastavení vypnout :roll:

mira89
mira89
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger [quote]máme tu další článek s nulovou informační hodnotou[/quote]
jak pro koho :lol:
mne článek potvrdil to co dávno tuším - že s nákupem DX11 GK fakt není kam spěchat :D

Egoist
Egoist
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger Ano ty kontrasty informací a "obrovin" tento článek ničí.

Egoist
Egoist
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokuď by se tento článek omezil na pouhé informace bez osobního "příspěvku" autora, tak by to byl vynikající článek.

Egoist
Egoist
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Egoist Doporučuji se autorovi zaměřit na pouhý překlad článků,dokumentů bez jakéhokoliv přidaného prvku.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Rozhraní DirectX 9 je s námi už od roku 2002, poslední aktualizace DirectX 9c od roku 2005. Po [b]téměř deseti letech[/b] to už opravdu vyžadovalo změnu. Z této snahy se narodilo API DirectX 10" Vzhľadom na to, že DX10 prišiel v 2006... odkedy je 4-5 takmer 10? :D :D

Čo sa GPGPU týka, tak ATI CTM pre radeony X1900 tu bol skôr ako CUDA. :wink:

To že DX11 kód na DX11 HW neprináša nárast FPS je jednoducho lož. :wink: Pri nastavení určitých detailov zodpovedajúcich najvyšším DX9/DX10 detailom je nárast výkonu merateľný (napr battleforge, staker). Ak sa engine/hráč rozhodne zapnúť ďaľšie fičúrky tak samozrejme FPS klesá (prekvapivo)... :P

A v neposlednom rade... to, že sa výrobcovia (teraz AMD a ochvíľu aj nVidia) snažia predať DX11 HW je pochopiteľné... ak nebude mať verejnosť tento HW v PC, tak si zrejme DX11 hry kupovať nebudú, a teda ich ani vydavatelia nebudú produkovať... Takže to, že nvidia tvrdila, že DX11 HW je v 2009 zbytočný bolo práve preto, lebo DX11 HW nemali. :wink: Čoskoro sa to zmení a aj nvidia bude propagovať svoj DX11 HW aj napriek tomu, že v 2010 bude stále rovnako zbytočný.

Federmann
Federmann
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ifkopifko [quote=Federmann]Stalo se zvykem, že zde napsané příspěvky soustavně mizí. Vznikla však i [url=http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=18&t=154451 ]Diskuse o článku [/url], nejenom diskuse pod článkem.[/quote] ???[url]http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=18&t=154451[/url]

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bez nějakých zbytečných výpadů (tak jak to má ve zvyku jeden expert z "konkurence") a plný zajímavých poznatků. Ano, mám v podstatě stejný nazor jako onen tázaný vývojář. DX11 je sice fajn, ale prozatím nic moc neukázal. A konzole jsou DX9, tak kdo by se chtěl trápit pouze na PC s něčím novým. :confused:

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ faking shit hry na PC !! je to totalna ko**tina
tak kupil som si hru faking FEAR 2 za 8 quid na pojebany PC a hru som instaloval fakingskych 1.5 hodin a po tej drbnutej instalacii nejaky shitny steam vyhodil nejake trapne okno ze cakaj dalsich 48 minut na spustenie hry

no boa to co je toto za kravina vysvetli mi niekto ??? to ked si chcem zahrat hru na pc to mam ist spat ? a po zobudeni to este instaluje???
fakt je to TRAPNE HRY NA PC
ZRUSIT CO TO JE ZA PICOVINA INSTALOVAT HRY ??? NACO ??? VED NA PS3 NEMUSIM NIC TAKE ROBIT
A HRY MAJU SKORO 15 GIGA CO NEVIDIET TO BUDE 20 A VIAC TO BUDEM 3 DNIINSTALOVAT??

TAK NATO IM MOZEM TAK ZVYSOKA SRAT VOLE !~~~~!~~~~!!!!

Mesi
Mesi
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vaio Ty byt dobre vymastenej. ^^

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
9. 3. 2010 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vaio @Mesi: ty budes nejaky crazy mental

matysbrno
matysbrno
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Proč byla SMAZÁNA celá ranní diskuse k tomuto článku? Celá redakce jste totální ubožáci, když nejste schopni argumentovat na to co zbastlí Vaši "redaktoři". Vaše objektivita a nezávislost vzala za své tím jak Vás koupil Mediacop, ale dělat z lidí blbce rozhodně nemusíte. :idea:

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně se vůbec nedivím, že se vývojářům do DX10 ani DX11 moc nechce. Už DX10 byly pevně spjaté s Vistou, kterou ovšem nikdo nechtěl. Proto když studio pracující na hře vidí, že v DX10 si to zahraje 8% hráčů a v DX9 prakticky každý, tak je jasné do čeho půjde. Dokud bude mít více jak polovina hráčů Win XP omezené na DX9, tak se asi těžko dočkáme DX11 only her. Stejně tak pokud se většina her portuje na konzole případně z konzolí, které po HW stránce mají nejblíž k DX9, tak není divu, že i výsledná PC hra má DX9 základ a maximálně pár naroubovaných efektů z DX10 nebo DX11. Celé je to tedy pouze o tom, jak rychle se prosadí Sedmičky a vytlačí XPčka. Naštěstí jsou Sedmičky povedené narozdíl od mizerných Vist a také je to vidět na prodejích.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To se zase promazávala diskuze ? Než jsem napsal pár řádků tak zmizela většila příspěvků v diskuzi a zbyl pouze jeden chválící článek ...

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Zvykneš si... :P Ostatne, čo iné im ostáva keď nevedia obhájiť čo napísali...

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[i]Poprosím tento príspevok už nemazať... [/i]:P [i]Dík.[/i]

"Rozhraní DirectX 9 je s námi už od roku 2002, poslední aktualizace DirectX 9c od roku 2005. Po [b]téměř deseti letech[/b] to už opravdu vyžadovalo změnu. Z této snahy se narodilo API DirectX 10" Vzhľadom na to, že DX10 prišiel v 2006... odkedy je 4-5 takmer 10? :D :D

Čo sa GPGPU týka, tak ATI CTM pre radeony X1900 tu bol skôr ako CUDA. :wink:

To že DX11 kód na DX11 HW neprináša nárast FPS je jednoducho lož. :wink: Pri nastavení určitých detailov zodpovedajúcich najvyšším DX9/DX10 detailom je nárast výkonu merateľný (napr battleforge, staker). Ak sa engine/hráč rozhodne zapnúť ďaľšie fičúrky tak samozrejme FPS klesá (prekvapivo)... :P

A v neposlednom rade... to, že sa výrobcovia (teraz AMD a ochvíľu aj nVidia) snažia predať DX11 HW je pochopiteľné... ak nebude mať verejnosť tento HW v PC, tak si zrejme DX11 hry kupovať nebudú, a teda ich ani vydavatelia nebudú produkovať... Takže to, že nvidia tvrdila, že DX11 HW je v 2009 zbytočný bolo práve preto, lebo DX11 HW nemali. :wink: Čoskoro sa to zmení a aj nvidia bude propagovať svoj DX11 HW aj napriek tomu, že v 2010 bude stále rovnako zbytočný.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Od článku jsem po přečtení titulku čekal víc, ale ještě to ujde. Rád bych ale upozornil na několik nesrovnalostí: [b]1)[/b] První GPGPU rozhraní bylo Close To Metal od ATi (viz. ifkopifko) [b]2)[/b] "Teselator" s displacement mapami nijak nepracuje. Ty se aplikují až na výsledný teselovaný model k zvýraznění jemnějších detailů, které by byly při teselaci příliš náročné na výpočet. [b]3)[/b] V Dawn demu nebyla pro animaci mimiky obličeje použita teselace, ale demo využívalo transformaci modelu přes vertex shader. [b]4)[/b] V BattleForge je ComputeShader 5.0 využíván k "akceleraci" všech post-processing efektů, nejenom stínů.
- Jan Kratěna

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 3. 2010 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1. To bylo jen řešení na papíře, CTM vyšlo v roce 2006 stejně jako CUDA ... bylo to ve stejný rok, kdo byl první je otázka ...

2. A tohle někdo v textu tvrdí? Já tam jasně píšu, že DM se aplikuje až ve třetím stupni - Domain Shader ...

3. Kdo mluví o Dawn demu, já ne ...

4. A které pak to jsou, kromě stínů? V materiálu od ATi se hovoří pouze o HDAO a ničem jiném, kdo a kde tvrdi neco jineho?

ifkopifko - poku umíš počítat, tak je dnes rok 2010, DX9 vyšel na svět 2002 - to jeste osm let, zaokrouhleno na deset +/-

... jo to je fakt mazec chyba, kterou musím pětkrát připomenout v komentech ...

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier [b]ad 1 )[/b] ATi CTM využíval první GPU client pro Folding@Home (konec roku 2006). [b]ad 2)[/b] V sekci popisující displacement mapping je to popsáno trochu nešťatně, ale uznávám, že v dálší části už je to popsáno korektně. [b]ad 3)[/b] O Dawn demu sice nemluvíte, ale v kapitole [i]Teselace II.[/i] je několik obrázků z tohoto dema s popiskem [i]"Změny výrazu obličeje a animace pomocí Teselace"[/i], ale přitom se o teselaci nejedná. ad 4) A HDAO se týká jen stínů? Pokud vím, tak se tam počítá osvětlení celé scény, ne jenom stínů.
- Jan Kratěna

rrastik
rrastik
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier S prepacenim pane Obermaiere, ale CTM nebolo len papierove vydanie, uz v roku 2006 bolo mozne vyuzivat prve aplikacie cez CTM. CUDA prisla neskor. Kto bol prvy je otazka iba pre vas samotneho, ale nie pre ludi ktory maju pamat.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Pokiaľ viem, prvé CUDA SDK vyšlo v 2007. :wink:

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2010 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Jan Kratěna: CTM vs CUDA jsem v clanku opravil, sice o par mesicu ale opravdu vyhral CTM.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @ifkopifko: Ale bolo to vo februári/únoru 2007, takže to +/- kľudne môžete zaokrúhliť na 2006. :lol:

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2010 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=potooczech]To se zase promazávala diskuze ? Než jsem napsal pár řádků tak zmizela většila příspěvků v diskuzi a zbyl pouze jeden chválící článek ...[/quote]Ano budeme promazavat diskuzi, je tady aby prinesla konstruktivni debatu...

matysbrno
matysbrno
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Pane Vlčku, proč necháváte psát "redaktory" takové bláboly, když chcete konstruktivní jednání? Ideální by bylo, kdyby jste uvedli, kolik finančních prostředků Vám NV platí a nemusíme si tady na nic hrát. Ráno zde nebyl jediný příspěvek, který by někoho urážel a přesto jsou všechny smazány. Zavádíte zde zbytečnou totalitu jako v číně.

Mastegl
Mastegl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl jsem napsat něco podobného a vypíchnout nepřesnosti a "fandovské výkřiky" (bez urážky), interpelovat autora, ale jelikož vím, jak to zde chodí, ani jsem se nenamáhal... Příspěvek by mi byl stejně smazán. Tak proč se snažit diskutovat a nad něčím polemizovat. Na tomto serveru existuje jen jedna nevyvratitelná pravda...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2010 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Jan Kratěna]Od článku jsem po přečtení titulku čekal víc, ale ještě to ujde. Rád bych ale upozornil na několik nesrovnalostí: [b]1)[/b] První GPGPU rozhraní bylo Close To Metal od ATi (viz. ifkopifko) [b]2)[/b] "Teselator" s displacement mapami nijak nepracuje. Ty se aplikují až na výsledný teselovaný model k zvýraznění jemnějších detailů, které by byly při teselaci příliš náročné na výpočet. [b]3)[/b] V Dawn demu nebyla pro animaci mimiky obličeje použita teselace, ale demo využívalo transformaci modelu přes vertex shader. [b]4)[/b] V BattleForge je ComputeShader 5.0 využíván k "akceleraci" všech post-processing efektů, nejenom stínů.[/quote]Diky, v prubehu dne to opravim...

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Václav Vlček][quote=potooczech]To se zase promazávala diskuze ? Než jsem napsal pár řádků tak zmizela většila příspěvků v diskuzi a zbyl pouze jeden chválící článek ...[/quote]Ano budeme promazavat diskuzi, je tady aby prinesla konstruktivni debatu...[/quote]

Článek po obsahové stránce až na pár nepřesností dobrý. Ale zase se neobešel bez zcela zbytečného honění ega a provokací vůči čtenářům. Možná bys mohl vedle diskuze i trochu promáznout článek - od zcela zbytečných narážek...

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC hry vydělaly 51 milionů?

Nedávno se tady psalo, jak WoW vydělává 30 milionů měsíčně a Modern Warfare 2 víc než nejúspěšnější hollywoodské trháky... to jsou čísla o nulu výš, není někde v součtu chyba?

janis
janis
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Celkem se vloni prodalo všech her (konzole,přenosné zařízení,PC) v USA za 10,5 bilionů USD - čistě PC hry se na tržbách podílely jen částkou 538 miliónů USD.Zdroj: http://www.npd.com/press/releases/press_100114.html

Scream CZE
Scream CZE
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis a to je ještě potřeba dodat, že se tam nepočítají služby jako Steam a podobné, které přesné čísla vůbec nezveřejňují a jejich popularita furt roste.

janis
janis
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis Upřesňuju - jsou míněny tržby herního průmyslu v USA,nikoliv obrat na tamním trhu.

Mastegl
Mastegl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bennie]PC hry vydělaly 51 milionů?

Nedávno se tady psalo, jak WoW vydělává 30 milionů měsíčně a Modern Warfare 2 víc než nejúspěšnější hollywoodské trháky... to jsou čísla o nulu výš, není někde v součtu chyba?[/quote]

Možná se tu míchají tržby a zisk, ale to je jen doměnka. Ale při těch číslech je to možné...

nagger
nagger
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tedy proč byl smazán můj příspěvek, který nijak neurážel, a nad 90% zdejších běžných příspěvků i přímo reagoval na článek - chcete tu tedy pouze pochvalné ódy ? zrušte tedy diskuze celkově, když nesnesete kritiku 8)

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdá se mi, že v tom článku vlastně není nic moc nového, co by se zde již dřív nepsalo, ale ono je asi těžké psát něco nového, když není co :). Jako takové shrnutí známých věcí je to ale dobré. Co mi ale není příliš jasné jsou věci okolo konzolí. Stávající konzole jsou podle mě už poměrně zastaralé a tak nějak předpokládám, že brzy budou konzole nové. (tedy doufám). Stávající konzole mají podporu DX9c. Jestli jsem dobře pochopil článek, tak hry udělané čistě v DX11 by měli fungovat i na DX9c, pouze s tím, že nebudou fungovat ony efekty DX11. Takže, pokud by nyní udělal vývojář hru plně fungující v DX11 a chtěl jí použít na konzole s DX9c, mělo by tu fungovat (tj předpokládám, že to tak je). Zároveň se dá čekat, že konzole budou nové a vyvíjet tedy nyní hru od základu pro DX9c mi příjde prostě nelogické, z hlediska budoucnosti. Pokud například nějaké studio začalo pracovat na nové hře před rokem a již vědělo o existenci DX11, tak přece by bylo logické dělat hru pro toto api. Jednak vývoj bude trvat 2-3 roky, takže hra by vyšla až někdy v roce 2011-2012 a v tu dobu už by mohly být nové konzole, a jednak by ty hry měly fungovat i na konzolích starých. Takže důvod, proč by autoři nových her do toho nešli, mi příjde zvláštní. Je jasné, že stávající hry, které vyšly dnes, tak ty určitě ještě nebyly od počátku dělány pro DX11 (protože před třemi roky s tím autoři nepočítali). Ale možná chyba dnes bude v tom, že neexistuje žádný koupitelný engine, který by onu podporu měl a jeho vývoj asi bude trvat hodně dlouho. Každopádně si myslím, že konzole by zase nemuseli být takové brzdy, doufejme. :)

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl [quote=Rafan]Tak nevím jak moc špatně jste informován nebo naivní a nebo je to spíše vaše zbožné přání.Situace je ještě horší než pan Z. Obermaier píše.1)Sony na PS3 stále ještě prodělává a jak už Sony oznámila příprava nové konzole se odkládá na neurčito protože výkon stávající je dostačující na vše(je to blábol ale co naděláme).Jak to bude s konzolou od MS když konkurent dupl na brzdu mě teda osobně hodně zajímá.MS se zatím nevyjádřil ale konkurenční tlak se zvyšovat nebude ale v případě ohlášení nové konzole MS by se objevil tlak na pozdržení od vydavatelů a osvětlím proč.Většina dnešních studií není svobodná ale jsou pod kuratelou vydavatelů kteří vývoj her financují.Jakákoli komplikace vývoje(rozuměj zvýšení nákladů) multiplatformní hry bude vydavateli torpédována nebo ignorována(vydavatelé nedovolí aby jim někdo nebo něco krátilo zisky)těm nějaké DX visí u konečníku.Pokud jde o PC tak problém tunelového efektu hraní co bylo zavlečeno konzolami žádné DX11 nevyřeší.Ano mohou vycházet hry čistě pro danou platformu ale kdo bude mít dost peněz to stále financovat.Dnes není hra kterou by zaplatila jedna strana pokud její výkon nebyl dotován.To platí jak pro PS3 nebo X360 případně PC.Dnes je situace že hry se dělají podle PS3 a X360 ale v případě nové konzole MS by se hry dělali podle X360.Každý vývojář vám řekne že je lepší vyvíjet na nejslabší platformu a ty silnější si s tím bez větších úprav poradí.Opačný postup vyvíjet pro nejsilnější platformu což je PC a následně optimalizovat pro ty slabší je nákladnější jak na finance tak časově.Když to shrnu tak pan Z. Obermaier vám zde zdělil velmi diplomaticky že hraní na PC je v krizi a bude hůř.[/quote]omlouvám se za chybu v připadě nové konzole by se vyvíjelo primárně pro PS3 a ne pro X360.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
9. 3. 2010 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rafan Na konzoli, jakožto hardwaru prodělává, to je pravda a ani tomu už nijak jinak nebude(no zdražovat ji samozřejmě nebudou... Právě naopak.) Nicméně platforma je výdělečná, jinak by to Sony nedělalo. Mají peníze z prodaných titulů.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl Tak nevím jak moc špatně jste informován nebo naivní a nebo je to spíše vaše zbožné přání.Situace je ještě horší než pan Z. Obermaier píše.1)Sony na PS3 stále ještě prodělává a jak už Sony oznámila příprava nové konzole se odkládá na neurčito protože výkon stávající je dostačující na vše(je to blábol ale co naděláme).Jak to bude s konzolou od MS když konkurent dupl na brzdu mě teda osobně hodně zajímá.MS se zatím nevyjádřil ale konkurenční tlak se zvyšovat nebude ale v případě ohlášení nové konzole MS by se objevil tlak na pozdržení od vydavatelů a osvětlím proč.Většina dnešních studií není svobodná ale jsou pod kuratelou vydavatelů kteří vývoj her financují.Jakákoli komplikace vývoje(rozuměj zvýšení nákladů) multiplatformní hry bude vydavateli torpédována nebo ignorována(vydavatelé nedovolí aby jim někdo nebo něco krátilo zisky)těm nějaké DX visí u konečníku.Pokud jde o PC tak problém tunelového efektu hraní co bylo zavlečeno konzolami žádné DX11 nevyřeší.Ano mohou vycházet hry čistě pro danou platformu ale kdo bude mít dost peněz to stále financovat.Dnes není hra kterou by zaplatila jedna strana pokud její výkon nebyl dotován.To platí jak pro PS3 nebo X360 případně PC.Dnes je situace že hry se dělají podle PS3 a X360 ale v případě nové konzole MS by se hry dělali podle X360.Každý vývojář vám řekne že je lepší vyvíjet na nejslabší platformu a ty silnější si s tím bez větších úprav poradí.Opačný postup vyvíjet pro nejsilnější platformu což je PC a následně optimalizovat pro ty slabší je nákladnější jak na finance tak časově.Když to shrnu tak pan Z. Obermaier vám zde zdělil velmi diplomaticky že hraní na PC je v krizi a bude hůř.

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl Ehm. Ne. Hry udělané pod staršími DX pojedou na stroji s instalovaným DX11 (a DX11 hardwarem). Věci postavené skutečně na DX11 nepojedou na starších DX a bez DX11 HW.
.
Tak jak to popisuješ ty to funguje jen u těch stávajících "DX11" her - kde je DX11 jen vypnutelný přílepek.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin no, podle toho, co píší na druhé stránce tohoto článku to tak ale není.

[quote]DirectX 11
Rozšíření DirectX 11, je dle tvůrce striktní nadstavbou rozhraní DirectX 10 a je zpětně plně kompatibilní i s kartami a ovladači DirectX 9. Tohle je možná jedna z nejpodstatnějších informací. Pokud vývojář naprogramuje hru pouze pro DX11 rozhraní, půjde bez potíží spustit i na DX9 (DX10) grafických kartách, pouze ochuzena o DX11 funkce a efekty, které karta nepodporuje. Teoreticky by tedy každý herní vývojář mohl s klidným svědomím přejít na DX11, zpětná kompatibilita by měla být zaručena.[/quote]

takže teoreticky, pokud je tato informace pravdivá, by to mělo fungovat tak, jak jsem psal. Mě se právě tato část článku také příliš nezdá a taktéž bych řekl, že logicky to zpětně kompatibilní nemůže, tak nevím.

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin @Milhausl: No ono je to složitější. Záleží co se myslí kompatibilitou a co se myslí DX11 aplikací :) Pokud jde o spolupráci se starším hardwarem a drivery - pak ano DX11 je plně zpětně kompatibilní (s drobnou výhradou). DX11 dokáže neDX11 věci pustit na neDX11 HW. DX11 umí vypnout features podle dostupného HW (9 / 10 / 10.1), jenže toto nemůže udělat se skutečnou DX11 aplikací, která je na těchto features postavená - ty chybějící části by se musely něčím nahradit (vypnout můžeš přílipky jako je DIRT2 a pokračovat v compatibility modu, ale ve skutečné aplikaci to nepojede.
Nehledě na to, DX11 aplikaci na DX9 nespustíž z toho důvodu, že nebude "rozumět" tomu co po ní ty "DX11 příkazy" vlastně chtějí.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin @xkryspin: no, komunikace by PC by měla být zajištěna nainstalovaným DX11. Tedy ta zpětná kompatibilita počítá s tím, že uživatel v PC bude mít win7, ale grafickou kartu s dx9. Hra bude tedy s kartou komunikovat přes software DX11, ale ten dokáže určit a odhalit, že v PC není ona karta, mající tyto funkce. Takže buď je vypne, nebo nějak emuluje, nebo já nevím :). Tedy takto nějak bych chápal onu zpětnou kompatibilitu. Ale toto je otázka PC, nikoliv konzolí. U konzol předpokládám dochází k přístupu ke grafickým kartám rychlejší a kratší cestou, takže teoreticky pokud by vyvíjář ke své hry přibalili softwarový balíček, schopen rozlišit, o jakou konzoli se jedná a jakým hardwarem disponuje, teoreticky by se to také mohlo dát obejít. Tj hra v DX11 by nekomunikovala přímo s kartou (kde by logicky narazila na neexistneci DX11 rozhraní), ale přes ještě další software, který by podobně, jako v PC dokázal určit, jestli je možné ve hře použít DX11 vzhledem k harware, nebo jestli je nutné tyto věci emulovat/nahradit za ty, které zná dx9. Tedy vlastně to, co by v PC dělal DX11 s kartami podporujícími pouze DX9, by mohlo být nahrazeno nějakou jednoduchou součástí (kouskem programu) přímo v té aplikaci. Ale ona ta funkčnost a kompatibilita bude zřejmě i tak jen teoretická, takže její funkčnost asi nebude taková senzace. Především kvůli optimalizaci hry by to bylo nepoužitelné (ono hru se dá opravdu optimalizovat pouze pro jedno rozhraní). Ale varianta si myslím by to byla možná (tam jde hlavně o to, čím se vývojáři nyní drží).

janis
janis
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen na doplnění,ta metoda,kterou lze údajně doplnit tesselaci do DX9 titulů a kterou uvádíte na pravou míru,je velmi pravděpodobně původní metoda ATI,nazvaná Truform (n-patches) a uvedená poprvé na jádru R200 u karet Radeon 8500.Její výsledky jsou samozřejmě proti dnešním možnostem omezené,ale fungovala už pod tituly DX8 - asi nejznámější připomínkou bude pro mnohé demo s delfíny.Více na: http://ati.amd.com/products/pdf/truform.pdf Dík za článek,škoda jen toho malinkýho rýpnutí si do příznivců AMD/ATI (opravdu si myslíte,že nerozlišují mezi sadou knihoven API a modelovou řadou hardwaru?),jinak dobré shrnutí toho podstatného o DX plus něco navíc.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
8. 3. 2010 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napriklad ceske Refusion, public verze bude DX11 a 64bit only. Nema vubec smysl lamentovat nad nasazenim novych technologii. Paralelismus obecne je technologie budoucnosti.
Proste frekvence uz moc neporoste , ale pocet paralelnich pocetnich jednotek stale poroste jak u GPU tak CPU.
A je to urcite investice do budoucnosti.
DX CS umozni svobodne rozhodnuti zda to pobezi na GPU nebo CPU, bez potreby vyvoje dvou cest.
Nove konzole at prijdou za 3 nebo 4 roky, vsechno tohle budou reflektovat , tak proc nebyt pripraven.
Paralelismus je v grafice primou cestou k nativnimu raytracingu.
A proc dosus existuji pochybnosti o DX11. No protoze to neni jen o tesselaci, a dosud tu zadny engine pouzivajici nove moznosti komplexne pro dalsi aspekty her(AI,PHys).
Novej Cryengine je jen optimalizovanej konzolovej mod stareho,.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Refusion DX11 a 64bit only? Zvláštne, že na svojej stránke majú len plánovaný dátum vydania rok 2008 a featurky HDR, Shader model 3.0, atp. :) Netvrdím, že nemôže byť pravda čo si napísal, ale otázka je kedy to bude? V roku 2015? Ehm a čo presne má byť [b]natívny raytracing[/b]? :P

glowi2
glowi2
Level 0 Level 0
8. 3. 2010 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a asi stejnou přesnost.
4A Engine pro Metro 2033 je technologicky úplně jinde než X-Ray pro Stalkera.
Co se týče upadajícího hraní na PC, tak BF Bad Company 2 hraje na PC (legálně samozřejmě) více lidí než na Xboxu360 a PS3 dohromady.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 Tam je zřejmě třeba nebrat v úvahu jen jednu konkrétní hru, ale hry jako celek. Ono distributoři her nejvíce vydělávají na Bčkových titulech, tedy na hrách, kterých vychází za rok stovky, ale které skoro nikdo nezná. Ono se té hry jako jediné prodá málo, ale celkově všech těchto her v Bčkové kategorii se prodá hodně a náklady na jejich výrobu jsou malé. Titul AAA, o kterém se mluví dřív, než začne vůbec vývoj, je hodně viditelný, ale herní průmysl, tedy ten skutečný "byznis" je prostě někde jinde. A možná o tom je řeč, co se týče srovnání hraní na PC a na konzolích.

glowi2
glowi2
Level 0 Level 0
8. 3. 2010 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl Máš to celé špatně. Co se týče casual her, je PC zdaleka největší trh. Ale s souvislosti s DX11 snad opravdu nemá smysl řešit casual nebo budget hry.
Daný příklad jsem uvedl pouze proto, aby bylo vidět, že paušální tvrzení, že hra na konzolích vydělá mnohem více než na PC je nesmysl. Dále je nesmysl stavět proti sobě PC a konzole jako celek, když každá je naprosto odlišná platforma. Vůbec ta čísla uvedená v článku jsou hodně zkreslená, ale nechci to komentovat, protože se mi nechce vyhledávat relevantní odkazy

bukva
bukva
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl @glowi2: Nikdo tu taky netvrdil, že "hra na konzolích vydělá víc než na PC", ale že "hry na konzolích vydělají víc než na PC"¨, což je diametrální rozdíl.
Jasně že RTS hra vydělá mnohem víc na PC (pokud na konzole vůbec vyjde) a taneční nebo bojová hra vydělá mnohem víc na konzolích.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
8. 3. 2010 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ifkopifko]Refusion DX11 a 64bit only? Zvláštne, že na svojej stránke majú len plánovaný dátum vydania rok 2008 a featurky HDR, Shader model 3.0, atp. :) Netvrdím, že nemôže byť pravda čo si napísal, ale otázka je kedy to bude? V roku 2015? Ehm a čo presne má byť [b]natívny raytracing[/b]? :P[/quote]
No uvidime :)..Nez dojde k native raytracingu , budou hry pouzivat kombinaci. Rasterizace vs raytracing. No nativni raytracing mysleno, ze budouci karty budou mit dostatecnekvantum pocetnich jednotek a hlavne dost VRAM na vytvoreni datove struktury tak aby se dala scena Raytracingovat komplet a ve full rozliseni.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
8. 3. 2010 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Já myslím, že raytracing se ve hrách v reálné praxi, tedy tam, kde je třeba přístup i hned a možnost ihned reagovat, asi neprosadí nikdy, nebo za opravdu hodně dlouho a i tak to nebude jediná použitá metoda. On raytracing má i svoje nevýhody i co se týče výsledného zobrazení a jeho náročnost na skutečné 3d scéně, kde by bylo hodně efektů, objektů a podobně je prostě neúnosná (tj přínos by byl menší, než ztráta). Ale zapojení raytracingu v budoucnu více, tedy jeho použití v některých věcech, je možný a zřejmě bude stále častější.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
8. 3. 2010 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl Tak urcite, raytracing lze pouzit uz ted. Na nejaky efekty. Ale jen par iteraci.

Reklama
Reklama