Sacred 3: nuda v singleplayeru, zábava v multiplayeru
Seznam kapitol
Kooperativních multiplayerových her je jako šafránu, proto jsme akční RPG Sacred 3, pokračovatele zajímavé a docela populární herní série, netrpělivě vyhlíželi. Splnilo se alespoň okrajově naše očekávání, nebo nás nejnovější přírůstek do rodiny Sacred spíše zklamal? V čem hra pro jednoho hráče tolik ztrácí oproti multipayeru?
Při pohledu na server Metacritic zjistíme, že díly série Sacred v hodnocení recenzentů nikdy nevystoupily moc vysoko ze šedi průměru, ale i přesto si své věrné publikum vždycky našla. Aby taky ne, když se jedná o akční RPG, které klade důraz na hraní v kooperativním multiplayeru.
Nedostatek her, co nás nechají rvát se bok po boku s přáteli a známými, nás ale nutí hře leccos odpustit. A na to se nejspíše spolehli lidé z Deep Silver, kteří nám předložili hodně narychlo spíchnutou a dosti nedopečenou hru. Hlavním problém přitom není v technické stránce hry, i když i tady mají autoři značné rezervy, ale především v mdlém a nenápaditém herním systému, který od posledně prošel citelnou debilizací.

Dá se říci, že v průběhu hraní Sacred 3 se prakticky na každém kroku budete ptát, proč nejde tohle a proč autoři do hry nazakomponovali i toto a podobně. Neustále budete zakopávat o nějaká omezení, nebo lépe řečeno o prázdno, které mohlo být vyplněno spoustou zajímavých nápadů. To by ale autoři museli ve hře chtít nechat srdce, což se bohužel nestalo. Hra tak na každém kroku působí unaveně, nenápaditě a navíc se neustále opakuje.
V jádru je Sacred 3 hack-and-slash RPG v němž na vás budou nabíhat stovky nepřátel, které se v rychlém akčním stylu budete snažit porcovat na řízky a slaninu několika základními a dvěma pokročilými údery. Během soubojů vaše postava sbírá zkušenosti, a když jich má dostatek, udělá to „cink“ a vy se dostanete na vyšší level, což znamená občasné zpřístupnění některých nových schopností a dovedností či jejich upgradů plus automatické navýšení atributů. Ano, slyšíte správně. Na rozdíl od předchozího dílu se atributy ve hře navyšují automaticky. A to je, prosím, teprve začátek...