PCTuning Článek

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
17. 1. 2012 02:00 22 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Vylepšený Serious (HD) engine 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK v nastavení Medium 4. Výsledky GK v nastavení Ultra 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Série Serious Sam se v poslední době na obrazovky počítačů vracela v podobě HD remaků původních her. Nakonec jsme se přeci jen dočkali plnohodnotného pokračování. Postaveno je na vylepšené verzi již vyzkoušeného HD enginu a ačkoliv běží „jen“ pod rozhraním DirectX 9.0c, vypadá vážně parádně.

Reklama
Reklama

Pokud patříte ke starší generaci hráčů a počítačovými hrami více méně žijete alespoň deset let, možná jste si už kolikrát říkali, jak rádi byste si zahráli ty výborné staré hry v moderním grafickém kabátku. Takových uživatelů přitom není až tak malý počet a bylo jen otázkou času, kdy se této myšlenky chytnou i sami vývojáři. Snad úplně první předělávkou starší hry do moderní podoby byl mód Counter-Strike: Source a svým způsobem je to i aktuální případ hry Dota 2 (byť i v tomto případě šlo původně o uživatelský mód do hry Warcraft 3).

Pakliže se ale bavíme o čistokrevném remaku původní komerčně úspěšné hry do technologicky novější podoby bez jakýchkoliv změn, je prvním (alespoň mně známým) zástupcem až série Serious Sam HD. V uplynulých dvou letech tvůrci z chorvatského studia Croteam postupně předělali obě ze svých předchozích her The First Encounter a The Second Encounter do nové vizuální podoby a vydali je za příjemně nízkou cenu budgetového titulu. Uživatelé tak za poměrně příjemný peníz mohli zavzpomínat (případně si doplnit vzdělání) na staré dobré „oldschool“ střílečky, kochat se novým grafickým kabátkem a sami vývojáři si pravděpodobně poměrně slušně vydělali a současně v praxi vyzkoušeli nový engine.

Remaky obou starších her byly na světě, na řadu proto přišel vývoj zcela nové hry. Tou se stal plnohodnotný třetí díl Serious Sam 3: BFE, v plném znění Before First Encounter. Hra tedy nenavazuje na neuzavřený příběh v The Second Encounter (který nicméně v této sérii stojí opravdu až na posledním místě), nýbrž objasňuje skutečnosti ještě před událostmi z původní „jedničky“. Rozbor hry samotné však nechme herním magazínům (viz předposlední kapitola) a pojďme se vrhnout na technické pozadí hry.

Jak již bylo řečeno v úvodu, plnohodnotný nový díl běží na stejné technologii jako obě předchozí hry Serious Sam HD, tedy Serious enginu třetí generace. Ten byl pro potřeby třetího Serious Sama ještě o něco vylepšen a nese proto označení 3.5. Ani tak však nečekejte podporu nejnovějších verzí rozhraní DirectX, hra běží pod DirectX 9.0c. Možností tohoto API však engine využívá opravdu plně a protože jsou detaily modelů i rozlišení textur na velmi vysoké úrovni, patří nový Serious Sam rozhodně k těm lépe vypadajícím střílečkám současnosti. O vysoké úrovni implementovaných technologií svědčí zejména částicové efekty. Na částice hustého kouře a prachu jsou promítány stíny i osvětlení (např. efekt HDR), což zejména v bitvách vypadá opravdu báječně. Škoda naopak nevyužitého potenciálu fyziky, implementace je velmi jednoduchá, zničit (respektive ovlivnit) lze ve hře jen málo objektů, přičemž většina efektů je sktiptována.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning