Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu

Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu | Kapitola 6

Jan Schrenk

Jan Schrenk

18. 5. 2017 03:00 22

Seznam kapitol

1. Joystick – kdysi nutnost, dnes luxus 2. Trust GTX 555 Predator 3. Saitek Cyborg V.1 4. Speedlink Phantom Hawk
5. Thrustmaster T.Flight Stick X 6. Saitek AV8R 7. Speedlink Black Widow 8. Co nabízí trh do tisíce korun?

Jestli jste někdy koketovali se simulátory – ať už leteckými, nebo s těmi v současnosti populárnějšími vesmírnými – asi už víte, že bez joysticku to není ono. Ostatně ani v letadlech po více než sto letech nevymysleli nic lepšího. Ale pokud jej pořízujete jen kvůli pár hrám, nemusíte za něj pro začátek hned utrácet několik tisíc...

Reklama

Saitek AV8R

Tento joystick má na tomto článku velký podíl. Přišel mi už na fotografiích naprosto šílený a říkal jsem si, že bych si rád potvrdil, jestli opravdu tak moc šílený je, nebo jestli se za ním alespoň něco racionálního skrývá. Samozřejmě nemělo smysl psát samostatnou recenzi o něčem, co na vás již na první pohled působí jako iracionální nesmysl. Ale kdyby se postavil proti světu v rámci něčeho většího? A teď hádejte, znemožní se, nebo ne?

Páka je v balení oddělená od základny. Je vysoká a mohutná. Zcela jí chybí opěrka dlaně. Montáž k základně je otázkou pár vteřin.

Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Chytnete ji rukou a… A ono to není vůbec špatné. Páka mi hodně připomíná reálný knipl. Měkčené plasty rukojeti, velké rozměry, i její výrazný vzorek dávají pocit pravosti.

Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Pak se podíváte na základnu a ten pocit je pryč. Na vrcholu hlavice tři titěrná tlačítka, po stranách nikde nic. Na základně najdeme čtyři dvoupolohová a jedno třípolohové tlačítko.

Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

K tomu dvě samostatné plynové páky.

Šest joysticků s cenou pod 1500 korun v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Celá konfigurace tohoto kousku mi přijde naprosto šílená a těžko jí může něco (v dobrém i špatném slova smyslu) konkurovat. Potenciometry na tom nejsou nejlépe, i když jejich chvění není tak špatné jako u Cyborgu V.1, nebo Trustu Predator 555. Tlačítka jsou tichá a příjemná na stisk. Chybějící podložka pod ruku pro mě osobně představuje velký nedostatek. Plynové páky se jen těžko ovládají zvlášť, protože levou rukou jen těžko dosahuji na pravou páku a naopak. Někoho možná potěší univerzální použití v pravé i v levé ruce, ale nečekejte nějakou snahu o přístup k této problematice po vzoru T.16000, který v daném směru dokázal minimalizovat škody v ergonomii.

Let s tímto joystickem mi příjemný nebyl. Páka je hodně vysoká a celá ruka tak už svírá s tělem až příliš velký úhel. Ergonomicky se nemůže rovnat žádnému kousku, který v recenzi najdete. Základna mu ale poskytuje solidní stabilitu. Základnu lze dovybavit i čtveřicí prazvláštních nožiček, jejichž význam mi ale zcela uniká. Výrobce k páce navíc dodává aršík se samolepkami několika symbolů z druhoválečných amerických letadel, abyste si ji mohli polepit a tím individualizovat. Joystick nakonec nechci a ani nedokážu podat jako čistě nepovedený. Dvojitá plynovka je dobrý nápad, ale realizace je nepraktická. Mohutný netvarovaný knipl je opět zajímavý nápad, ale s mou rukou si to absolutně nesedlo. Celkový design s dvojicí amerických hvězd po stranách na mě působil dětinsky. Stylizace do druhé světové války a jméno AV8 (americké označení pro současné letadlo Harrier) ve mně zanechávají pocit nekonzistence a vyvolávají spíše negativní pocity. Za sebe bych určitě neváhal ani na okamžik a doporučil vám levnějšího Thrustmastera T.Flight Stick X, ale věřím tomu, že si i AV8R najde své spokojené uživatele. I přes mou kritiku (která je možná jen pouhým nepochopením jeho místa na světě) to je vlastně celkem solidní joystick. Moje ruka ale říká ne.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama