Starší Radeony HD 5000 a GeForce 400 vs. 17 moderních her | Kapitola 4
Seznam kapitol
AMD dnes nabízí Radeony HD 7000, nVidia zase GeForce 600. Může se tak zdát, že dvě generace staré grafické karty jsou již za hranicí své životnosti. Vyzkoušeli jsme proto, zda dvě levné a dvě výkonné karty této generace mají stále dost výkonu plynule rozběhat 17 moderních her včetně Crysis 2, Sleeping Dogs nebo Max Payne 3.
Testovací sestava
Testovací sestavu jsem záměrně zvolil starší, aby odpovídala stáří a úrovni testovaných karet. Volba tak padla na platformu LGA1156 s procesory Intel Nehalem/Westmere. Výkonné karty jsem testoval s čtyřjádrovým procesorem Intel Core i5-750, slabší karty jen s dvoujádrem Core i3-560. Článek tak není jen prostým testem grafických karet, ale komplexním srovnáním dvou typů starších sestav.
Metodika testování
Testované hry
Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
ArmA II: Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s datadiskem Operation Arrowhead jsem testoval v zabudovaném benchmarku.
Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku.
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
Call of Duty: Modern Warfare 3 — Měřil jsem první úsek mise, kdy se dostanete z havarovaného Humvee a musíte se prostřílet směrem k hlavní silnici. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu.
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města.
Kingdoms of Amalur: Reckoning — Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku.
Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark.
Risen 2: Dark Waters — K testování jsem zvolil jednu z prvních částí hry, kdy se hlavní hrdina vylodí na tropickém ostrově.
Serious Sam 3 — Výkon jsem měřil hraním části první mise kampaně. Framerate je měřen pomocí programu FRAPS.
Sleeping Dogs — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku.
The Elder Scrolls V: Skryrim — K měření výkonu jsem si vybral jednu z horských lokací na počátku hry, kdy se svým partnerem utečete ze zajetí a probojujete se skrz kobky na svobodu. V horách jsem s ním poté šel cca dvouminutový úsek a framerate měřil programem Fraps.