PCTuning Článek

Taktujeme grafické karty na maximum – představení 1/2

Z. Obermaier
Z. Obermaier
21. 9. 2010 01:00 34 Sdílej:

Dneska jistě potěšíme nejednoho nadšence, hračičku a fandu přetaktování. Řadu grafických karet od GeForce GTX 460 až po Radeon HD 5870 nebo GeForce GTX 480 přetočíme na jejich maximum. Zjistíme, jak škáluje výkon a o kolik stoupne proti základním taktům. Také změříme spotřebu a zhodnotíme výhodnost všech karet.

Reklama
Reklama

První díl seriálu o taktování grafických karet najdete zde
Výsledky (díl druhý) potom zde
Doplnění testu o další karty je zde

Impuls k provedení dnešního testu vzešel z nedávné aférky, jež otřásla PCTuningem, kde kolega Mirek vyzdvihoval ve zprávičce výkon přetaktované GeForce GTX 460 vůči nepřetaktovanému Radeonu HD 5850. Abychom ukázali pravdu ze všech stran a úhlů, dáme dnes možnost také Radeonu HD 5850, ať ukáže co umí po přetaktování. Stejnou šanci dnes dostanou všechny běžné grafické karty s jedním GPU, duální Radeon HD 5970 jsem k dispozici neměl a tedy bude chybět. Pokud se mi ho podaří v bližší době sehnat, test doplním o jeho výsledky. Do testu jsem také záměrně nezařadil Radeon HD 5830 a GeForce GTX 465, jde totiž o outsidery, kteří si zákazníky hledají těžko a nejsou tedy v zorném úhlu kupujících grafickou kartu příliš často. Zvolil jsem zkrátka jen základní skupinu oblíbených grafických karet ..

Ještě než si grafické karty představíme, nemohu si odpustit komentář k taktování samotnému. Pokud někdo tvrdí, že taktuje málokdo, velice se mýlí. Taktování grafik je rozšířenější sport než by se mohlo zdát. Pokud se podíváte na skupinu našich čtenářů, každý druhý má svou grafickou kartu v desktopu přetaktovanou. Jedni více, druzí méně. Fakt, že běžní zákazníci počítačů ze supermarketů netaktují, nás nemusí zajímat, tito lidé nejsou většinou naši čtenáři. Nás zajímají naši čtenáři a ti přetaktování provozují a zajímá je. Naopak, netaktovat grafiku by byla velká chyba, což vám ukáže i dnešní test. Nárůst výkonu některých karet je totiž ohromný a bez potíží překoná i mnohem dražší vyšší model. Jestli si i tak stále myslíte, že pro běžné uživatele taktování není, tak vězte, že návody na taktování vychází s úspěchem i v populárně počítačových mediích jako je Počítač pro každého, už název časopisu říká vše :)


K testu jsem použil model označený výrobcem jako EAH5850/2DIS/1GD5. Naše karta není úplně tímto modelem, jelikož v sobě má zabalenu hru DiRT 2, která se v již Evropě nepřibaluje. Příslušenství karty a karta samotná je ale samozřejmě shodná, rozdíl je jen v přibalené hře. Tuto kartu u nás seženete za 6770 Kč s DPH. Jde o referenční model s možností měnit i napětí GPU.

Přetaktování

Informaci o možnostech přetaktování jsem získal ze serveru HWBOT, kde je uloženo více než 2300 výsledků této grafické karty. Jak ukazuje přehledný graf, průměrně se dá karta Radeon HD 5850 se vzduchovým chlazením nataktovat na 965 MHz pro jádro, takt pamětí není sledován, ty ale většinou nijak extrémně zvedat nejdou. Zde musím říci, že náš kousek je opravdu nadprůměrný, podařilo se mi průměrné taktování dokonce překonat a to nejen kosmeticky.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 990 MHz pro jádro a 1250 (5000 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,274V. Zde jsem zaznamenal zajímavý paradox a narazil na strop možností stávajícího malého chladiče. Karta by totiž šla taktovat i výše s vyšším napětím, chladič ale nestíhal a karta začala "throttlovat". Podívejte se na důkaz ..

Při napětí 1,3V se ve Furmarku začala v pravidelných intervalech frekvence jádra snižovat, z 1 GHz na 550 MHz. To by samozřejmě nemuselo v některých hrách vůbec nastat, ovšem já testoval stabilitu přetaktování právě několik desítek minut ve Furmarku, kde bohužel tato karta s tímto nastavením neprošla. Pro detaily klikněte na obrázek. Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 990 MHz pro jádro GPU a 5000 MHz pro paměti s daným uchladitelným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 36 procent pro GPU a 25 procent pro paměti.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako EAH5870/2DIS/1GD5. Naše karta opět není úplně tímto modelem, jelikož v sobě má zabalenu hru DiRT 2, která se v Evropě už nepřibaluje. Příslušenství karty a karta samotná je ale samozřejmě shodná, rozdíl je jen v přibalené hře. Tuto kartu u nás seženete za 9770 Kč s DPH. Jde o referenční model s možností měnit i napětí GPU.

Přetaktování

Informaci o možnostech přetaktování jsem získal ze serveru HWBOT, kde je uloženo více než 7500 výsledků této grafické karty. Jak ukazuje přehledný graf, průměrně se dá karta Radeon HD 5870 se vzduchovým chlazením nataktovat na 986 MHz pro jádro, takt pamětí není sledován, ty ale většinou nijak extrémně zvedat nejdou. V tomto případě je náš kousek spíše podprůměrnou referenční kartou, výsledek je o kousek horší než ukazuje tabulka.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 970 MHz pro jádro a 1280 (5120 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,325V. Vyšší napětí ale už v vyšším frekvencím nepomohlo.  Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 970 MHz pro jádro GPU a 5120 MHz pro paměti s daným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 14 procent pro GPU a 6 procent pro paměti.

K dispozici jsem měl také vylepšený model od MSI, jež podal ale při chlazení vzduchem horší výsledek než referenční model (940 MHz pro GPU). U této karty je to celkem častý jev, se vzduchem není nijak zvláštní přeborník v taktování, pod dusíkem ale nemá vážnou konkurenci. V grafech výkonu tedy uvidíte lepší výsledek dosažený s referenční kartou.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako 768-P3-1362-ER. Před pár dny jsme přinesli kompletní recenzi této karty. Jelikož karta je z výroby přetaktovaná (763/3800 MHz), pro účely tohoto testu jsem její frekvence snížil na úroveň referenční karty. V podstatě jde o referenční model, chladič i PCB tomu odpovídá. Dnes nám tedy tato grafika poslouží jako základní model se základními frekvencemi jádra GPU i pamětí. Pokud si koupíte tuto kartu v referenčním provedení, bude naprosto shodná s testovanou kartou. Základní model od EVGA se dá u nás koupit za 4800 Kč s DPH, nejlevnější GeForce GTX 460 768 MB v referenčním provedení stojí 4000 Kč s DPH od Zotac nebo MSI.

Přetaktování

Jelikož jde o novinku, na serveru HWBOT zatím výsledek uložilo jen 160 uživatelů s hodnotami někde mezi 700 a 900 MHz pro jádro GPU (průměr je 870 MHz pro GPU). Zde nám tedy statistika tohoto serveru mnoho nepomůže, a musíme si vystačit sami s našimi dosaženými hodnotami.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 900 MHz pro jádro a 2200 (4400 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,087V. Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 900 MHz pro jádro GPU a 4400 MHz pro paměti s daným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 33 procent pro GPU a 22 procent pro paměti.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako 426018336-1190. I tato karta je z výroby krapet přetaktovaná na hodnotu 700 MHz u jádra GPU. Proto jsem i zde kartu testoval na základních frekvencích referenční karty. Tato konkrétní grafika je nereferenčního provedení s vlastním chladičem i PCB, karta je kratší než základní referenční model. Cena této karty je u nás stanovena na 5320 Kč s DPH, je tedy o 300 dražší než nejlevnější 1 GB model.

Přetaktování

Stejně jako u předchozí karty, neexistuje dostatečná databáze výsledků na HWBOT, musíme si tedy vystačit s vlastním taktováním a jeho hodnotou. V tuto chvíli výsledek uložilo 300 uživatelů, dle nich je průměrné přetaktování s vzduchovým chladičem kolem 866 MHz. Jelikož jsem měl už zkušenost s první kartou, nastavil jsem stejné frekvence jako u karty EVGA. To se nakonec podařilo, i tak jsme měl ale smůlu ..

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 900 MHz pro jádro a 1090 (4360 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,087V. Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 900 MHz pro jádro GPU a 4360 MHz pro paměti s daným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 33 procent pro GPU a 21 procent pro paměti.

Z tohoto výsledku jsem se ale neradoval dlouho, po několika testech karta "odešla". Otestoval jsem asi třetinu her, a poté karta ve 3D prostředí začala zlobit. Ve 2D režimu nic nenasvědčovalo problémům, ve 3D ale nechtěla jet ani na základních taktech. Musela být tedy nahrazena kartou od Zotac, abych mohl test dokončit s přetaktováním.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako ZT-40402-10P. Jde o referenční PCB s jiným chladičem a základními frekvencemi. Někde se objevila zmínka, že je tento chladič hlučnější než referenční řešení, já si to nemyslím. Pokud je dobře nanesená pasta na GPU a chladič dobře sedí, je hlučnost nízká i v zátěži. Mohl jsem to posoudit, mám dvě tyto karty a jedna je přímo do výrobce s původně nasazeným chlazením a druhou už někdo přede mnou rozebíral a nanesl pastu špatně. První karta je tichá, druhá velmi hlučná. Je tedy jasné, čím to je. Cena této karty je u nás 5450 Kč s DPH.

Přetaktování

Jak bylo řečeno u dvou předchozích GeForce GTX 460, neexistuje dosud žádná větší databáze přetaktování těchto karet (300 výsledků). Ze zkušenosti se dvěma předchozími produkty ale vím, že frekvence jádra kolem 900 MHz a pamětí někde těsně pod 4400 MHz nebudou problém. Jak už jste si přečetli před chvílí, první zástupce s 1GB paměti se porouchal, a tak bylo pro mne stěžejní dodělat testy na stejné frekvenci, kde jsem s ním začal (900/4360 MHz). To se mi ale s touto kartou nepodařilo, musel jsem jít s frekvencemi krapet níže.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 880 MHz pro jádro a 2170 (4340 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,087V. Testy tedy nakonec proběhly znovu, s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 880 MHz pro jádro GPU a 4340 MHz pro paměti s daným uchladitelným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 30 procent pro GPU a 20 procent pro paměti.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako ENGTX470/2DI/1280MD5. Jde o referenční provedení se základním chladičem a frekvencemi. Cena této karty se pohybuje na stejném obchodě z něhož jsem čerpal u předchozích karet, na částce 7700 Kč s DPH. Jde tedy o relativně drahou kartu, o tisíc korun dražší než Asus Radeon HD 5850 a o dva tisíce levnější než Asus Radeon HD 5870.

Přetaktování

Informaci o možnostech přetaktování jsem získal ze serveru HWBOT, kde je uloženo více než 770 výsledků této grafické karty. Jak ukazuje přehledný graf, průměrně se dá karta GeForce GTX 470 se vzduchovým chlazením nataktovat na 785 MHz pro jádro, takt pamětí není sledován, ty ale většinou nijak extrémně zvedat nejdou. Zde musím říci, že náš kousek je opět nadprůměrný, podařilo se mi průměrné taktování znovu překonat.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 810 MHz pro jádro a 1990 (3980 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,087V. Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 810 MHz pro jádro GPU a 3980 MHz pro paměti s daným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 33 procent pro GPU a 18 procent pro paměti.


K testu jsem použil model označený výrobcem jako N480-1DDN-K5HW. Vybral jsem k testu úplně nejlevnější GeForce GTX 480 na trhu. Mnozí ohrnují nad značkou Inno3D nos, v tomto případě je to ale scestné. Všechny GeForce GTX 480 na trhu jsou vyráběné v referenčním designu, včetně použitých součástek a jader GPU. Ať si koupíte kartu od jakéhokoliv výrobce, bude uvnitř vždy totožná s jinou od jiného producenta. Rozdíl může tvořit jen přidaná hodnota, například přibalená hra nebo delší záruka.Tuto kartu u nás seženete za 9100 Kč s DPH. Jde o referenční model s možností měnit i napětí GPU.

Přetaktování

Informaci o možnostech přetaktování jsem získal ze serveru HWBOT, kde je uloženo více než 2600 výsledků této grafické karty. Jak ukazuje přehledný graf, průměrně se dá karta GeForce GTX 480 se vzduchovým chlazením nataktovat na 847 MHz pro jádro, takt pamětí není sledován, ty ale většinou nijak extrémně zvedat nejdou. Tentokrát je naše karta ukázkovým průměrem z databáze, frekvence jsou téměř nachlup shodné s výsledky HWBOT.

Nakonec se karta ukázala stoprocentně stabilní ve všech našich hrách na frekvencích 844 MHz pro jádro a 2005 (4010 MHz) pro paměti. K tomuto taktování jsem musel navýšit napětí jádra na 1,138V. Testy tedy nakonec proběhly s frekvencemi uvedenými na prvním obrázku - 844 MHz pro jádro GPU a 4010 MHz pro paměti s daným napětím. Proti základním frekvencím jde o nárůst frekvencí 20 procent pro GPU a 8 procent pro paměti.


Testovací sestava se skládá ze základní desky Asus Rampage II Extreme. Paměti posloužily 3x 2GB Kingston DDR3 2000 MHz CL8 nebo Corsair Dominator GT 2000 MHz. Dále jsme k testování použili procesor Core i7 920. Úložiště je sestaveno z disku Seagate 750GB, zdroj jsem použil Corsair HX1000 - 1000W. Ovladače jsou nejnovější dostupné verze.

Hry jsem otestoval v přetaktovaném stavu, abych omezil vliv procesoru na výkon a nelimitoval jím výsledky grafik. Nastavení bylo: CPU 4000 MHz (200x20), QPI 3600 MHz, unCore 3200 MHz, paměti na 1600 MHz při časování 24-8-8-9-2T. Všechny testy proběhly pod operačním systémem Windows 7 Ultimate 64-bit.

Testovací hry

Pod DirectX 9.0 jsem testoval: GTA IV, Arma 2. Následující tituly byly testovány s rozšířením DirectX 10: Just Cause 2, Crysis Warhead, Far Cry 2, Tom Clancys HAWX, Resident Evil 5, World In Conflict. Dále jsem testoval nové hry a DirectX 11 tituly: Aliens Vs Predators, Battlefield Bad Company 2, S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat, DiRT 2, Unigine Heaven 2.1, Metro 2033, BattleForge.

Ovladače

Pro měření her jsem použil poslední WHQL verzi Catalyst 10.7. Konkurenční karty GeForce byly testovány s driverem GeForce 258.96. Dnešní test tedy nezahrnuje žádné výsledky se staršími ovladači, jde tedy o zcela aktuální výkon Radeonů i GeForce grafických karet. Od tohoto bodu se odrazíme i do budoucna, většina dříve naměřených výsledků ve starších testech byla díky starým ovladačům již notně neaktuální.


Jelikož moje původní  metodika byla notně zastaralá, ale hlavně časově hodně náročná, vypracoval jsem zcela novou. Testů je sice jen čtrnáct (původně přes dvacet), ovšem jde o nejnáročnější hry - většinou DX10 nebo DX11 tituly. V této kapitole vám tedy metodiku představím a budete si moci stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak testuji hry.

V tomto (a dalších budoucích) testech najdete pouze čtrnáct nejnáročnějších her a dva benchmarky. Měřit budeme ve všech nejrozšířenějších rozlišeních - 1680x1050, 1920x1200, 2560x1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8xAA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřeny úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možné nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2x a 16x) a AA (0x, 4x).

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2x a 16x) a AA (1x, 4x, 8x) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

http://www.youtube.com/watch?v=GgZ9MeocI3Q

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0x, 4x, 8x) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0x, 4x) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

DiRT 2 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0x, 4x, 8x) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

http://www.youtube.com/watch?v=57F8NMb4TYM


Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Zítra se tedy můžete těšit na všechny výsledky a pořádnou nadílku grafů...

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning