Test: S Windows 10 k plynulejším hrám | Kapitola 2
Seznam kapitol
Začátkem měsíce vydal Microsoft novou verzi Windows s označením 10. Windows 10 si většina hráčů spojuje s příchodem nového API DirectX 12. Nám se ale podařilo objevit a otestovat ještě jednu zajímavou vlastnost. Nové Windows přistupují odlišně i k paměti grafické karty a tak jsme se dočkali jednoho zajímavého překvapení...
Testovací sestava, metodika
Rozdíl v chování paměťového přístupu mezi Windows 8.1 a Windows 10 si ukážeme na třech náročných hrách. Každá se ale chová odlišně, takže uvidíte, s jakými variantami můžete po přechodu na Windows 10 počítat. Testované hry jsou: Grand Thef Auto 5, Watch dogs a nakonec na paměť extrémně náročný Middle-earth: Shadow of Mordor.
U každé s testovaných her se podíváme na průměrné fps, průběh samotných snímků (frametimes) a na zatížení paměti RAM (u té budu odečítat pouze maximum během testu). Samotný průběh snímků bude zaznamenáván programem FRAPS a grafy frametimes budou vygenerovány pomocí šikovné aplikace FLA Calculator od uživatele webwalker z našeho PCTuning fóra. Maximální vytížení paměti bude odečteno z průběhu monitoringu v MSI Afterburner.
Hry budou testovány vždy jen na čistém systému, bez spuštěných dalších programů na pozadí. V běžném provozu budete mít nejspíš mít obsazené více operační paměti. Každá hra je vyzkoušena 3× a je vybrán vždy průběh se středním výkonem průměrného fps. A testovaná sekvence není ani v jednom případě není zabudovaný benchmark, ale reálné hraní hry (dle stejné trasy).
K testu bude použita jen sestava s procesorem Intel, kterou znáte z předchozích rozborů her. Pro tesy posloužila slabší grafická karta GeForce GTX 670, která má pouze 2 GB VRAM. Operační systémy budou nainstalovány nezávisle na sobě – na jiném disku. Všechny hry budou spouštěny z 1TB SSD disku Samsung 850 EVO. Ovladače grafické karty také v obou případech budou shodné – nejnovější ovladač verze 355.60. Všechny testy budou provedeny v rozlišení 1920 × 1080.