Tropico 3 — budovatelská RTS s vysokými nároky
Seznam kapitol
Pokud hrajete počítačové hry, možná si pamatujete na budovatelskou strategii Tropico, která se na obrazovkách počítačů poprvé objevila před osmi lety. V této budovatelské strategii se ujímáte role vládce banánové republiky. Nyní přichází její třetí pokračování, které se přemístilo do plnohodnotného třetího rozměru.
V první kapitole zaměřené jako obvykle na popis enginu a technologií to dnes budu mít těžké. Hra totiž používá vlastní engine vývojového studia Haemimont Games, který jste mohli spatřit například letos v březnu u strategie Grand Ages: Rome. Ačkoliv vám možná studio Haemimont Games nic neříká, vizuálně špičkové herní enginy jim jdou od ruky, o čemž svědčí i screenshoty v této kapitole. Všechny jsou totiž ze hry.
Jestli vás na grafice hry něco uchvátí, je to téměř dokonale udělaný prales v kombinaci s dynamicky měnící se denní dobou a počasím. Samotný prales tvoří spousta náhodně rozmístěných palem a křoví, které mají velmi detailní textury a zároveň všechny vrhají samostatný plně dynamický stín, takže les vlnící se ve větru působí naprosto famózně. Zároveň však nejspíš nemusím připomínat, že nároky hry jsou na nejvyšší detaily poměrně vysoké.
Stejně tak působí výborně dynamicky se měnící denní doba a počasí. Znenadání může přijít například tropický hurikán, který způsobí téměř úplnou tmu a přívalové deště. To má jednak velký dopad na hru samotnou, avšak i vizuálně vypadá vše díky perfektně zvládnutým částicovým efektům výborně.
Poslední věcí, kterou chci z možností grafiky vypíchnout je velký smysl pro detail. Všimněte si velkého oddáleení ostrova na horních screenshotech. Jednoduše je však možné i obraz přiblížit tak, že se téměř můžete procházet domy. Všechny objekty a textury ve hře jsou vyrobené až s neuvěřitelným smyslem pro detail. I to dává tušit, že při běžném hraní s oddálenou obrazovkou budou nároky hry ne zrovna malé.