Zpět na článek

Diskuze: Hraní jen pro vyvolené? Herní počítače se vzdalují běžným hráčům

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Spinex
Spinex
Level 3 Level 3
29. 1. 2026 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak v únoru '09 stála nVidia GeForce GTX 285 (jednočipový TOP model) cca 10 tisíc Kč. Když vezmu inflaci, tak dnes by to bylo cca 17 tisíc Kč, pokud to přepočítám podle průměrného platu, tak cca 22 tisíc Kč.
Že dnešní karty jsou x-krát výkonnější? Naprosto irelevantní, tenkrát to byla druhá nejlepší karta od nVidia (lepší už jen dvoučip.GTX 295), Když chci dnes slušnější RTX 5080 tak 38k Kč? Před krizí 32k Kč? Chybí v téhle kategorii pořádná konkurence, snad ostatní zaberou.

Alex Blood
Alex Blood
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spinex Asi by přeci jen bylo relevantní zohlednit rozdíl v dosažené technologii, když už ne výkonu. Co uměly tehdejší top karty a co ty dnešní. Vývoj se sám nezaplatí. Ale s tou konkurencí máte fakt. 👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spinex nj tak je to dano hlavne nenazranosti Nvidie, vsak 2080Ti podrazila o 72% vuci 1080Ti.. Pak nam podrazila o 72% id 4080 vuci 3080.. Tak brutalne rychlym tempem zdrazovani proste Nvidia s tema cenama je tam kde je..

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 2. 2026 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka A jak se vám hraje na RTX 4070 Ti Super?

TheCenda
TheCenda
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 2. 2026 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Na někoho kdo má v PC kartu od NVidie vostrý slova, ale tak nebylo by to poprvý co tu (a nejen tu) lžeš, viď Honzo Multiúčte, kterýho prokoukli už někdy v roce 2009 na CZC :D

Reklama
Jan Matys
Jan Matys
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 19:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně nevím, kdy měl Xbox na trhu ten zmiňoval piedestál, protože PS se prodalo více vždy, to jen tak na okraj.

Co se týče streamu, výhodou je absence nutnosti instalovat hru a zabírat tak místo, ale tím to asi končí. Nějaký rozmach a placení za čas hraní nehrozí (minimálně tedy ne u nás), protože Češi jsou poměrně inteligentní lidé a nebudou vyhazovat tisíce měsíčně, pokud nemusí.

Konzole je ideální kompromis, jak dostat za velice rozumné peníze solidní HW na zhruba 8 let, a to je oproti prémiovému PC cena zkrátka neporovnatelná s ohledem na poměr cena/výkon.

Dle mého, pokud budou ceny stoupat, více hráčů přejde právě na konzole, kde jsou hry sice o něco dražší, nicméně HW citelně levnější a hry člověk nemusí kupovat hned a všechny (narozdíl od HW, protože na samotném motherboardu si moc nezahrajete).

A jinak ano, F2P a jejich "mikro"transakce ku*ví celý herní průmysl a kulturu. ​Za to můžou právě mobily, na které už se kvalitní tituly z těchto důvodů ani nedělají, protože je možnost vydělat mnohem více právě přes pravidelně platící hráče, a tudíž se to "rozlezlo" i na PC a konzole.

zhever
zhever
Level 34 Level 34
28. 1. 2026 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Píšete zde bludy hosci, zvlaste ti co tvrdi jak je to cenove lepsi nez bylo. Autor ma pravdu asi si pamatuje na rozdil od vas. V roce 2004 jsem bral ASUS AX 800XT PLATINUM EDITION za 18 tis. byla to TOPka. Prumerny plat byl 17500,- Ted je jak bylo zminovano prumerny plat 48 tis. a TOP karta stoji kolik ??? Tak netrepte sracky.

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 26 Level 26
28. 1. 2026 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zhever A kolikanásobný výkon má dnešní topka oproti 2004?

schali
schali
Level 9 Level 9
27. 1. 2026 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samotný hry jsou na sestupné spirále. Z mého pohledu je aktuálně další herní krize, zajímavé věci spolkli velcí hráči a tím je zardousili. Těžká stagnace po herní, ale i grafické stránce. Z mého pohledu ani neexistuje hra kvůli které bych upgradoval(mam 3060ti). Nabídka nového předraženého HW se tak stává směšnou.

AndyF1
AndyF1
Level 11 Level 11
28. 1. 2026 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schali ehm nieco na tom je. Vyzera akoby hry uz dosiahli strop jednak co sa tyka kvality obrazu tak aj rozmanitosti deja a hernych principov. Ponuka je tak siroka ze je uz tazko prist s niecim prevratne novym co tu este nebolo. Aby to malo ten WOW eekt noveho nepoznaneho. TAk hrame dokola rozne reinkarnacie tych istych hier prerobenych do mierne odlisneho vizualu

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AndyF1 crimson desert letos bude myslím po delší době taková výjimka, pokud to vše opravdu vyjde jak má, vypadá to nabitě :)
Jinak reinkarnace dokáže fungovat i skvěle, např u FF7R a FF7 rebirthu, tam je ta magická atmosféra ze starší ikonické hry fakt skvělá :)

Reklama
Tom Radon
Tom Radon
Level 22 Level 22
26. 1. 2026 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslím že tu nezazněla ještě jedna možnost, vývojáři dostanou u rozpracovaných her nůž na krk (zoptimalizujte všechno tak, ať to běží rychle i na slabších strojích a s krásnou grafikou). Podle mne v tom mají velké rezervy a ten boom v požadavcích na paměti na grafice (včera 8, dnes 12, zítra 24 nebo raději víc) je příliš rychlý a nové hry by si při optimalizaci ještě mohly vystačit se současnými "starými" kapacitami / grafikami.

PajdaCZ
PajdaCZ
Level 1 Level 1
26. 1. 2026 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Optimalizace v takovemto rozsahu, aby se uprednostnovaly slabsi stroje s krasnou grafikou, neni mozna. V PC svete, kde existuje nasobne vice procesoru nejen grafickych, je tezke optimalizovat herni vykon tak, aby hra vypadala krasne uplne vsude. Toto neni problem na hernich konzolich, kde mate hru vyladenou na jednu (vetsinou posledni) generaci konzole a muzete z ni na zaklade dostupne architektury vyzdimat maximum.

Nehlede na to, ze "vypadat krasne" je subjektivni a neda se na tom stavet. Muze to byt uplne v pohode pro hrace spokojeneho s FullHD a sedmnactkovym monitorem, ale hardcore gamer minimalne s QHD vas posle s takovou optimalizaci nekam.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
26. 1. 2026 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Je to jak píše PajdaCZ.. V rámci finančních a časových možností je vše optimalizováno jak to jen jde. Někdy se to nepovede a je review bomba.

Ale pokud bys vynakládal 200% člověkohodin do optimalizace která by přinesla 10% fps navíc, tak si asi spočítáš sám, že tu hru nikdo nezaplatí celé se to položí už před vydáním. Prostě je to nerentabilní.

Popřípadě se tyhle věci dělají až po vydání hry v případě, že se hra zaplatila (Cyberpunk) .

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 48 Level 48
26. 1. 2026 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Možná ještě více rozmažou obraz ve hrách, to bude jediná "optimalizace".

stratossim0
stratossim0
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 10:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

su tisice dobrych hier ktore pobeziadobre i na starom ryzene 3600 alebo i5 10600 s nejakou rtx 2060s za 100€. alebo si nove hry na fhd ztiahnes detaily a zapnes dlss/fsr. ale hrat sa je stale co.

otec sa hra na i7 960 a gtx660ti a brani sa upgradu.

AndyF1
AndyF1
Level 11 Level 11
28. 1. 2026 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 to poznam tiez. Moj otec 70+ sa hrava BF Vietnam , BF 2 a FarCry na low end PC ktore mu spravujem a obcas ugradujem ja .Nema sajnu o tom co za HW ma v PC , dolezite je len aby to fungovalo rozumne rychlo bez sekania. Graficku som mu posunul z mojho PC

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
26. 1. 2026 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu je tak špatné, že se postup upgrade zpomalil? Osobně si pamatuji na doby, kdy každý upgrade byl významný. Taková změna z Pentia 75 na Pentium II na 300 MHz, byla viditelná, drahá a z hlediska her i práce v podstatě nutná, ale nějak se mi po něm nestýská. Dnes je cesta k hernímu počítači levnější a počítač vydrží déle. Navíc, pokud to srovnáte s jinou zábavou, je hraní velmi levné.

Pokud konzole, kde i dnes necítím její limity, nebude vyžadovat upgrade další rok, pak jen dobře, stejně tak PC a NTB většina lidí v okolí upgradovala kvůli nepodpoře Windows 11, nikoliv kvůli výkonu.

Marián Moré
Marián Moré
Level 32 Level 32
26. 1. 2026 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S Toto je pohľad s ktorým súhlasím. Skutočne mi doba, keď bol Pc po roku na odpis nechýba.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 42 Level 42
26. 1. 2026 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S Dneska hlavne za stejne penize v pomeru ku platu v dane dobe dostanes mnohonasobne vice vykonu az tolik ze ho vetsina nedokaze ani vyuzit. Prumerne mainstream PC neni nic extra draheho, 16GB ram staci vicemene na vsecko a mainstream GPU na kterem se da luxusne hrat nestoji svet takze asi tak. Ten clanek je spis narek magora co musi mit top end a prestava na to mit.

Reklama
cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vim, ze vylety do cenove minulosti casto nedavaji smysl, ale presto.. Podzim 1996, pentium 166 mHz, 16 MB RAM, 1,2 GB HDD, monitor si uz nevzpomenu. Nominalni cena sestavy 65799,-, pozdeji dokoupeno voodoo 2 asi za 12000. po zohledneni inflace dnes zhruba dvojnasobek.

Dnes se za nominalnich 70-75 tisic da i pres pametovou krizi postavit nadprumerny herni stroj s 32gb ram, 5070ti a ultrawide 34" 2,5k monitorem. Po zohledneni inflace - tedy za 150k - je tam bez problemu uz i 5090. Bonusem je, ze dnes ten stroj vydrzi s dechem klidne 6+ let, zatimco tehdy to kazde 2 roky beznadejne zastaralo.

Prumerna mzda 1996 necelych 10000, dnes 46000. Za letni brigadu dnes studenti dostanou casto 30000 cisteho, za cely rok se pri absenci na party da jen z brigad na ten slusny komp nasetrit. Tehdy to bylo absolutni scifi.

Jasne, zvykli jsme si na nizke ceny HW, a tak nas vykyvy stvou. Ale mozna by autori mohli prestat prispivat k hysterii typu cele to chcipne, a zamerit se na to, jak je dnesni pc build trvanlivy a relativne jednoznacne levnejsi, nez pred 30 lety. Protoze kdyz tu hysterii budou krmit nekonecne dlouho, bezny uzivatel je ve strachu uposlechne. Autori samotni tak budou mit lvi podil na tom, cim strasi.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 46 Level 46
26. 1. 2026 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik JJ. A jeste je sranda, z znacna cast navstevniku tohoto serveru je vekem kolem 50 a meli by co pises chapat.

(Coz znamena z v 90 si kupovali HW jako studenti a dneska maji (by meli mit) solidni platy rozhodne na urovni mnohonasobku prijmu pred 30 lety - a to i po zapocitani inflace. A presne jak pises comp dneska vychazi vyrazne levnejs. )

Ale lidi stejne porad whinujou :)

Honza Toman
Honza Toman
Level 1 Level 1
26. 1. 2026 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Přesně... něco podobného jsem chtěl napsat. Pamatuju si, že naši mi kupovali 486DX40 za 55 tisíc, někdy v roce 1995. Na tom se se dalo hrát všechno. Dneska si herní dělo koupim za 100 tisíc. Když vezmeme v potaz inflaci a průměr mezd tenkrát a teď, tak je to nesrovnatelné. Ale není to jenom hardware...v tom roce 1995 stála origo nová hra AAA titul (i když tenkrát se tomu tak ještě neříkalo) přes 2000 korun. Opět, vztaženo k průměrné mzdě, naprosto brutální cena. Všichni jsme pirátili ssmozřejmě.

MartinM
MartinM
Level 29 Level 29
26. 1. 2026 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik To Vaše srovnání je ale (z globálního pohledu, o který primárně jde) zkreslené tím, že pokud jste žil zde, tak tady byly v roce 1996 extrémně nízké mzdy (zhruba 15 % německých mezd, teď je to přibližně 40 %) a velmi drahý HW k tomu.

Kdyby na rok 1996 vzpomínal němec, brit nebo američan, rozhodně by mu tehdy HW zas tak drahý nepřišel (jako Vám) - ano, byl o trošku dražší než dnes, ale oni měly mnohem nižší ostatní životní náklady (bydlení, jídlo, energie, zdraví), takže jim zbývalo tak moc peněz "na radost", že pro ně HW nebyl žádná zásadní položka. Jenže tahle situace už tu není.

A navíc - jak by řekli behaviorální ekonomové - NIKDO neporovnává svoji situaci s tím, jaká byla před 50 lety nebo je v Nigérii.
Srovnáváte s poslední nejlepší nabídkou nebo se sousedy.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 46 Level 46
26. 1. 2026 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM Proc by melo v zcela okrajove diskusi na CZ foru jit primarne o globalni pohled?

A kdyby uz tak proc porovnavas jen s DE a USA? A ne take treba s Laosem nebo Severni Koreou kdyz uz chces byt globalni?

/sarcasm off

V CZ jsou dnes jednoznacne ceny HW v pomeru k prijmum vyrazne nizsi nez v 90 letech. Ano par casti compu ted podrazilo... ale i za soucasne ceny je to oproti tomu za co se nakupovalo pred 30 lety levne.

MartinM
MartinM
Level 29 Level 29
26. 1. 2026 11:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave Protože o globální pohled jde těm "market makerům", tedy těm v cenové rovnici absolutně nejdůležitějším.

nVidia, Intel nebo AMD nastavuje MSRP podle prodejů HW v USA, Británii, Francii a Německu *(v roce 1996 - v roce 2025 spíš Číně), ne podle prodejů Česku, Laosu nebo Severní Koreji.

* k tomu jsem zapomněl Japonsko, které bylo v roce 1996 ještě nesmírně důležité

A zjevně jste můj příspěvek nedočetl do konce - absolutně nikoho nezajímá, co bylo levnější před 50 nebo 30 lety.
Pro určení toho jestli je něco "lepší nebo horší cena" se počítá POUZE poslední nejlepší nabídka. Cokoliv předtím je irelevantní.
To se zjistilo už někdy v 70. letech (Kahneman, Tversky)

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM Onu osemetnost srovnani jsem zminil uz v uvodu sveho prispevku. Kazdopadne chapu, co mate na mysli. V ramci nemeckeho i US trhu doslo k inflaci (zejmena dolar) i narustu nominalnich mezd zpusobem, ktery ty ceny take absorbuje.

Nicmene Vas posledni postreh ohledne irelevance historickych cen (Kahneman, Tversky) je rozhodne skvely bod. Jen podotknu, ze cenove soky, ktere trh zaziva v PC sfere obecne, jsou do znacne miry pitome v tom, jak prichazeji postupne. Kdyby to prislo vse najednou v ramci kryptohorecky pred peti-sesti lety, trh by se oklepal a bral to jako novy zaklad. Tim nerikam, ze bych tomu tleskal, ale z hlediska masoveho trhu by to uz bylo zapomenuto. Takhle je to "furt neco" a trh pak vnima PC hardware jako celek s nejistym vyhledem do budoucna a nekoncici volatilitou.

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 46 Level 46
26. 1. 2026 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinM Docetl jsem to cele :)

Rozdil je asi v tom, ze se na to kazdy divame z jineho pohledu... muj pohled je nasledujici - je mne uplne burt jak moc ma v realnych cenach John Doe levnejsi nebo drazsi hardware (realne je mne po pravde lhostejne i jak zmenu ceny absorbuje Pepa Vomacka).

Co je pro mne dulezite je jak ceny cehokoliv dokazu absorbovat ja. A co se napriklad cen HW tyce tak si za svuj realny prijem muzu poridit nasobne vic/casteji nez pred 30 lety.

Pokud to srovname s jinym typem zbozi tak neni stejne vsude - treba u m2 bytu v PRG si muzu poridit (za stejne procento z platu) cca stejne jako pred 30lety.

Takze za mne jsou ceny HW pomerne dost v pohode - ceny bytu uz tak moc ne :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
26. 1. 2026 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik """"Podzim 1996, """"" """""" po zohledneni inflace dnes zhruba dvojnasobek.

Tak to rozhodně přitlač. 😀 Je to tak 3.5 násobek.

polodebil
polodebil
Level 20 Level 20
25. 1. 2026 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kapitalismus skončil tak jako vždycky. Všichni byli okradeni ve prospěch 1% a je na hranici světový války.

TV
TV
Level 1 Level 1
26. 1. 2026 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polodebil Chválím přiléhavou volbu uživatelského jména. Taková sebereflexe se dnes už málo vidí, bohužel.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle články PCT o neviditelné katastrofe mě baví čím dál tím víc! Články na PCT bude snad časem psát AI a tahle banda neschopných pisálků bude chodit otravovat do diskuzí jako Sračkoss.

NelsonMandela
NelsonMandela
Level 25 Level 25
25. 1. 2026 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Mrkni na novinku o Huangovych akciich, to je jak kdyby to psal školák na zakladce, mazec..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela jj to samé Zotac RTX které zdražili NĚKOLIKANÁSOBNĚ :-D Pisálek očividně nechápe význam tohoto slova :-)

NelsonMandela
NelsonMandela
Level 25 Level 25
25. 1. 2026 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jo to taky ja nemam slov, silenost co se z pct stalo za odpad.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela silná konkurence SSWorldu... tady vyjde jedna recenze za týden na nějakou periferii a zbytek článků a novinek jen straší jak nebudou a pisálkové si to po sobě ani nejsou schopný přečíst, nebo poslat kolegovi, jestli to dává smysl :-D vlezu na jakýkoliv shop a všechno skladem, jen tam z plazíru nebudeme rvát 96,64GB DD5 "do budoucna" jen kvůli tomu, že to je levný :))

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 49 Level 49
25. 1. 2026 19:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela Tak když kouknete @Gasfromass tady do článku, kam jsem zanořil story o tom, jak tady sociopat řeší se šéfredaktorem banány, tak milostivě i sám dorazil do diskuze ... aby to vzápětí raději vymlčel. Mají toho se sociopatem mnoho společného. Pak se nemůžeme divit, kam tenhle web míří (už teda dost dlouho). Chovají si ho tady jako domácí zvířátko.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Bulvarizácia PCT je očividná, otázkou je, či aj nevyhnutná. Teraz sa k tomuto negatívnemu trendu, v záujme prežitia na trhu/zvyšovania príjmov, pridáva aj SHW. Seriózny IT web by mentálne postihnutého trolla Honzíka Bělku tak dlho netoleroval.

Jack Bauer
Jack Bauer
Level 4 Level 4
25. 1. 2026 23:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TinfoilDebugger Tady už je to všechno, jen ne serioznost. Mrkněte do "novinky" o akciich Huanga, ten blb Svrček mi dal ban i na Mandelu :))))

Jan Belka
Jan Belka
Level 51 Level 51
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jack Bauer a divis se kdyz ho verejne urazis a zesmesnujes? ... koukam uz mas konecne ban i na tomto multicutu..

Slusnak123
Slusnak123
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 1. 2026 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka A za co jste měl bany vy? Pamatuji si minimálně na dva.

Hell is other people
Hell is other people
Level 36 Level 36
26. 1. 2026 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 On je ted Vlckuv bonzovaci kamarad, takovej (a)moralni majak webu. Co na tom ze na mistnim foru muze psat maximalne do skupiny o Florianech protoze vsude jinde ma ban. 🤣 Tak se alespon snazi zalibit a praskat ostatni. 🤮

Hell is other people
Hell is other people
Level 36 Level 36
26. 1. 2026 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Ty furt nekoho poucuj s tim bananovym hajem co mas tady na foru. Lzi, totalni nesmysly, multiucty.

Stratos - CvK + snizeni uzivatelske hodnosti - za opakovane OT, po nekolika varovanich a predchozich ZK
StratosCZ - CK + nasledne smazani - vicenasobna registrace uzivatele Stratos
Stratos - z důvodu opakujících se zavadějících odpovědí byl rozšířen zákaz přispívat i na sekci Počítačové sestavy, vč. podsekcí -> do odvolání
Stratos - CvK (na 3 mesice) + zakaz editovani a mazani prispevku (do odvolani)- za lhani a zpetne upravovani prispevku
Stratos - NNN - na jeden měsíc za opakované psaní OT a zavádějících příspěvků i přes mnoho trestů z minula + zákaz přispívat do sekce Grafických karet a Notebooků po skončení NNN -> do odvolání

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 12:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hell is other people Permaban Bertik11 alias Belkov 100% prokazatelny multiúčet s kterým si naklíkává palce nahoru a redakce s tím nic nedělá jen dokazuje jejich neserioznost, hlavně ze jim donáší jako taková krysa a za to si ho zde híčkají a podporují ho ve lhani, Bravo Bravissimo 👏

Darth36
Darth36
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel ten bertik :D :D to je v prdeli, uplnej on

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 16:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 Jo multiúčet s kterým si naklíkává palce nahoru aby jeho příspěvky nevypadali tak tragicky, proste smutný šašek 🤡😂

Reklama
Vasho22
Vasho22
Level 24 Level 24
25. 1. 2026 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konecne! zbavime sa zacheatovanych deciek, ktore nemaju co robit a dokazuju si aky su machovia. Snad ich to konecne vyzenie na bycykel, skate, na futball etc. Iba im to prospoje. Deti sa zabudli hrat a toto bude asi cest k tomu aby sa vratili na dvor.

JurikAler
JurikAler
Level 4 Level 4
25. 1. 2026 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 😄 to nám hráčům říkali už od 90. let 👍

Dnešní děcka mají od narození tablety a sociální sítě. Tady může pomoci pouze rozumný rodič.

polodebil
polodebil
Level 20 Level 20
25. 1. 2026 23:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 Vrátily na dvůr? A na jakej? Prostory kde si dřív haranti hráli už neexistujou. Všechno se muselo prodat nebo pronajmout, aby se kapitál nažral. Navíc dneska je to všude samej buzerant a rodiče se bojí děti pustit samotný i do školy a vozí je všude autem.

Alferi
Alferi
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z jednoho trendu způsobeného extrémní poptávkou bych takové závěry nedělal. Schválně se koukněte na fakturu za počítač pořízený před 10 - 15 lety, některé komponenty tam ani nominálně o moc levnější nebudou, se započtením inflace je IT zboží obecně setrvale zlevňující.

(A to pamatuji dobu, ne tak vzdálenou, kdy běžná elektronika jako televize stávala několikanásobky platů.)

Majky666
Majky666
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se týče cen, tak jsem z nudy kouknul na Alzu. Grafika, kterou jsem před 3 týdny koupil za 22.500 Kč, je dnes za 28.700 Kč.
Lituju lidi, kteří otálejí s nákupem HW a asi fakt pro ně bude cloudový hraní výhodnější alternativou, než koupě (momentálně) předraženýho HW, nebo si můžou koupit herní konzoli. Na konzolích je přece taky spousta skvělých her a některý hry mají konzolisti klidně o 2 nebo 3 roky dřív než my údajná PCMR, respektive některý hry na PC nepřijdou vůbec.

Reklama
PajdaCZ
PajdaCZ
Level 1 Level 1
25. 1. 2026 11:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor, navzdory cele sekci clanku, nazvane "Cloudove hrani," se hrani z cloudu venuje jen v jednom odstavci, a jeste takrikajic nasrouboval cloudove hrani na zbytnou kapacitu datacenter, ktera tu hypoteticky zustane po AI boomu - souvislost tam moc nevidim a autor by se do takovych myslenkovych experimentu opravdu nemel poustet, jak sam pise, protoze "AI Datacentra," pokud pouzivaji procesory pro AI trenink nebo inferenci, jedou nejspis na Nvidia H100/H200 nebo podobnych architekturach, na kterych cloud gaming fakt bezet nemuze z duvodu jine GPU architektury (Hopper/Blackwell vs Lxxx).

Cloudove hrani je naopak idealni volba, kde je dostupnost kvalitniho internetu (>30Mb/s) s nizkou latenci mozna prakticky v cele republice i pres mobilni data (4G+) - pisu z vlastni zkusenosti. Za cenu nekolika stokorun mesicne hrac neresi infrastrukturu, neresi hardware, neresi, ktere komponenty musi upgradovat nejdriv a jestli se nevyplati rovnou koupit nove PC - a jestli je to vubec financne dostupne. Tech 30 tisic, ktere hrac vysoli za herni PC (a ktere urcite nebude top), muze vzit a rozprostrit do mesicnich plateb za cloud gamingovou sluzbu typu GeForce Now, ktera dneska uz i umoznuje pripojeni spousty externich digitalnich storu (Steam, GOG, Ubisoft, mozna i dalsi, z hlavy nevim).

Jo, dokonale to neni, kvuli prakticky nulovym moznostem moddovani her a nutnosti schvaleni vydavatele pro cloud gaming, hra nemusi byt dostupna hned s datem vydani a caste patche muzou hrace nechat cekat i nekolik hodin (zdravim Path of Exile nebo EVE), nez bude hra opet hratelna. Limit 100 hodin mesicne je ale i s vyse popsanymi nevyhodami porad vyvazen tim, ze se nemusim starat o tom, kde budu hrat, na cem to budu hrat, a kolik let mi na to jeste bude stacit hardware.

tynyt
tynyt
Level 24 Level 24
26. 1. 2026 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PajdaCZ Ok, jsem hráč, který vsadí na cloudové hraní, takže "zruším" rychlé hry, které se přes cloud hrát nedají (stejně jsem už stařík, co má reflexy hodně slabé), jenže pak to přijde: účet za ten "rychlý" 5G net (z vlastní zkušenosti, je to naopak to nejhorší, kde latence lítá nahoru a dolů jako Gagarin - ale budiž) - řekněme 500 Kč, k tomu subskripce na streaming za 600 Kč. To je 1100 Kč měsíčně, za rok 13200 Kč. Za rok a čtvrt hraní to je cena nové RX9070, se kterou se bude dát hrát minimálně 3-4 roky úplně bez problémů, obzvláště v dnešní inovačně zpomalené době. Ano, dává to smysl, pokud chcete hrát oněch 4000+ her, co jsou v nabídce a máte na to kopu času. Já jsem rád, když si můžu večer zahrát hoďku BF6...

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
26. 1. 2026 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Jo, na ty náklady "cloudového hraní" by se také nemělo zapomínat, to je dost dobrá připomínka...

PajdaCZ
PajdaCZ
Level 1 Level 1
27. 1. 2026 08:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Pokud hrajete jen a pouze na 5G, tak mate pravdu. Nicmene, jako naklad "platim za internet kvuli gamingu," je ale takovy zkresleny, protoze internet, at uz 5G v prenosnem zarizeni, nebo jako domaci WiFi, urcite neuzivate pouze za ucelem streamovani her...

Chci tim rict, ze za internet platite vzdycky a porad, at uz RTX9070 mate, nebo ne. Priznavat ho "k tizi" cloud gamingu je takove nefer vuci tomu, ze uplne za stejnych podminek mate pristup i ke streamovacim sluzbam typu Netflix, k socialnim sitim, k mailu, hram, aplikacim atd...

tynyt
tynyt
Level 24 Level 24
27. 1. 2026 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PajdaCZ Já mám dokonce dvě linky (různé technologie) a policy routing podle typu trafficu, protože spolehlivost/redundance a rychlost. Nicméně tyto linky jsou 80% dne vytížené (velká rodina a právě typicky 4K obsah Netlix/Disney/YT/Oneplay a další - už ani nevím co všechno platím plus běžný internetový traffic v podobě videocallů, VPN apod.), takže pokud bych chtěl streamovat hru, pak bych stejně musel mít separátní link jen na tohle.

Ve skutečnosti se tento náklad nemusí zohlednit jen v případech, kdy je připojení silně naddimenzované (optika, kabelovka, apod.), a/nebo hráč žije sám - jenže to první je zatím hodně vzácné a omezené jen na určité lokality, to druhé pak zase vede na "osobní připojení," kde si to samozřejmě můžeš "férově zdůvodnit" jak chceš - je logické, že když budeš pařit, tak nebudeš koukat na video (a obráceně).

Mrtvola
Mrtvola
Level 1 Level 1
25. 1. 2026 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Minulý víkend jsme koupil nové PC. Sice mám na "nejnovější platformu", ale nechci vyhlazovat peníze zbytečně. Čili základ AM4 a k tomu novou 9060XT 16G....která za tento týden zdražila o další tisícovku...na QHD ve full ne úplně nejnovějších her toa výkonu až až.... ještě že hraju v časovém skluzu, nakoupím hry ve vánočním výprodeji a pak se k nim za rok, dva, tři dostanu. A za tři až pět let otázka zda ještě budu hrát. To mě už potáhne k padesátce 🤣

nighthunterrrr
nighthunterrrr
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mrtvola budes :D

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mrtvola Není to špatné, Radeony se nabízí pořád za pěkné ceny. Mě jako staromilce (ale naštěstí pade mi nebude) zaujaly GeForce i kvůli GDDR7 tedy větší propustnosti. Přijde mi že ty R běží už teď na doraz a kdo chce u starších věcí použít vyhlazování 8AA tak to bude potíž. Nějakých 330GB/s u grafiky za 10Kk+ je směšných, to je rádo že utáhne hru s nějakým TA vyhlazováním/filtrem, naprosto bez rezerv. I stará "veka" širokou sběrnicí a HBM má víc.

Jinak AM4 jsem zjistil má hodně rádo rychlé paměti a s 4Ghz+ se snaží slušně držet krok i s mladšími platformami. Ale pak jde o celkové vyladění tedy rychlá RAM i schopný SSD. Na to stáří mě to mile překvapuje jak se ten výkon pořád drží a to už je poměrně starý hw.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
27. 1. 2026 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin 8xMSAA fakt nepotřebuješ, stačí nad hlavu 4x a je to prehistorická extrémně neefektivní metoda. Naštěstí jen u 10+ let starých her, co jely i na kartách nesrovnatelně slabších než je dnešní mid-range za 10000

NelsonMandela
NelsonMandela
Level 25 Level 25
24. 1. 2026 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Svět se mění, ceny se mění, vše se mění. I ty počítače a celá branže se mění, tak to prostě je, můžete brečet, že se zdražují auta, že se zdražuje nevím co a teď holt i ty pc, jasně, je to blbý, nikdo není nadšený, ale děláte někteří, jako by to bylo něco nedostupného pro horních 10 tisíc. Mně osobně spíš vadí kam se ubírá herní průmysl jako takový, kvalita her, sakra dyť jsou to čím dál větší sračky, pořádnou single střílečku jsem nehrál ani nepamatuju, naposled novýho Wolfa někdy 12 let nebo kolik zpět. A co se týče hw, tam mě obecně víc sere AI, než "normální" zdražování pár kompoment, potažmo třeba nedostupnost a stagnace vývoje gpu. Že ta karta bude o pár tisíc dražší mi je jaksi jedno, ale aby byla a aby tam byl posun, to je hlavní.

JurikAler
JurikAler
Level 4 Level 4
25. 1. 2026 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela Párkrát jsem si říkal, kdy příjde doba, že i třeba i Playstation bude jen streamovací služba a k tomu bude možnost si pořídit třeba handheld pro mobilní hraní. Doufám, že pár generací konzolí ještě bude. Na druhou stranu, toho výkonu ja ranec už na PS5, stačilo by, aby vycházely pořádné, zábavné videohry.
Datacentra pro AI jsou teď taková priorita, že PC sektor bude asi nějakou dobu stagnovat. Ta situace ještě asi nenastane, myslim, že se to zase zhoupne za pár let, ale v konečném důsledku by se mohlo stát, že se prostě herní GPU přestanou dělat uplně. Určitě je spousta lidí, co si koupí klidně RTX xx90 pokaždé, ale ani to by ten sektor nezachránilo, kdyby se vyrábely jen ty karty, které mají nejvyšší přirážku. Proti průmyslu, který nakoupí násobně dražší vybavení v enormním množství to nehraje roli.
Ale možná se časem objeví jiní výrobci/platformy, možná není potřeba mít vše vyrobené na nejnovějším procesu. Kolikrát stačí optimalizace, windows a gpu se chovají po roce uplně jinak.
Mám 2 příklady - Dark Souls III na FX8300+GTX970. V době vydání mi to nechodilo přes 50 fps nikdy, klasický CPU bottleneck. Jenže, na podzim roku 2015 vyšla aktualizace win10. nevím, co udělali se schedulerem, ale od té doby ta hra pod 60fps nešla. To byla optimalizace na staně OS.
Další příklad je Lords of the Fallen, která chodila asi tak 3xpomaleji v době vydání než nyní. Tady to byla optimalizace na straně hry.
Intel ARC ovladače, kapitola sama pro sebe. A když mluvím o ARC, tak ne ale opravdu HODN s*ere, že Intel teď nic pro hráče asi nevydá. Konspiračně si myslím, že v tom má prsty nvidia. Co je na tom všem nejhorší je ta nehorázná NUDA, že se NIC v oblasti PC hardware pořádného neděje, v tom potitivním slova smyslu tedy. Já si nepotřebuju kupovat každej rok nový hardware, ale, když Intel z čistého nebe ohlásil B580 a 70 tak jsem dostal značný dopiminový rush. Tak to bylo a je od dob Score a Levelu, kdy jsem zdaleka neměl peníze a jen koukal na obrázky a četl o novým Voodoo, Matroxu, Ati a Rivě TNT. Mám rád, když vychází zajímavý herní hardware, když firmy vylepšují svoje technologie jako dlss, fsr, xess a je možné je používat i se staršími architekturami. To naštěstí trvá, vývojové týmy dělají co mají. Ale celkově muj entuziasmus v PC jako herní platformu a jeho hardware opustil. O kvalitě moderních her asi nemá cenu mluvit (Kde je DLC pro Dragon's Dogma II ?) Nic se neděje, jen nudné korporáty a debilní AI všude i na herním akcích - CES. Aby se člověk bál otevřít konzervu.
Snad není všem dnům konec, a jelikož se všechny velké cloudové firmy beztak snaží šmírovat uřivatelská data a dělají to, budu jedině rád, když třeba Čína do toho hodí nějaké vidle.

Reklama
JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2026 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se tak dívám, většina se shoduje, že to přežít půjde a stejně nemáme čas na to, abychom hráli tolik, kolik bychom chtěli.
Co mi přijde zajímavější, je otázka, jaký to bude mít dopad na rozvoj herních technologií. Pokud se nové myšlenky schovávají do šuplíku, ztrácí se nejen motivace k dalšímu rozvoji, ale ubývají i prostředky na takový rozvoj.
I pokud by se paměťové úzké hrdlo třeba za dva roky odšpuntovalo, tak firmy vrhnou na trh to, co si chystally na letošek, ale co bude za další rok, dva?

nemo
nemo
Level 20 Level 20
24. 1. 2026 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz sme tu viac podobnych clankov mali - ako zamava digitalna distribucia s hrami, ako sa zjednoti vydavanie hier napriec platformami a znizi to naklady, licencovanie enginov vo velkom atd. Myslim ze jedna vec je HW a druha celkovo stav herneho segmentu ako takeho. Ze pojde cena hw hore, hmm myslim ze to nie je zasa taka tragedia. Na bezne pouzivanie a hranie je vykon dnesnych pc docela naddimenzovany. Samozrejme je to o uhle pohladu. Dnes je dalko dolezitejsi sw, respektive samotna hra. Naklady na vyvoj su obrovske a potom aj samotna technologia. Tym ze velke hry prakticky musia vyst na rozne platformy (cest vynimkam) aby sa zaplatili, pokrok stagnuje, kedze velke konzole poslednej generacie tu budu s nami uz 6ty rok a ani v case ked vysli to nebol vyslovene high end. Dnes sa na 5 rokov starom PC stale da slusne zahrat. A druhy problem je samotne zahltenie trhu. Tych naozaj kvalitnych hier zasa tak moc nevychadza ale stale je to obrovsky pocet hier a nie je problem si vytiahnut aj starsie tituly ktore pobezia na 5 rocnom PC perfektne. Myslim ze skor nez problem s HW sa bude msiet cely herny trh "upratat" a nastup AI to asi este urychli.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2026 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tomu poslednímu odstavci, hlavně mít u gpu a pamětí co nejdelší záruku a u solidního obchodu. U grafik je už víceméně běžná tříletá i u základních herních modelů, paměti i deset. U SSD podobně i ten nejhorší co jsem našel 1TB Apacer sata tři roky, jinak samsungy horší 980 i lepší 990Pro 5 let stejně i Crucial. Co mě ale při procházení zarazilo oproti aktuálnímu stavu jak ubyly bonusy pro hw, i tomu ssd 990Pro jsem dostal bundle na Uncharted, celkově u spousty věcí byla nějaká hra. K WD 850X 1TB sice nic nebylo, ale zase hezká cena, platil jsem 2099,- a když jsem se teď podíval na aktuální tak jsem myslel že špatně vidím. Koupil jsem začátkem týdne ještě 5070 pod 15Kk a za ty už nemalé peníze v krabici nebylo prakticky nic ani ty blbé krytky na videovstupy, jediná věc navíc krom povinné redukce napájení něco co se snaží vypadat jako podložka pod myš (nebo pod pití). Ovšem sw k hw už nabízí pouze Intel.

Nedos
Nedos
Level 39 Level 39
25. 1. 2026 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin K čemu je ti záruka? Když se ti rozbijou paměti obchod ti vrátí 3000 a můžeš si koupit nový za 12 000. Nikdo ti teď nový dávat nebude.

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
25. 1. 2026 11:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos Jak často se ti rozbijou ramky to by mě fakt zajímalo ramky a procak jsou nejmíň kazove to by sis fakt musel vytáhnout černého Petra aby měl člověk takovou smůlu mě za cca 20 let se pokazila jedna ramka ale to byla moje chyba protože mi spadla z velké výšky na beton

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
26. 1. 2026 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 No, mně se přesně tohle stalo s grafikou za kovidu. Dva roky jsem nebyl schopen koupit druhou za nějaké normální peníze. Veškerá záruka mi byla na houno. 😝

Tom2308
Tom2308
Level 44 Level 44
Grafická karta: NVIDIA
26. 1. 2026 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Grafika a základní desky jsou obecně kazivějši odjakživa ale ramky a procak je úplný minimum proto bych se toho vážně nebál

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Nejsem si úplně jist, co neustále lidi vede k tomu falešnému pocitu bezpečí z “nekonečné” zaruky. když budeš mít RAM s desetiletou zárukou, a ony po 9letch odejdou, tak se stane CO? Dají ti jiné stejné RAM? No nedají, vrátí ti prachy s původní (směšnou) cenovkou a do desky si můžeš stejně strčit ……

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ale to jen když není alternativa, normálně se vyměnuje kus za kus, peníze se vrací až po třetí reklamaci. Solidní obchod větší se k tomu postaví líp než nějaký živnostník který je rád že ho to nějak uživí.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Jak kus za kus, ty myslíš že tvoje DDR4 s 10let zárukou na tebe budou někde v regálu za 7let čekat?

Na s velkou pravděpodobností ti vrátí peníze - ty které tě to stálo v roce 2024 např

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 1. 2026 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Netřeba zacházet do extrémů. Poslední co jsem našel byly koupené v roce 2021 Patriot 3600Mhz, pět let záruka. Kdybych je měl a třeba za měsíc klekly tak je v pohodě vyreklamuji protože se stále prodávají byť o dva tisíce dráž. Jo pokud by šlo o produkt co se už neprodává bylo by to jak píšeš. Nebo solidní obchod by nabídl jiný model o stejné kapacitě stejného výrobce. Ostatně pak je myslím možnost uplatnit reklamaci přímo u zastoupení, tedy když tu je jako třeba Kingston.

RomanL
RomanL
Level 28 Level 28
26. 1. 2026 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Ale oni by ti je nevyměnili. Oni by ti vrátili peníze, za které jsi to koupil. Mohou si vybrat. ;-)

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
26. 1. 2026 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Vidis a to je ze u te zaruky, tomu hodne lidi nerozumi :) Vysvetlim ti, proc je dobra zaruka 5 let a vic. Koupil jsem HDD Seagate jako uz driv, byl to ten lepsi Enterprise a drazsi. Disk se pokazil za asi 4 roky. V CR mi obchodnik zaruku neuznal tu dobu CZC, takze jsem ho zabalil a poslal do Nizozemska kde je Seagate a napsal jim. Normalne disk to uznali a poslali me novej. Ja ho prodal, pridal nejakou korunu a koupil lepsi :)

Modem zaruka 5 let. Odeslo tam Wi-Fi, takze jsem napsal se servisem v Nemecku, zaslal modem. Dostal jsem novej, ten jsem sel a prodal a pridal neco a koupil lepsi :)

Na to je ta zaruka 5 let a vic. A pri dnesnich cenach, tak ti vrati za RAM prachy a ty si neco dodas a mas nove a lepsi :) Takto jsem treba ziskal Blu-ray vypalovaci mechaniku zadarmo, protoze jsem reklamoval 5 let DVD vypalovaci mechaniku. Cena byla z minulosti stejna, takze mi to vymenili.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
27. 1. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz Dělal jsem na reklamačním… A ty jsi srdcař, opravdu málokdo bude disk balit a posílat ho přes půl evropy.

To už máš lepší ho cíleně “plácnout” před koncem záruky a oni to uznat musí. Fyz poničené to není

Reklama
Pavel Wiedermann
Pavel Wiedermann
Level 1 Level 1
24. 1. 2026 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen malá poznámka k té ceně. Dle Vás to bylo "levné". Nemohu než nesouhlasit. Nový ZX Spectrum stál tehdy (1982-84) kolem 10k Kčs (16 kb) a 15k (48kb). Vzhledem k tehdejším průměrným platům by to byl tak 5 až 7 násobek. Přepočteno na dnes to je 250-350k!!! Ono obecně, v téhle době, byla elektronika (hlavně ta zahraniční) předražená jak prase. Můj prví 8-bit (C64) stál v roce 91 asi 4k z výprodeje + příslušenství (jednotka, black box, hry a pod.) další prachy. Za své první PC (intel 386SX) jsem dal cca 40k v roce 1994. Na to, abych si mohl zahrát Doom2 jsem si šel do spořitelny pro půjčku na další 2 MB paměti(asi 3,5k). Tak si nestěžuje, že je to drahé. Dnešní luxusní herní comp (bez VR) poskládáte do 100k s velkou rezervou. Dva průměrné platy.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
24. 1. 2026 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Wiedermann Drobná poznámečka, na 386SX sis Důůma nejspíše stejně nezahrál. Minimum bylo 386DX33, což byl procesor s mat. koprocesorem a ten byl nejspíše potřeba. Pokud se přesto hra na SX zapnula, měla by cca 2-5fps

I na 486DX to bylo kolem 10-15fps

Budman
Budman
Level 21 Level 21
25. 1. 2026 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ruku do ohně za to nedám, ale myslím, že táta měl doma právě 386SX, ale s přidaným koprocesorem a Dooma jsem na tom rozhodně hrál :-) Pravda ovšem je, že to bylo s redukovaným oknem zobrazení (to byla nádherná funkce)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Budman S přidaným koprocesorem asi jo. Malé okno v Důmovi bylo takové DLSS naopak :)) Neroztahovalo to sice obraz, ale počítalo obraz klidně i v 160x100 :))

simiksimik
simiksimik
Level 22 Level 22
25. 1. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan 386DX neměla koprocesor, tusim to je/bylo takto:

386 sx/dx

16bit/32bit

486sx/dx

bez koprocesoru/s koprocesorem

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik Ano možná si to pletu s 486 DX / SX

simiksimik
simiksimik
Level 22 Level 22
25. 1. 2026 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Doom myslim behal ma 386(DX?), na rozdíl od Duka3D, kterej potřeboval poměrně rychlou 486DX(2?4?)

Dooma jsem nehrál, bylo mi z něj blbě, tak si to možná pletu, ale určitě byl méně náročný než Duke.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 11:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik Doom má oficiální nároky 386DX/33 a 4MB RAM. Duke běhal i na DX2/66 slušně. Build engine byl velmi jednoduchý a hodně rychlý

JurikAler
JurikAler
Level 4 Level 4
25. 1. 2026 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Já to na tom hrál. 386SX33, byl jsem tou hrou tak pohlcený, že jsem někdy zvedl detaily na plné 320x200 a kochal jsem se. . Mělo to asi 1 snímek za vteřinu, v podstatě takový foto mód.

Kubiz
Kubiz
Level 13 Level 13
26. 1. 2026 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Vánoce 1994. 486DX2 66, 8 MB ram a doom na tom běžel jak z praku. Měl podstatně víc jak 15 fps.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
27. 1. 2026 10:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kubiz Jo no, ale vĺnoce 94 a tahle sestava s monitorem se = 100tis+. Při platech 5-7tis.. Takže dnes 3/4 milionu - na Důůma, cajk..

Taťka asi slušně pořešil kupónovou privatizaci.

Kubiz
Kubiz
Level 13 Level 13
27. 1. 2026 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Netušil jsem, že tady potkám závistivé čecháčky. Spletl jsem se.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
27. 1. 2026 18:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kubiz Ale věřil. Mě je to celkem buřt. Ostatní si zahráli Duuma o dva roky později za čtvrtinu. A dyť je to 30let, vekslaci jeli šupy.

zaqqq
zaqqq
Level 15 Level 15
24. 1. 2026 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby človek dokázal hrať dnešné AAA sratchky musí byť fakt vyvolený... A tí čo ani nedokážu upraviť v hre grafické nastavenia a musia mať "pre dobrý pocit" všetko na max/ultra nech si pekne zaplatia svoju daň z blbosti a ignorancie.

Madboy
Madboy
Level 5 Level 5
24. 1. 2026 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blbost spíš pro chudé. B850+9600x+5060ti 16GBbsi člověk zahraje vše. To jen představy s 4K 60FPS+ jsou jen pro 4090+

Ashen
Ashen
Level 1 Level 1
24. 1. 2026 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madboy Je to jako se rozčilovat, že si úplně všichni do jednoho nemůžeme dovolit koupit Ferrari 🙂

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
24. 1. 2026 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ashen Hlavně paradox je, že i na 5080 má kde kdo (taky je dneska je běžným sportem utrácet peníze které ani nemáš), ale hóódně lidí si řekne proč? Proč když stačí mnohem méně

Nedos
Nedos
Level 39 Level 39
25. 1. 2026 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ashen Tady se ale bavíme o koupi Fabie aktuálně za cenu Ferrari.

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
26. 1. 2026 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madboy 4090 ale je dobra, jednak prinesla znatelny narust vykonu, ty hry jdou tam i nativne takze bez DLSS napr 70fps ve 4K. To nejde rovnat k 5060, kde pouzijes berlicky.

CNNX
CNNX
Level 34 Level 34
24. 1. 2026 18:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omg, bude sa hrat “len” vo FullHD na 3060, co staci len na “nenarocne hranie” a my vsetci ako hraci skoncime! 3060 ma vykon asi ako 1080Ti, co je to to “nenarocne hranie“? Witcher 3? Civilization 6? :-D V skutocnosti, vzhladom na “diminishing returns” sa na 3060 da hrat v podstate na uplne rovnakej urovni, ako najnadupanejsej 5090, pretoze poslednych 10 rokov je proste technologia “good enough” a pridava sa len naprosto nepodstatne pozlatko. Presne, ako sa to stalo povedzme autam, ci hifi technike. Novy, ultra nadupany hardware sa uz davno nekupuje preto, zeby prinasal v hrani nieco kvalitativne nove, ale proste preto, aby som mal “nieco viac, nez druhi”.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
24. 1. 2026 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNNX “””sa na 3060 da hrat v podstate na uplne rovnakej urovni, ako najnadupanejsej 5090”””

Nicméně jsou lidi, co bys jim tohle vysvětloval sakra tězko 😒

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2026 21:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNNX Určitě, je i spousta starších her které pořád vypadají slušně, podle mě přelom byl cca kolem roku 2010 od té doby snad není graficky vyloženě hnusná hra. I ty staré hry se dají hrát na větších obrazovkách když je k tomu paklík lepších textur a pár úprav (např. starý Heretic, Hexen apod). Podle mě od doby D3/HL2/FarCry už je kvalita grafiky dostačující, ale opět je to úhel pohledu toho kdo zažil ještě dosovky a kazety do videoher kde obrázek na kazetě bylo úplně něco jiného než co se ukázalo reálně na obrazovce, tedy spíš chuchvalce pixelů z dnešního pohledu. Na hry postačí i starší hw než ta 3060 zvlášť Radeony Vega jsou v tom ohledu hodně pomalu stárnoucí a díky široké sběrnici a HBM zvládají na hrách typu FarCry3 či Serious Sam Fusion i vysoký stupeň vyhlazování na 70fps+. Stojí cca dva tisíce (vega56) a rozběhá se na tom s patřičným cpu nový Battlefield.

U té 3060 je ale nejen výhoda paměti ale i rtx funkce které vypadají ve starých předělávkách jako je Quake 2 rtx parádně a chodí to hratelně s těmi efekty i ve fHD.

chulygun
chulygun
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 1. 2026 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"V praxi to znamená, že by vývojáři měli zpomalit a překalibrovat svoje optimalizační plány..."

Když to přeženu, fakt mi bepřijde, že vývojáři her mají vůbec nějaké optimalizační plány.

Moderní hry mají desítky až stovky GB a mnohdy vypadají hůř než pomalu 20letý Crysis.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
24. 1. 2026 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chulygun “”””Moderní hry mají desítky až stovky GB a mnohdy vypadají hůř než pomalu 20letý Crysis”””

Tady bych řekl , že velmi zafungoval syndrom růžových brýlí minulosti. Zapni si původní C1 dnes a pak si zapni libovolnou 3A hru co není vyloženě “blbá”. Popřípadě zde hraje subjektivní názor na to, co je pěkná grafika.

Můžu vykládat, že je u mě stejně nejkrásnější hra “Lands of Lore” a nikdo mi to nevymluví. Orázkou je, jestli je to objektivní názor (no není)

gck23
gck23
Level 26 Level 26
25. 1. 2026 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan A kolik by stál po započítání inflace teď ten pc, který byl potřeba na Lands of Lore, když vyšla.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
25. 1. 2026 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Hodně, ale já se jen bavím o subjektivním vnímalní krásy grafiky teď

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
26. 1. 2026 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ano kazdy vnima jinak grafiku to urcite, ale zase pokud neni uplne slepej, tak rozdil pozna. Jako priklad Resident Evil 2 PC edice i PS1 1998 rok, novej Remake 2019 tak je to sakra rozdil ve 4K :) Silent Hill 2 to stejne, tam vidim rozdil.Dost hram prave 4K prospelo, ale ano neni nutne tlacit dal na 8K. Dulezite je nechat to tak a resit jine.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 41 Level 41
27. 1. 2026 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz Moc nerozumím chtět vlastně básník sdělit

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 5 Level 5
7. 3. 2026 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Vnímání grafické stránky her je bezpochyby subjektivní záležitostí, je však třeba uznat, že rozdíly ve vizuální kvalitě jsou nepopiratelné, pokud pozorovatel disponuje alespoň minimální vizuální schopností. Jako ilustraci lze uvést porovnání původní verze hry Resident Evil 2 z roku 1998 pro konzoli PlayStation 1 a její moderní remake z roku 2019 v rozlišení 4K, kde lze pozorovat výrazné rozšíření grafického potenciálu. Podobně výrazné vizuální rozdíly jsou patrné například u Silent Hill 2, kde technologie přispěla k zřetelnému rozvoji grafické prezentace. Zvláště vysoké rozlišení, jako je 4K, má pro řadu her pozitivní efekt. Nicméně, není vždy nezbytné usilovat o další skok směrem k 8K, neboť by bylo z praktického hlediska vhodnější zaměřit pozornost na jiné aspekty herního vývoje a optimalizace. pozn. psano AI (lide nerozumet memu textu)

Reklama
Reklama