Zpět na článek

Diskuze: Velký výběr strategických her, které zatřásly světem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 06:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Warcraft + Starcraft - Bl!zzard je fakt nej herní studio. :) Prostě klasika.
Ještě jsem hrál Civilization, Tropico, Heroes a Rise of Nations - taky super hry :) Holt na strategie nic nemá :)

Darkhunter
Darkhunter
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 06:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darkhunter A ještě Theme Hospital byl mazec. Škoda, že není nějaký remake, který neběží na DOSu.

Sajgon
Sajgon
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darkhunter Tenhle release http://www.gog.com/game/theme_hospital ti poběží skvěle ;)

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať si říká kdo chce co chce, Transport Tycoon řadím jasně na první místo. Navíc na tu dobu (1994) měl i krásnou grafiku a kdybych sečetl čistý čas, který jsem nad touhle hrou strávil, tak by to bylo zatraceně velký číslo :lol:

Btw. ještě mi tam ve výčtu chybí Theme Hospital - taky parádní strategie :)

kamikzi
kamikzi
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 jooo TTDeLuxe to boli časy, chcelo by to remake poriadny :)

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kamikzi http://www.openttd.org/en/
Je to dost vylepšené a stále úžasně chytlavé.

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 aha, tak se omlouvám za mojí slepotu, Hospital už tam vidím :D

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to autorka snad neslyšela o Dune, průkopníkovi realtime, nebo o sérii Fallout? Ty určitě stojí za zmínku namísto třeba Alpha Centauri, Age of Empires nebo Dungeon Keeper (jo, dobré hry, ale "strategické hry, které otřásly světem"??? :shock: ).

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
29. 7. 2014 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Fallout nebyl strategie, tahové RPG mimořádných kvalit. Nicméně ano, Dune je jeden ze zakladatelů žánru.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Fallout je RPG proboha, jestlize Fallout chces cpat do clanku o strategiich to docela dost vypovida o tve herni znalosti.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek 1)Dune (první díl) byla spíše adventura než-li strategie jako taková, i když strategická část byla také obsazena. Čiliž o RTS můžeme mluvit až jako o Duna2 (1992)
2)Duna nebyla až tak moc originální, spíše šlo o zpopularizování žánru a to hlavně pro PC které si teprve na tento žánr zvykalo, nicméně samotný žánr vznikl již dlouho před Dune(2) a to již v letech 80´. V našich končinách asi nejznámější věci jako Stonkers(83) a hlavně potom mnou oblíbený NetherEarth(87) - viz dále. Další věc která již obsahoval prvky moderních RTS byl třeba Populous(89). O Dune bych tak spíše mluvil jako o "první RTS na PC", nicméně nazývat ji jako "první RTS" vůbec je velké překrucování historie tohoto žánru.
3)Fallout je vysloveně RPG žánr (můžeme polemizovat o strategickém titulu Tactics) nicméně klasické Fallouty bych vážně do strategií neřadil.

Pokud bych měl pro sebe definovat "zakladatele" moderních RTS, rozhodně bych zvolil za sebe NetherEarth, i když jde zcela o subjektivní názor a jistě by se mnou někdo nesouhlasil stejným způsobem stejně tak, jako nesouhlasím já s Dune coby zakladatelem žánru. Nicméně zkuste si NetherEarth jako takový vygooglit/zkouknout youtube videa. Mluvíme o hře která byla vyvíjena na ZXSpectrum (4Mhz, 48KB Ram, žádný HDD, žádná myš). Přesto nabízela už izometrický pohled který se stal později pro strategie dominantním. Absence myši (tenkrát nad tím nikdo neuvažoval, že by toto zařízení v ovládání chybělo) chyběl u ovládání samozřejmě kurzor. Ten byl "nahrazen" jakousi létajicí sondou, kterou se ovládala celá hra a mělavelmi dobré a intuitivní ovládání (4-směrové tlačítka + 2-výškové tlačítka -nahoru/dolů). Šlo totiž o to, že sondou jste létali ve vzduchu. Pakliže jste chtěli na nějaký prvek ve hře poukázat a manipulovat s ním museli na něj sondou dosednou (k tomu právě ony výškové tlačítka). Ze zpětného pohledu je až neuvěřitelné jak se ovládání sondou v NetherEarth podobalo dnešnímu ovládání myší, i když prostě bez ní.
Stejně tak N_E nabízel pár herních prvků, které dnes prostě u strategií, hlavně tedy RTS chybí nebo jsou spíše v minoritním měřítku. Válčilo se pomocí robotů (ty jste sestavovali z dílů v hlavních továrnách), čiliž žádné předem definované jednotky (i když dílů nebylo mnoho proto i variací různých robotů nakonec nebylo přehršel). Kvůli tomu, že jste díky sondě nemohli nabrat více jednotek najednou, autoři poměrně hezky celý systém ovládání obešli tím, že roboti byly "programovatelní". Potom co robot vyjel z továrny, sedli jste na něj sondou a zadali jste mu základní principy jeho chování (např - vyhledej a znič - co?-nepřátelské roboty/továrny | obsaď co?-nepřátelské výrobní jednotky/základny atpod.). Poté robot vyrazil a dle programu plnil zadaný rozkaz dokud to šlo (pokud se někde opravdu nezasekl nebo nebyl zničen). Díky sondě jste i mohli na jednoho robotů sednout a manuálně ho řídit(viz jako potvory v dungeon keeperu).
N_E dále obsahoval "zničitelné" prostředí. Šlo o to, že hodně překážek případně i základny samotné šlo demolovat (obzvláště demolování překážek nebylo hodně dlouho poté použito v samotném žánru).
Jediné co tak snad hovoří proti NetherEarth je absence nějaké rozlehlé mapy. Mapou byl prostě pás (hodně dlouhý, ale jenom přes jednu obrazovku široký)Až se vaši roboti prostříleli vším až nakonec onoho pásu a zničili eliminovali jste z pásu nepřátelské roboty a základny, byl prostě hry konec.
Na svoji dobu byla i docela dobrá AI i když dnes bychom ji považovali za slabou. Při tom, co musel samotný počítač tenkrát zvládnout jak graficky tak i početně musím ale vzdát hold tvůrcům (i když pravda, že poté co se hra opravdu rozjela, prostředí bylo zničené, robotů na mapě byly desítky se ZXko zakuckávalo natolik, že občas těžko říct, jestli se hlavní bitva sváděla na obrazovce nebo v útrobách vašeho počítače). :)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
29. 7. 2014 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ Populous, Powermonger - to byly skvělé hry, souhlasím, nicméně co se válčení a budování týká, nebyly totožné, hlavně to časování bylo trochu jiné.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ Psal jsem realtime, takže tu 2 jsem ani nenapsal - tož opravuji Dune 2 Building of a dynasty (tak se to tuším jmenovalo). A Fallout není strategie? Na vývoji postavy a na vývoji diagologů se odvíjí celý děj. A to není strategie? Sorry, ale dle mého jsou předchozí díly Falloutu větší strategie než právě zmiňovaný Tactics. Nu, každý má svůj názor.

skipped1
skipped1
Level 17 Level 17
29. 7. 2014 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ [quote=NoneCZ]bla bla .... netherearth ... bla bla bla[/quote]
OMG DIKY! Tuhle hru sem jako prcek hral na didaktiku a nemohl sem si vzpomenout jak se jmenovala :D
Kdyz sem ji kdysi zkousel najit, tak sem misto toho narazil na Colobot a to mi tak nejak stacilo :)

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @l.jelinek: Building of Dynasty v USA a Battle for Arrakis v evrope. A Fallout je RPG ne strategie.

skipped1
skipped1
Level 17 Level 17
29. 7. 2014 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ @l.jelinek: [quote=l.jelinek]... Na vývoji postavy a na vývoji diagologů se odvíjí celý děj....[/quote]
Ano, proto se to prece jmenuje role-playing game. Sice delas strategicka rozhodnuti, ale urcite nehrajes strategickou hru

jezek
jezek
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Ano, Duna 2 rozhodně chybí ...
Ta přinesla základ pro C&C a zasloužila by si tu rozhodně své místo.

A na příspěvek níže -> kdo je ochotný si jí i dnes zahrát? Třeba já :) a nebudu rozhodně jediný (ale samozřejmě v některých (GPU) modifikacích, aby to šlo spustit na Windows 7/8 i v okně)

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
29. 7. 2014 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Jak jsem pochopil, jde především i dnes dobré hry. Jedna věc je, když jste průkopníkem a definujete žánr, druhá věc je to, jestli se to vůbec dá hrát.
Kdo z vás si je ochotný zahrát Duna 2? Žánr DotA vzniknul právě jako reakce na složitost ovládání a snaha ignorovat micromanagement. Asi nikdo nemá zájem klikat každou jednotku zvlášť. Třeba hrát Enemy unknown je už na hraně. Tam jsou ale trochu jiné herní aspekty (především to není real time).
Když se ale nad tím zamyslíme dál... Co vlastně Duna 2 přinesla? Operace se surovinami známe z deskových her, stejně jako taktizování s jednotlivými jednotkami v poli. Kdybyste posunovali po stole karty a vzali byste do ruky kalkulačku, hra by trvala stejně dlouho, i když Duna 2 je realtime...
To, co přinesly počítače, je akční nasazení.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
29. 7. 2014 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Dunu2 hraju okamžitě a bez přemýšlení, protože lepší realtime strategická hra prostě není. Je přehledná, rychlá, AI velmi dobrá.

Jinými slovy: hrál jsem Warcraft a spoustu dalších jednotek, ale hlášky "yes sir!" atreidovských jednotek jsou prostě nepřekonatelné, zvláště proto, že to bylo v dobách Amigy 500 a zejména na PC to byla v té době jedna z nejlépe zvučících her.

A co Duna přinesla? Realtime hraní! Předtím byly jen tahové strategie.

Jerrow
Jerrow
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 7. 2014 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Přesně tak, Dune byla snad úplně první strategie, Settlers byla jedna z dalších jako C&C, to ostatní (např. Starcraft) už jsou jen skoro kopie...

azirek
azirek
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=l.jelinek]to autorka snad neslyšela o Dune, průkopníkovi realtime, nebo o sérii Fallout? Ty určitě stojí za zmínku namísto třeba Alpha Centauri, Age of Empires nebo Dungeon Keeper (jo, dobré hry, ale "strategické hry, které otřásly světem"??? :shock: ).[/quote]

Také např. to, že si autorka plete SimCity a SimCity 2000, o lecčems vypovídá...:-P

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
29. 7. 2014 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SimCity asi nevyšlo v roce 1994, ale spíš 1989. 1994 bylo už SimCity 2000, pokud si dobře pamatuju. Jinak z těch strategií pod Windows se mi nejvíc líbil World in Conflict, mělo to fakt silný příběh a to mě u toho drželo. Z dosovek jsem pařil snad všechny, na střední škole na to byl ještě čas, žádná manželka ani caparti ;-)

AndyF1
AndyF1
Level 9 Level 9
29. 7. 2014 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za zmienku urcite stoji aj hra Pharaoh od Sierra Ent. z r.1999. MIestami bolo hodne narocne udrzat mesto v chode a stihat plnit ulohy.

xsi69
xsi69
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trocha mi v zozname chýba hra Earth 2140 z 1997.
Bola to prvá hra ktorú som hral kde bolo možné rozsiahle prispôsobenie jednotiek.
Od podvozku až po primárne, sekundárne zbrane, štíty, drony atď.

btw civilization 1 origoš mám ešte stále odložený na 3 floppy disketách :)
Bola to pecka ešte na 486 spolu s warcraftom a homam.

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xsi69 tak to si dak netrafil v Earth 2140 sa nic take nedalo dokonca ani upgrady jednotiek tam neboli az v 2150 to slo..

440bx
440bx
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xsi69 A co Master of Orion (II)? Kompletní návrh všech budovaných lodí - co si kdo vyzkoumal, to mohl namontovat na loď...

Jinak hodně chaotický mix legendárních her a neznámých paskvilů...

martinmiro
martinmiro
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a kde su settlers , megalomania a dune 2 ?
preco autorka pise casto clanky o veciach, o ktorych nema potuchy, zrejme sama nezazila a len opisuje clanky, trailery,youtube videa....

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 7. 2014 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinmiro Jo, tak settlers jsem po ní chtěl, ad zbytek... aspoň si přečtěte první dva odstavce místo toho brát to stylem juk na titulky a hrrr do diskuze.

marek p
marek p
Level 26 Level 26
29. 7. 2014 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve výčtu mi chybí S.W.I.N.E,pochopitelně s českým dabingem.

skipped1
skipped1
Level 17 Level 17
29. 7. 2014 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=440bx]A co Master of Orion (II)? Kompletní návrh všech budovaných lodí - co si kdo vyzkoumal, to mohl namontovat na loď...

Jinak hodně chaotický mix legendárních her a neznámých paskvilů...[/quote]
Neznamych paskvilu? Krom total war (o kterem bych rozhodne netvrdil ze je neznamy paskvil) a plants vs zombies sem hral vsechny tyhle hry. Nejsem si vedom, ze by nejaka z nich byla neznamy paskvil, protoze vse co tu je napsane jsou dobre hry. Jedina vytka je, ze tam schazi settlers a earth, z tech strategii, co (podle me) neco znamenaji.

NerosiK
NerosiK
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vim o par dalsich hrach ktere by rozhodne taky mohly byt zmineny.
Obvzlaste ze slovensko/ceske produkce hra Spellcross. Desitky mozna i stovky hodin nervu a posouvani jednotek po policku abych prezil prvnich par map.Taky serie Anno je sice novejsi ale taky to jsou skvele strategie.

martinmiro
martinmiro
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NerosiK spellcross som zabudol. fakt jedna z najlepsich strategii. zial sa my pokazila originalka a neviem , kde zohnat druhu :(

inak i signus nebol zly ako slovenska hra. tiez som ich podporil originalkou, ale tiez dosluzila. keby sa tie hry dali kupit, kupim ich znova.

Reynevan
Reynevan
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinmiro Spellcross jsem zrovna nedávno vyhrabal a zahrál znovu, zjistil jsem, že jsem jako mladší byl asi trpělivější - někdy vydržet ty tahy.. :D Ještě mi tu chybí česká Original war, která je bohužel hodně opomíjená.

CB_Rider
CB_Rider
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ze svýho seznamu bych přidal Fragile Allegiance. Dobrá hra, která mě zabaví i dnes. Kdo nezná, zkuste na ni mrknout.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani v okurkove sezone snad neni treba na PCT zverejnovat tyhle best of "clanky". A pokud uz to slecne Lucii nejde vymluvit, tak to po ni aspon nekdo proctete, at v tom nejsou zbytecne vecne chyby.
(Osobne se domnivam, ze k takove slovni vate by se nemel snizovat ani rekneme herni magazin. Ma to nulovou informacni hodnotu.)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 7. 2014 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 A kdy jindy, když už ne v okurkové sezóně a během prázdnin, je lepší doba si sednout a oprášit nějakou starší hru. Právě strategie jsou žánrem, který zastarává asi nejméně, spoustu z těch her bych si zfleku vzal a zahrál, kdybych na to měl čas.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
30. 7. 2014 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Na spatne a OT clanky by nemela byt vhodna doba NIKDY. Prominte, ale je to tak.

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen upozornění na překlep:
Total War: [b]Showgun[/b] II není, Total War: Shogun II ano.

Jinak jsem hrál asi skoro všechno uvedené a článek vzbudil příjemnou nostalgii. Díky

ddino
ddino
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=kamikzi]jooo TTDeLuxe to boli časy, chcelo by to remake poriadny :)[/quote]

Tiež [url]http://www.train-fever.com/media/videos/[/url] vyzerá na podareného nasledovníka.

davkol
davkol
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Laskavému čtenáři doporučuji články Pavla Tišnovského na Rootu. V nich se o historii videoher dokonce i něco dozví, ať už technické perličky, souvislosti nebo samotný návrh her.

Syntey
Syntey
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak za mě souhlasím s většinou, ikdyž některé hry třeba vůbec neznám.. Nejvíc asi Age of Empires (hlavně 2, remake se povedl :)), Commandos, C&C hlavně Tiberian Sun, Dune 2000 byla suprová.. Pak tady aj někdo zmínil Populous, suprová hra, hrál jsem ji nedávno. Škoda, že se neudělalo nějaké pokračování, tak nějak doufám v remake :D

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne Pharaoh jednoznacne chybi, spolu s Caesarem a Zeusem moje nejoblibenejsi budovatelska serie vubec.

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nadpis clanku zas uplne odveci uz len zato ze taky RA2 bol urcite lepsi nez RA1 a hra sa aj dnes generals tam tiez chyba, dune 2k atd...to ze nieco bolo 1. neznamena ze to bolo lepsie..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 7. 2014 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luciferik Nekoukejte jen na nadpisy, ty jsou tam často spíš za celou řadu (Sim City, C&C, Warcraft atd.), většina pokračování se u dané série v základním principu diametrálně neliší.

jimm
jimm
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luciferik C&C hry jsou všechny hodně podobný co se herních mechanizmů týče... Co se RA týče tak mam radši Yuriho. Některý hry z Tiberium serie jsou taky min. na úrovni RA2, třeba klasické Tiberian Sun...

Thomas_RKH
Thomas_RKH
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych ještě přihodil Jagged Alliance 2...:-)

jimm
jimm
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. jsou Settlers (2+remake, 4 a 7 jsou skvělý hry) a Stronghold (jednička a Crusader..)

fanik
fanik
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na Populous nebo Powermonger se už zapomnělo...?
To byly ve své době naprosté bomby

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 7. 2014 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fanik Nezapomnělo. Ale viz aspoň text v ÚVODU k článku.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
29. 7. 2014 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner pak nerozumím titulku. Jak mohly tyhle předělávky něčím třást, když se jednalo o 10x provařený herní model?

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 7. 2014 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Original War
KKND Krossfire 2
Stronghold Crusader

Jimmy66
Jimmy66
Level 1 Level 1
2. 8. 2014 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-IRONHIDE- Original War, moje srdcovka :) .
Škoda, že se to srovnávalo s Red Alertem, což vůbec nejde a možná proto hra zapadla v zapomění. Přitom v každý hře šlo o něco úplně jinýho. Snad první hra (alespoň pro mě) kde bylo fakt důležitý starat se o svoje lidi.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
29. 7. 2014 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..že refresh Total Annihilation nevyšel. Společně s SC a Warcraftem jsem u téhle hry strávil snad nejvíc času ze všech RTS. Teda, ne že bych zanedbával třeba AoEII. :D Ale TA, byla (a pořád je) prostě něco.. jednoduché a takřka dokonalé.

davkol
davkol
Level 1 Level 1
29. 7. 2014 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Doporučuji mrknout na Spring Engine a hry založené na něm.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
29. 7. 2014 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zcela chybí staré pecky typu Duna II, Powermonger, Populous, Laser squad, Warhammer, Mega-lo-mania a spousta dalších. Zato nechybí doslova ODPAD typu Sims, což není ani tak strategie, jako spíše hra na lepší Tamagotchi.

Autorka by si měla doplnit herní vzdělání!

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 7. 2014 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt píšu to asi počtvrté. Udělejte nám tu laskavost a dočtěte text aspoň ke druhému odstavci první stránky. Do titulku článku to, že DOSové strategie teď neřešíme, fakt narvat nešlo.
Miluju vzdělance, co zvládnou přečíst s bídou názvy kapitol a jdou rovnou řvát do diskuze.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
30. 7. 2014 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner I když nepatřím mezi ty které popisujete a článek jsem přečetl celý, než jsem vůbec napsal do diskuze a to ještě k opravě jednoho čtenáře, bohužel mám v tomto případě potuchu, že do článku byl úvod dopsán až později. Článek včera kolem poledne dle mého dobrého vědomí, i když uznávám, že krátké paměti, začínal rovnou Civilizací.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 7. 2014 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @NoneCZ: Nebyl, ten úvod mám už ve zdrojáku od Lucie (chtěl jsem po ní, aby to tam výslovně dopsala) a ty první dva odstavce tam skutečně byly od vydání, a byly v této podobě, protože jsem je už při editaci offline dost podstatně rozšiřoval.
Ale v něčem máte přeci jen pravdu, nad ně se připletl malý podnadpis Civilization, který se o kousek níž opakoval (což asi na někoho zafungovalo tak, že automaticky skákal na videa). A ten jsem někdy dopo skutečně promázl.
Pak jsem tam dělal ještě druhou editaci – u civilizace bylo jen video od první DOSové verze, což má nejspíš taky svůj podíl na tom, jak tahle diskuze vypadá, takže jsem tam přilepil druhé video s pětkou.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
30. 7. 2014 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Potom uznávám, že jsem také špatně četl, i když bych řekl, že na takovýto článek jsem mu věnoval dostatečnou pozornost. Zmínku o Dune2 si pamatuji jenom z úryvku o C&C:Red Alert, proto jsem i v diskuzi docela poznal, kdo článek opravdu četl celý a kdo to jenom proskákal a šel flamovat do diskuze, proto mě dnes překvapilo, když jsem ji našel i v úvodu. Ale nejspíše za to může i moje nepozornost. Chápu také, že jisté procento čtenářů vždy půjde jenom do diskuze, protože se potřebují daný den pohádat o čemkoliv. Omlouvám se a doufám, že můj příspěvek nebude chápán ve zlém. Přej přijemného dne a spoustu dobrých článků do budoucna.

Reklama
Reklama