Wolfenstein: The New Order – střílečka, jaká tu dlouho nebyla | Kapitola 6
Seznam kapitol
Co by se stalo, kdyby Hitler vyhrál válku? Na to se pokouší odpovědět zástupy historiků, romanopisců a dalších zvídavých lidí, včetně tvůrců videoher. Střílečka Wolfenstein: The New Order je v tomto ohledu nejčerstvější snahou o vyložení alternativní historie. A rovnou prozradím, že jde o nejlepší FPS pro jednoho hráče, která v poslední době vyšla.
Naprosto přirozeně na mě působil také systém perků. Ten zde nefunguje na principu získávání zkušeností a potažmo i zkušenostních bodů, které vyměňujete za aktivaci některé speciální vlastnosti či dovednosti, ale na principu plnění zadaných úkolů. Pokud u sebe například budete chtít nosit více jak tři granáty, budete jimi nejdříve muset zabít pět nepřátel. Pokud u sebe budete chtít nosit více jak tři vrhací nože, budete jimi muset na dálku popravit pět nepřátel atd.
Perků je ve hře celkem 32 a jsou rozděleny do čtyř základních skupin – stealth, tactical, assault a demolition. V taktické skupině naleznete například zvýšení velikosti zásobníku, ve stealth části pak zvýšení maximálního počtu vrhacích nožů a prostě všechno je rozvrženo přesně tak, jak byste od hry čekali.
Vedle lovení perků mě hodně bavilo i hledání skrytých pokladů, jako jsou různé sošky a další bonusové předměty včetně tzv. „Enigma Codes“, což jsou po lokacích rozeseté sešity, díky nimž si můžete odemknout čtyři bonusové módy – jejich náplň však prozrazovat nebudu, protože byste pak z odkrytí kódů neměli takovou radost.
Na druhou stranu bych vám však asi měla prozradit, abyste se vyspali na matraci v horní části prostor Odboje, která je označovaná jako „nightmare“. I přes strašidelný název se díky tomu dočkáte jedné bonusové lokace. Na matraci v hlavním patře Odboje pak spěte průběžně – v určitých okamžicích se vám zde budou zdát zajímavé sny nepatrně rozšiřující dějovou linku.