Kupujete grafickou kartu? Máte málo peněz a chcete za ně získat maximum? Přestože se objevuje čím dál víc různých modelů karet a o každém jeho výrobce tvrdí, že právě ten jeho je nejvýhodnější, realita bývá často jiná. Pokud vás zajímá jaká, pojďte se podívat na test devíti grafických karet firmy nVidia i ATI, které spadají do mainstreamu až low-endu. Možná budete překvapeni.
Reklama
Unreal Tournament 2003
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
UT2003 v2299
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
multi-texturing, bump mapping
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat
Bench Em All, mapy primeval a bench3
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Poznámka: při FSAA a AF docházelo na kartách s GPU GeForce FX k zobrazování značně poškozených textur (v UT03 tento problém nebyl, zřejmě ovladače).
Gun Metal
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
Gun Metal Benchmark 2
Rozhraní
DirectX 9
Heslovitý popis
pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, Cg, převod z Xbox
Nastavení
Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On
Opět tentýž problém - žádná z grafických karet založených na R3xx/R4xx není schopna benchmark dokončit. Problém přetrvává v ovladačích 4.6 i 4.7, takže nezbývá než doufat, že s novými Catalysty bude už vše v pořádku.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
X2 Rolling Demo
Rozhraní
DirectX 8
Heslovitý popis
stencil shadows, bump mapping
Nastavení
1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Oba stencil testy (X2 a FableMark) ukazují výhody GeForce FX, tedy velice efektivní práci se stencil bufferem. Radeony zde zaostávají.
Dungeon Siege
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
Dungeon Siege
Rozhraní
DirectX 7
Heslovitý popis
T&L, HSR
Nastavení
1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat
Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Výsledek XFX 5900XT je velmi zajímavý - buďto nějaký významný rozdíl BIOSu, nebo vliv oněch 50/100MHz na pamětech - každopádně jsem zkusil vše přeměřit, výsledek ale zůstával stejný.
konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Přestože jde o hru se známým logem nVidia, troufám si tvrdit, že jsou pro ni vhodnější karty od ATi. Radeon 9200 nepodporuje FSAA 4x v režimu Quality při rozlišení vyšším než 1024*768 a GeForce FX 5200 podávala ve vyšších rozlišeních naprosto nesmyslné výsledky neodpovídající reálné situaci.
Další věcí je verze používaná k testování: tedy 1.2. Přestože již vyšel patch 1.3, zůstal jsem u starší verze z jednoho prostého důvodu: opět (!!!) byl změněn průběh benchmarku a verze nejsou vzájemně srovnatelné. Zatím tedy počkám. Pokud každý další patch bude měnit průběh testu, zůstanu zřejmě u verze 1.2; jestli se naopak situace ustálí, přejdu na novější verzi.
FarCry 1.1
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
FarCry 1.1
Rozhraní
DirectX 8/9
Heslovitý popis
Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení
max. quality
Návod jak testovat
Bench Em All
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Prozatím taktéž zůstávám u verze 1.1, stejně jako s verzí 1.0 byly problémy s kartami od nVidie, tak s 1.2 jsou obdobné potíže s kartami ATi. Dokud tedy nebude situace vyřešena (aby byl benchmark objektivní), zůstanu zřejmě u osvědčené 1.1.
Quake III Arena
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
Quake III Arena
Rozhraní
OpenGL
Heslovitý popis
Quake III engine :-), multi-texturing
Nastavení
1280x1024/1600x1200x32bit Max Details, timedemo 1, TC on
Návod jak testovat
Pomocí Quake III bench - nastavení výše
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Quake III engine hojně využívá dvouvrstvý multi-texturing, na což se velmi dobře hodí architektura GeForceFX, která implementuje 2TMU na pipeline. Quaka zatím berte spíš jako dočasnou náhradu syntetického VulpineGL, jakmile najdu alternativu, QIII vyřadím.
Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory
iZdroj: PCTuning.cz
Verze
RtCW: ET
Rozhraní
OpenGL
Heslovitý popis
Quake III engine, multi-texturing
Nastavení
1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit Max Details, timedemo 1, demo pctradar
Návod jak testovat
Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli ~ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps
iZdroj: PCTuning.cz
iZdroj: PCTuning.cz
Reklama
Reklama
Pravidelný přehled novinek
Věděl(a) jsi, že pravidelně odesíláme přehled nejzajímavějších článků a novinek? Přihlas se k odběru mailového newsletteru ve svém profilu.
Více informací najdeš
zde.
Podívej se na
ukázku.