Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný
Článek Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný

Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný

Jan Černý

Jan Černý

31. 3. 2010 03:00 28

Seznam kapitol

1. Představení a specifikace 2. Konstrukce, zpracování a ergonomie 3. 3D Vision v akci 4. Možnosti softwaru a OSD menu 5. Jak testujeme LCD monitory 6. Barevné podání a interpolace obrazu
7. Pozorovací úhly a homogenita podsvícení 8. Jas, jeho regulace a vliv na spotřebu 9. Kontrastní poměr a jeho stabilita 10. Rychlost odezvy 11. Hodnocení naměřených výsledků a závěr

Slyšeli jste o herních orgiích s 3D brýlemi? Potřebujete k tomu výkonnou grafickou kartu NVIDIA a rychlý 120Hz monitor. K několika málo modelům společností Alienware, Samsung a Zalman přibyl minulý měsíc černo-oranžový Acer GD245HQ. Ten je určený k herním sestavám Predator, díky nízké odezvě a velmi dobrému podání barev se hodí i pro sledování filmů.

Reklama
Reklama

Přiznám se, že stejně jako u většiny lidí se i na mé tváři objeví úsměv, když se nás snaží výrobce oslinit rychlostí svého panelu udáním nereálné hodnoty odezvy 2 ms. Ta platí jen ve speciálních případech šedá-šedá (Gray-to-Gray) dosaženým téměř v laboratorních podmínkách. O celkové použitelnosti (jako je např. ostrost nebo barevná věrnost) tento údaj absolutně nic neřekne.

Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný


Monitor: Acer GD245HQ, DSLR Olympus E-500 (závěrka clony: f/5.1, expozice 1/100)

Kromě měření jsem po zpětné vazbě od několika čtenářů přidal do metodiky jezdící formulku z programu PixPerAn a několik přechodů barev RGB a CMYK. Dále jsem v tomto testu použil křížovou tabulku Pavla Kovače, nicméně, její informativní hodnota neodpovídá času stráveného jejím měřením (cca 4 hodiny), a proto se v budoucnu nebude objevovat.

Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný


Tabulka měření odezvy dle Pavla Kovače (zelené = rise/náběžná hrana; červená = fall/sestupná hrana)

Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný

Z předchozího grafu lze tedy jednoznačně usoudit, že nejpomalejší přechody se vyskytují u modrých odstínů. Zbývající odstíny jsou přece jen o pár milisekund rychlejší. Při obnovovací frekvenci 60 Hz nemáte šanci toto zpoždění postřehnout (1/60 Hz = 16 ms). Naopak pro obnovovací frekvenci 120 Hz (např. s 3D brýlemi) se mohou některé hrany objektů zdát rozmazané (1/120 Hz = 8,3 ms). Situací, kdy tomu tak bylo jsem, ale zpozoroval při hraní Quake 3 Arena a sledování 3D filmů bylo minimum.

Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný
Acer Aspire GD245HQ – pro 3D jak dělaný

 
Průběh odezvy 0-255-0, standardní režim a dynamický kontrast
1 dílek = 20 ms

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning