PCTuning Článek

AMD Radeon RX Vega 56: výhodnější Vega v testu

Adam Vágner
Adam Vágner
26. 10. 2017 12:00 39 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Radeon RX Vega 56: představení 2. RX Vega 56: chladič, konektory, detaily 3. Řízení spotřeby, nastavení karty pro testy 4. Testovací sestava 5. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 6. Dirt Rally (Win 10) 7. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 8. Far Cry 4 (Win 10) 9. Far Cry Primal (Win 10) 10. Fallout 4 (Win 10) 11. GTA V (Win 10) 12. Metro 2033 Redux (Win 10) 13. Metro Last Light Redux (Win 10) 14. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 15. Star Wars Battlefront (Win 10)
16. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11 + DX12) 17. The Witcher 3: Wild Hunt 18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 19. Primární BIOS (190 W), Power Save 20. Primární BIOS (190 W), Balanced 21. Primární BIOS (190 W), Turbo 22. Sekundární BIOS (173 W), Power Save 23. Sekundární BIOS (173 W), Balanced 24. Sekundární BIOS (173 W), Turbo 25. Teploty 26. Chování ventilátorů 27. Hlučnost 28. Spotřeba, poměr výkon/watt 29. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 30. Závěrečné shrnutí

Po testu vzduchem chlazeného Radeonu RX Vega 64 se podíváme i na výhodnější RX Vega 56. Zatímco výkonnější Vega 64 obětovala dobré provozní vlastnosti na oltář výkonu, Vega 56 elektroměr nestrhá a s výkonem na tom není o mnoho hůře. Pro konkurenční GTX 1070 je vyrovnaným soupeřem.

Reklama
Reklama

S uvedením prvních dvou modelů Radeonů s architekturou Vega jsme otestovali výkonnější RX Vega 64. K němu teď doplníme výhodnější model RX Vega 56, který AMD uvedlo jako přímého konkurenta pro GeForce GTX 1070. Oproti RX Vega 64 nabízí především lepší poměr cena/výkon a přívětivější spotřebu.

AMD nabízí trojici základních modelů RX Vega. Všechny mají grafický čip Vega 10 vyráběný 14nm procesem, který má 12,5 miliardy tranzistorů a plochu 486 mm². Nejvýkonnější je Radeon RX Vega 64 s vodním chlazením, následuje Radeon RX Vega 64 se vzduchovým chladičem a nejslabší a nejlevnější model je Vega 56 s mírně ořezanou variantou GPU. Časem by se k nim měla přidat i zkrácená verze Nano.

Radeony RX Vega 64 mají plnohodnotný čip. U RX Vega 56 je počet Compute Units snížený z 64 na 56. S tím klesl počet stream procesorů ze 4096 na 3584, ale 64 rasterizačních jednotek i 256 texturovacích jednotek zůstalo zachováno. Vzduchem chlazená Vega 64 má základní takt 1247 MHz, u Vegy 56 je snížený na 1156 MHz. Udávaný takt s boost pak klesl z 1546 na 1471 MHz. S horšími parametry klesl ale i udávaný příkon z 295 W na 210 W.

Spolu s grafikým čipem jsou v jednom pouzdře i paměti HBM2. U Radeonů R9 Fury byly na interposeru čtyři 1GB čipy HBM, Radeony RX Vega mají jen dva čipy, ale se čtyřnásobnou kapacitou.

Stejně jako Vega 64 dostala i Vega 56 paměti HBM2 o celkové kapacitě 8 GB připojené přes 2048b paměťovou sběrnici. Takt pamětí je ale snížený a s tím klesla jejich propustnost ze 484 na 410 GB/s.

Takto se testovaná karta hlásí v GPU-Z:

Ještě připomenu klíčové technologie, kterými se chlubí marketing AMD:

Až 13 TFLOPS špičkového výkonu ve operacích se single–precision floating-point

  • 64 Next-Generation Compute Units s podporou Rapid Packed Math – nové výpočetní jednotky, které mají dvojnásobný výkon při práci se 16bitovými datovými typy, což lze využít při výpočtu širokého množství efektů v dostatečné kvalitě, pro zpracování obrazu a videa, ray tracing a umělou inteligenci.

Next-Generation Geometry Engine

  • Až dvojnásobné zvýšení propustnosti geometrické pipe při obdobném taktu díky efektivnějšímu rozkládáním zátěže a díky nové technologii primitive shader.

Enhanced Pixel Engine

  • Zahrnuje nový Draw Stream Binning Rasterizer redukující overdraw (překreslování) a zvyšující efektivitu renderingu

High-Bandwidth Cache Controller (HBCC)

  • Režim, ve kterém Vega obchází tradiční limity dané kapacitou videopaměti. HBCC se má postarat o inteligentní správu paměti a automatické přesouvání bloků paměti tak, aby mohli vývojáři pracovat s většími objemy dat a detailnějšími objekty

8 GB High-Bandwidth Cache

  • Nové paměti HBM2 mohou sloužit jako extrémně velká a rychlá hardwarově spravovaná cache pro externí paměť. Díky ní lze efektivně přistupovat až k terabajtům paměti, což z ní činí ideální řešení pro obrovských textur a datasetů.

FreeSync coby konurenta pro G-Sync od Nvidie už je dnes asi zbytečné představovat (viz třeba článek Test FreeSync na BenQ XL2730Z: dosáhne na G-Sync?). I když mají obě konkurenční rešení své výhody i nevýhody, jednoznačnou výhodu má AMD na straně ceny – karty AMD podporují toto jednodušší a levnější řešení adaptivní vertikální synchronizace, díky kterému mohou majitelé Radeonů vybírat ze širší nabídky monitorů za nižší ceny.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning