Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče) | Kapitola 4

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 11. 2015 03:00 13

Seznam kapitol

1. Anno 2205 pod drobnohledem 2. Takto mají vypadat AAA hry 3. Anno 2205 vám umožňuje dělat rychlé změny 4. Co potřebujete k výletu na Měsíc?
5. V budoucnosti je velmi hezky 6. Hardwarové nároky hry 7. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

V nepříliš vzdálené budoucnosti na Zemi docházejí zdroje a tak je třeba poohlédnout se dál... Společnost Ubisoft na nás tento podzim zaútočila již druhou strategií. Podařilo se jí uspět alespoň v případě budovatelské Anno 2205, nebo se i kolem této hry vytvoří tábory se značně protichůdnými názory? Na to si odpovíme v této recenzi!

Reklama

Vedle klasického platidla jsou ve hře různě pokročilé suroviny. Některé si dokážete poměrně jednoduše vyrábět, kvůli jiným budete muset pečlivě plnit vedlejší mise a doufat, že se k nim nějakým způsobem dostanete později. Těmito surovinami je podmíněna stavba základních budov i pokročilých modulů.  Přitom platí přímá úměra – čím vzácnější modul/budovu budete chtít postavit, tím více peněz na to budete muset vyčlenit, to asi nikoho nepřekvapí.

Trošku překvapivý by mohl být fakt, že pokročilé suroviny využijete i na další věci. Například na stavbu mostu, díky němuž jednu ze svých kolonií budete moci rozšířit na vedlejší ostrov. Nebo na stavbu vesmírného portu, který vám umožní postavit kolonii na měsíci. Tyto zlomové body vás nutí některé suroviny šetřit, čímž může dojít ke známému dilematu – odstartovat to hned a oželet přitom výrobu některé továrny, nebo tuto továrnu nejprve postavit a až poté se vrhnout na stavbu vyšší důležitosti.

Osobně mě sice vedlejší stavby nijak zvlášť nezajímaly, ale je pravda, že tvůrci okolo nich dokážou vytvořit atmosféru, která by se dala krájet. Mohou za to důmyslné cut-scény, které jsou proloženy nejrůznějšími briefingy a průlety nad inkriminovanými místy. Tvůrci SimCity, ale třeba i v úvodu zmiňovaného Might & Magic Heroes VII, by se v tomto směru měli hodně co přiučit. Jde o to, že animace nejsou nijak zvlášť nákladné, ale svou práci přesto odvedou velmi dobře.

Nijak zvlášť zábavně na mě nepůsobily ani vedlejší mise. V nich musíte například dojet s velitelskou lodí k výzvědnému dronu a za jeho pomoci najít transportér převážející nějakou významnou surovinu, nebo se v nich pokusíte zničit nepřátelské cíle se svým loďstvem.

 

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozumím, že tvůrci se tímto způsobem do hry snažili vnést příběh a trošku kreativních myšlenek (například při hře s loďstvem můžete využívat zajímavých bonusů, jako je možnost opravy, vyvolání podpůrných dronů, vyvolání vlny, která odhodí všechno v okolí atd.), jenže já jsem vedlejší mise plnila spíše z povinnosti, abych měla všechno „kompletní“. Ale když se nad tím tak zamyslím, nemohla za to zcela nezábavná náplň nebo špatné provedení, ale spíše velmi kvalitní hratelnost stavební složky. Budování v Anno 2205 je natolik zábavné, že se vám od toho nebude chtít odcházet.

Anno 2205: velký skok pro lidstvo (i pro hráče)
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama