ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 13
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
V režimu 3600 × 1920 px se oproti 1920 × 1200 mírně rozšíří zorný úhel, což se u strategie vždy hodí. Žádné jiné deformace obrazu zde nenajdete a hraní na třech monitorech působí fantasticky.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
Také v rozlišení 5760 × 1200 se zorný úhel ještě více roztáhne a obrazu zůstanou správné proporce. V této hře však šílený širokoúhlý poměr stran nepůsobí tak famózně jako v H.A.W.X.u, byť dojem také jistě zanechá.
Benchmark
Hardwarové nároky Eyefinity jsou v Dawn of War II drsné. S Radeonem HD 5870 je průměr sice nad hranicí 30 fps, v průbězích jsou však jasně vidět propady až k 10 snímků za sekundu. O Radeonu HD 5970 se pak nemá smysl vůbec bavit, protože zde nefunguje CrossFire.