Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst
PCTuning Článek

Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst

Sam Sadovski

Sam Sadovski

23. 3. 2015 03:00 25

Seznam kapitol

1. Opravdu „Battlefield“? 2. Singleplayer, aneb na jeden den policistou 3. Zábavný, místy frustrujicí multiplayer – výzbroj 4. Multiplayer – mechanika, netcode, komunita 5. Multiplayer – mapy
6. Multiplayer – battle pickupy, herní režimy 7. Nejen na čtyřech kolech to jde líp 8. Kvalita grafiky 9. Galerie snímků ze hry 10. Závěrečné shrnutí

Další rok, další Battlefield – tentokrát s policejním tématikou. Radikální změna, při níž hra úplně opouští válečné prostředí a přesouvá se do ulic velkoměst, kde proti sobě stojí armáda policistů a zločinců. Některé nové prvky překvapí příjemně, jiné už méně. Pojďme tedy nahlédnout do světa policejních zásahů a nejen bankovních loupeží.

Reklama
Reklama

Opravdu „Battlefield“?

Slovo úvodem

Jsem vášnivý hráč. Vášnivý hráč především FPS, a když si vzpomenu na ty hodiny strávené u starších dílů série Battlefield, vybaví se mi dobré vzpomínky. Kdybych měl uvažovat jako pravý „srdcař“, tak řeknu, že ten pravý Battlefield pro mě skončil dílem s označením „2“. A nebudu sám.

Battlefield: Hardline byl poprvé představen v rámci konference EA na veletrhu E3 2014. Společně s tím vyšla najevo informace, že se na něm pracovalo již od dob Battlefield 3. Když byl ve vývoji engine Frostbite 3 (použitý v BF: 4 a Hardline), tak si evidentně vydavatel EA řekl, že by bylo lepší z jednoho zdroje vytěžit dvojnásobek peněz. A mám takový dojem, že tento plán bude úspěšný.

Slovo dalo slovo a do hry se vložilo studio Visceral Games. Těžko byste v souvislosti s touto partou hledali herní žánr, ve kterém nemají zastoupení. Z jejich dílny vyšla série Dead Space, hra Need for Speed: Most Wanted či některé díly The Sims.

„Battlefield“

V překladu bojiště či bitevní pole – když běžný hráč uslyší toto slovo, hned je mu jasné, o čem je řeč. Mapa obrovských rozměrů s chaotickou atmosférou nekončícího řetězce výbuchů, rychle jedoucích vozidel a svištících kulek. Aby toho nebylo málo, zaroveň se na tomto prostranství snaží navzájem zabíjet (nejlépe) 64 hráčů.
Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst

Na druhou stranu si někdo může vybavit podtituly „Bad Company“ a „Bad Company 2“, jejichž singleplayerové kampaně považuji za jedny z nejlepších. Tyto dvě hry taktéž nabídly multiplayer, i když ne tak rozsáhlý.

Co mají ale předešlé díly série Battlefield společného? Armádní tématiku. Počínaje druhou světovou válkou v BF: 1942, přes šílenou partu čtyř vojáků v již zmiňovaných BF: BC a BC2, až po klasický military shooter Battlefield 4, se vesměs jedná pouze o hry zaměřené válečný konflikt.

Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení

Nápad na vytvoření policejního FPS mělo studio DICE již v roce 2000, vznikly prototypy a hra nesla kódové označení „Urban Combat“. Tato myšlenka se však dočkala realizace až nyní.

Myslím si, že Hardline nemělo nést označení „Battlefield“, ale naopak – mělo být pilotním dílem nové série. Už jen kvůli tomu, že s předchozími díly toho z hlediska tématiky společného nemá skoro nic.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning