PCTuning Článek

Bazarové grafiky — HD 5770 a GTS 450 vs. současný lowend

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
30. 7. 2013 01:00 27 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Plusy a mínusy bazarového obchodování 2. nVidia GeForce GTS 450 3. AMD Radeon HD 5770/6770 4. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 5. 3DMark 11, 3DMark, Anno 2070 6. Bioshock: Infinite, Crysis 3 7. Far Cry 3, Grid 2
8. Hitman: Absolution, Max Payne 3 9. Metro: Last Light, Tomb Raider 10. Spotřeba 11. Celkový výkon 12. Poměr cena/výkon 13. Závěr

V diskusi pod recenzí Radeonu HD 7730 se objevila řada názorů, že raději než koupit novou lowendovou grafickou kartu, je lepší poohlédnout se po starších kartách z bazaru. Vzali jsme vás za slovo a sehnali GeForce GTS 450 a Radeon HD 5770, které shodně koupíte přibližně za 1500 Kč. Jsou lepší volbou než třeba zmíněný Radeon HD 7730?

Reklama
Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Testovací sestava

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišení 1600 × 900 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Grid 2 — K měření výkonu používám vestavěný benchmark. Po jeho spuštění počítačem ovládané auto odjede jedno kolo závodu ve městě Chicago. Testovací scéna je dlouhá přibližně dvě a půl minuty a výsledky testu odpovídají nárokům hry při skutečném hraní.

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Metro: Last Light — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Tomb Raider — Tomb Raider má vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning