Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3
Seznam kapitol
Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.
Display Mode
Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku dobře známých režimů: v okně, v bezrámečkovém okně anebo přes celou obrazovku.
Monitor
Zde si při zapojení více monitorů volíte, na jakém monitoru se hra bude zobrazovat.
Screen Resolution
Pro vliv rozlišení, který testuji na třech grafických kartách, jsem vybral náročnější úsek ze hry. Ve většině případů (hlavně v multiplayeru) vám poběží o něco lépe, ale místy může i výrazně hůře. Vybral jsem hned úvodní misi. Na takovém výkonu, jaký vidíte zde v testu rozlišení, vás hra přivítá v prvních krocích. Z důvodů extrémních nároků na paměť jsem ale v obou případech snížil detaily textur.
Na platformě Intel s grafikou GTX 670 hra škáluje i do rozlišení 1366 × 768 – limitem je v tomto případě slabá grafická karta s malou videopamětí. Ta se hlavně projevila v rozlišení 2560 × 1440. Hra se stala absolutně nehratelnou.
Na sestavě AMD se naopak ukázalo, že Radeonu R9 290X hra sedne dobře a výkon v rozlišení 2560 × 1440 je na úplně jiné úrovni, hra by se v tomto rozlišení dala bez problémů hrát. Problémem byl zbytek sestavy se slabým procesorem, který limitoval výkon nižších rozlišení a také v paměti RAM.
A jak si poradí s Call of Duty: Black Ops 3 grafická karta Nvidia GeForce GTX 980 Ti? Na ní jsem zkusil v tom samém úseku nastavit vše na maximum včetně textur. Výsledek tedy přímo neporovnávejte s předchozími, kde byly textury pouze na High.
Na hraní hry ve 4K tentokrát můžete zapomenout. Na maximální detaily nestačí paměť grafiky a výkon se propadá na nehratelnou úroveň v náročných situacích.
Refresh Rate
Nastavení obnovovací frekvence monitoru.
Render Resolution
Nastavení ovlivňuje, v jakém rozlišení se obraz bude renderovat před výstupem. Jedná se v podstatě o downsampling či upsampling podle toho, jestli nastavíte méně nebo více než 100 %. Při nastavení 200 % se renderuje obraz nejprve v rozlišení 3840 × 2160 bodů a až poté je downsamplován na 1920 × 1080. Výsledek je úplně stejný, jako když na FullHD rozlišení aktivujete DSR s faktorem 4× tj. rozlišení 3840 × 2160. A platí to i obráceně při nastavení 50 % se renderuje obraz v 960 × 540 a následně se převede do 1920 × 1080.
Při nastavení 200 % mi hra vyhodila hlášku o nedostatku paměti, takže jsem změřil pro jistotu jen rozdíl mezi 100 % a 50 %, kdy výkon byl v testované scéně 49 fps vs. 95 fps.
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 50%)
Display Gamma
Nastavení pro gamma křivku. Jsou zde jen dvě volby: sRGB a Rec.709. sRGB odpovídá křivce 2,2. a Rec.709 křivce 2,4. Volba Rec 709 tedy dělá obraz trochu kontrastnější, ale obraz pak neodpovídá záměru autorů, takže na PC monitoru nastavte sRGB.
Brightness
Posuvník pro nastavení jasu obrazu.
Field of View
Konečně! Po tolika dílech nám do série Call of Duty přidali autoři i možnost volby FOV (či chcete-li zorné pole), který funguje jak v single playeru tak v multiplayeru! Nastavujete horizontální FOV od 60 do 120 stupňů.
Nastavení na 60 stupňů (po najetí myší se zobrazí 120 stupňů)
Max Frames Per Second
Volitelný omezovač fps, který lze nastavit v obrovském rozsahu od 24 fps do 240 fps. Není důvod se omezovat, takže volba na maximum je jasná. Hlavně nikdy nenastavujte stejnou hodnotu, jako je refresh monitoru! V takovém případě se dočkáte nechutného tearingu, pokud nemáte aktivován V-SYNC.
Sync Every Frame (V-SYNC)
Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.
Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync
Draw FPS
Přidá vám do rohu obrazu ukazatel snímků za sekundu.