Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 11. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Black Ops 3 – když 16 GB RAM nestačí 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video – rozlišení, v-sync, FOV 4. Nastavení Advanced – textury, AF, modely, stíny 5. Nastavení Advanced - dynamické stíny, průhlednost
6. Nastavení Advanced - anti-aliasing, AO, rozmazání 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.

Reklama

Anti-Aliasing

Bohužel Call of Duty pokračuje v posledním trendu moderních her. K dispozici není vyhlazování MSAA, ale jen post-processing metody FXAA a SMAA. Na výběr je zde opravdu hodně režimů, takže se na ně podívejme rovnou v přehledném grafu. Výkon jsem testoval v méně náročné scéně, ale s velkým množstvím hran k vyhlazení.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Pro ukázku, jaký mají vliv na obraz, jsem vybral výřez ze scény kde je ve větru pohybující se palma. Díky tomu můžete vidět, jaký vliv má režim SMAA Filmic na pohyb. SMAA Filmic totiž v pohybu více rozmaže obraz, ale výrazným způsobem redukuje shimmering textur a hran. Nevýhodou je, že je viditelný skok mezi pohybem a statickým obrazem (zastavíte pohyb myší). Také tento režim nefunguje při SLI nebo Crossfire.

Nejlepší volbou je asi SMAA T2x, které obraz nerozmazává ani v pohybu a poměrně dobře vyhlazuje všechny hrany. To je zatím asi nejlepší metoda vyhlazování hran post-procesingem.

Bez vyhlazování:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování FXAA:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování SMAA:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování Filmic SMAA:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování SMAA T2x:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vyhlazování Filmic SMAA T2x:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

 
 

Ambient Occlusion

Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Jaká metoda je použita není upřesněno, podle Nvidie na GeForce.com jde o vlastní řešení vývojářů, kterému říkají BOAO (Black Ops Ambient Occlusion), podrobněji ji ale bohužel nerozebírá. Výsledek je realističtější než u jednoduchého SSAO (známého třeba z Crysis), podívejte se, kam tato technika přidala v následující scéně stíny:

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv na obraz v Call of Duty: Black Ops 3 je ale jinak celkem nízký. Opravdu dlouho jsem hledal scénu, kde by byl nějak výrazněji vidět. Rozdíl mezi nastavením Extra a vypnuto je pouze 60 fps vs. 65 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí OFF)

Motion Blur

Za rozmazání pohybu můžu autory hry pochválit. Je zde kromě klasické volby vypnuto a vždy aktivní také možnost Dynamic. A ta podle mě funguje dobře. Rozmazává jen pohyb objektů a nemá vliv na váš pohyb myší! Vliv na výkon je na úrovni chyby měření. A rozdíl mezi volbou vypnutý a vždy aktivní je při rychlém pohybu myší následující.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Always ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama