Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11 | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2012 00:00 29

Seznam kapitol

1. Infinity Wards engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Srovnání kvality vyhlazování vč. TXAA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Stejně jako každý rok je i aktuální pokračování série Call of Duty s podtitulem Black Ops II enormně úspěšné. A stejně jako každý rok běží i Black Ops II na enginu IW z roku 2005. Několika změn jsme se ale přesto dočkali, o vylepšení technické stránky svědčí třeba implementace DirectX 11. Bude to ale i po sedmi letech stačit?

Reklama
Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Technickou stránku PC verze každého nového dílu Call of Duty pravidelně kritizuji a ani letošní díl Black Ops II bohužel není výjimkou. Ačkoliv je Call of Duty jednou z nejvíce vydělávajících herních sérií současnosti, nechce se vývojářům pro aktuální generaci konzolí připravovat nový engine. Hra tak stále používá technologii IW, na které debutovalo už v roce 2005 Call of Duty 2. Od té doby byl engine samozřejmě výrazně vylepšen a zlepšení grafiky Black Ops II je v porovnání se sedm let starou hrou obrovské. V porovnání se současnou špičkou v podobě Sleeping Dogs, Crysis 2 nebo Battlefield 3 však výrazně zaostává.

Nově implementovaná podpora DirectX 11 je dle mého názoru spíše marketingovým tahákem a reálný přínos je velmi malý. Příliš nepomáhají ani jiné (skutečně implementované) efekty jako je čočkový efekt, obraz světla nebo technologie míšení textur. Grafice bohužel chybí vše od vyšší detailnosti, lepšího rozlišení textur až po ony lepší efekty.

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Slabší vizuální stránka má svá pozitiva v podobě nízkých hardwarových nároků. Chcete-li si Black Ops II zahrát na nejvyšší nastavení detailů včetně vyhlazování hran, postačí vám v nižších rozlišeních grafická karta na úrovni AMD Radeon HD 7770 či nVidia GeForce GTX 550 Ti, v těch vyšších jsou potřeba o něco výkonnější karty jako je GeForce GTX 650 Ti nebo Radeon HD 7850. Obavy není nutné mít ani z nároků na výkon procesoru, bohatě postačí i dvoujádrové procesory řady AMD Phenom II X2.

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud vám hra nepoběží plynule při nejvyšším nastavení detailů, je položek v nastavení bohužel jen několik. Svůj vliv na výkon sice mají, v součtu však přidají maximálně okolo 50 % výkonu k dobru. To je poměrně málo a Call of Duty: Black Ops II si tak na starších počítačích nezahrajete. Přitom by to dle mého názoru nemělo být nemožné, v nastavení detailů je kupříkladu nemožné měnit kvalitu nasvětlení či stínů. Zde je bohužel vidět, že hra byla primárně vyvíjena pro herní konzole a PC verze byla až na druhém místě.

Poděkování

Za poskytnutí hry Call of Duty: Black Ops II do testu děkujeme společnosti ABC Data s.r.o.
 

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama