Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 9
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.
Water
Snížením nastavení vody se z průhledné lesklé kapaliny stane divná kaše a počet fps se nijak nezmění.
Post Process
Rozdílů v nastavení jsem si nevšiml ani u nastavení Post Process v režimu DX 9.0c a nezměnil se ani počet fps.
Skidmarks
Skidmarks vypne stopy, které na měkkých površích zanechává vaše auto, rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil.
Cloth
Vypnutím nastavení Cloth se připravíte o látky ve hře, zejména o vlajky. Vliv na výkon je nulový.
Maximální x minimální nastavení
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením hry nejsou z malých verzí screenů příliš vidět a lépe si jich všimnete v plném rozlišení. Nejvíc vidět jsou rozdíly ve stínech a v nastaveních Particles a Ground Cover, které mají společně s Vehicle Reflections největší vliv na výkon. Rozdílů v ostatních nastaveních si většinou na první pohled nevšimnete. A jaký že je rozdíl v počtu fps mezi maximálním a minimálním nastavením hry? Jak jsem již psal, rozdíly jsem měřil v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA s grafickou kartou ATI Radeon HD 4670. V případě první dvojice screenu to bylo 25 vs 53 fps, u druhé dvojice pak 21 vs 56 fps. Jak je vidět, jde o rozdíly podstatné a snížením nastavení si můžete počet fps ve hře více než zdvojnásobit.