Dejte peníze, nebo osobní data: Předplatíte si Facebook a YouTube bez reklam?
i Zdroj: Microsoft Designer (AI)
Internet Článek Dejte peníze, nebo osobní data: Předplatíte si Facebook a YouTube bez reklam?

Dejte peníze, nebo osobní data: Předplatíte si Facebook a YouTube bez reklam? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

11. 11. 2023 17:30 37

Seznam kapitol

1. Vaše soukromí, naše spokojenost 2. Tažení proti adblocku 3. Jak si odfiltrovat čtenáře 4. Adblockery nekončí 5. Reklama stejně nezmizí

Už jste si předplatili Facebook bez reklam za pouhých 239 Kč (9,99 eur), respektive 299 Kč (12,99 eur) měsíčně? Ne? No, nebojte se – on to Facebook nemyslí úplně vážně. Jde o to, aby se EU nasytila – a Facebook o vás mohl dál sbírat data.

Reklama

Obcházením paywallů to samozřejmě nekončí, protože i když se YouTube snaží blokovat adblockery, jejich tvůrci reagují. Nedávno jsem narazil na články o tom, jak prý snaha YouTube vede k tomu, že si lidé začali odinstalovávat adblockery. Není to tak úplně pravda, protože oni si je odinstalovávají proto, aby si nainstalovali LEPŠÍ adblockery.

Dejte peníze, nebo osobní data: Předplatíte si Facebook a YouTube bez reklam?
i Zdroj: PCTuning.cz

Komunita kolem adblockerů a dalších nástrojů, jako například nástroje pro stahování obsahu, jako je 4K Video Downloader, neustále opravují a modifikují svoje nástroje – není neobvyklé, že se 4K Video Downloader updatuje i dvakrát měsíčně. V podstatě všechny změny, které udělají na straně serveru, budou opraveny v nástrojích v řádu dnů. 

Navíc je tu ten efekt, že tím, že YouTube začal otevřeně bojovat s adblockery, tak vlastně oznámil velkému množství lidí, že něco takového existuje. Louis Rossmann pobaveně konstatoval, že většina normálních lidí se o adblockery vůbec nezajímá – a teprve poté, co proti nim začal YouTube zasahovat, tak zjistili, že něco takového existuje. „Počkat... ono je něco takového, že když si to nainstaluju, tak reklamy zmizí? Wow!“

Celá věc se tedy může posunout tak, že začnou vznikat lepší adblockery. Ovšem Google kontroluje distribuci rozšíření pro Chrome – a může to teoreticky zakázat. Také se snaží prosadit technologii Web Environment Integrity API, která má garantovat, že uživatelé používají nedotčený prohlížeč – a také Protected Audience, která by měla dovolovat zobrazovat cílené reklamy bez závislosti na cookies. 

Zkrátka a dobře se pokoušejí do nás narvat reklamu jak to jenom jde.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama