Dětské kanály na YouTube: Jak sny dětí stvořily zemi monster
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dětské kanály na YouTube: Jak sny dětí stvořily zemi monster

Dětské kanály na YouTube: Jak sny dětí stvořily zemi monster | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

10. 11. 2017 03:00 18

Seznam kapitol

1. Trochu jiné programování 2. Poptávka po iluzích 3. Od dvou let... 4. Ideální konzument 5. Frozen Elsa & Anna CUT DRESSES! w/ Spiderman... 6. Youtube: chůva zdarma?

Nedávno jsem narazil na pozoruhodný článek Better Filters Can't Cure Youtube's Kids Nightmare, který poukazoval na bizarní kategorii videí cílených specificky na děti. Nebavíme se o animáčích, jako je „Máša a medvěd“, ale o levně dělaných, bizarních věcech, které se snaží pomocí obří dětské populace vyrobit hory views a vydělat majlant.

Reklama

To, co je ale opravdu divné, je obsah vznikající pro ještě mladší generaci. Obsah „For Kids“ je možná to vůbec nejdivnější a nejtoxičtější, co na YouTube najdeme. Pokud nelze pubescenta nařknout z přemíry soudnosti, o dětech to nemůžeme říct vůbec. Přesto evoluční mechanismus, který tlačí jednoho youtubera před druhého, platí úplně stejně i pro tvůrce obsahu pro děti. Tím, že dítě preferuje jeden dětský pořad před jiným, vyvíjí identický evoluční tlak na tvůrce tohoto obsahu.

Pokud se vám zdá, že „evoluce tlačená dětmi“ je šílená myšlenka, nezoufejte: Je-li šílené výběrové kritérium, i výsledky evoluce budou šílené.

Dětská populace se zachytí čehokoliv, co bude dostatečně hlučné a praštěné. Klasickým příkladem je GoGoManova nutella či šiška – naprosto bezobsažné a hloupé video, které zaujme právě dítě.

 

Anebo videa založená na písničkách, která mají tu základní výhodu, že z hlediska rodiče a jeho občasné kontroly vypadají taková videa netoxicky.

Jak takové písničkové video vypadá? Vezme se pár animací, nějaká známá písnička a složí se to dohromady. Není na tom prakticky nic originálního, nemusí se u toho nic složitě vymýšlet – ba naopak, čím méně toho vymýšlíte a o co širší a známější námět se opřete, tím lepší budete mít dosah.  Základní premisou pro tvorbu obsahu je to, že lidi nemají rádi originální obsah, ale něco, co jim připomíná něco jiného. To u dětí platí dvojnásobně. Video, které jim nabízíte, musí být jednoduché, se známými náměty, které se opakují.

 

Gigantická výhoda dětí z hlediska tvůrců je v tom, že se až patologicky vracejí ke známému obsahu, aby ho viděly znova a znova. Pokud je zaujmete, doslova se zaseknou na videu, vyrábí opakovaná views, čímž generují opakované reklamní peníze. Nutno podotknout, že zde se máslo na hlavě ocitá u YouTube, protože jejich mechanismy preferují zobrazení a dokoukání reklamy nad vším ostatním.

A zde vzniká evoluce tlačená jak dětmi, tak i adaptací na podmínky YouTube: Pro děti můžete dělat dlouhá videa, kde se obsah opakuje, protože jim to nevadí. Protože děláte delší videa, můžete je víc proložit reklamami, protože to YouTube dovoluje.

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama