Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře

Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře | Kapitola 5

Jan Preclík

Jan Preclík

12. 3. 2019 03:00 4

Seznam kapitol

1. Úvod a pohled do minulosti 2. Postavy 3. Příběh 4. Atmosféra a zpracování hry 5. Grafika a optimalizace 6. Závěr

Po dokonalém remaku druhého dílu série Resident Evil nám Capcom servíruje další příběh skvělé herní série o boji dobra se zlem, ve kterém najdete naprosto vše. Charizmatické hrdiny, jejich sexy parťačky, nahotu, motorky, zbraně, tuny démonů a adrenalin pumpující soundtrack. A to vše s nádechem japonského anime stylu.

Reklama

Za sebe mohu říct, že jsem strašně rád, že jsem zažil celou éru PC gamingu od začátku až po dnešní dobu. Když totiž výborně hratelnou hru pozlatíte navrch ještě vysoce realistickým vzhledem, jakým už je dnes díky dnešním technologiím možné hru osadit, dostanete oku lahodící, rychlou akční pecku, přesně takovou, jakou má moderní verze Devil May Cry být.

Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře
i Zdroj: PCTuning.cz

V první třetině hry jsem byl grafikou naprosto ohromený. Nejen, že postavy vypadají naprosto realisticky, ale pohybují se v prostředí, které ke skutečnému vůbec nemá daleko. Fiktivní svět protkaný pekelnými silami vypadá naprosto bezchybně. Škoda jen zpracování druhé, poměrně obsáhlé části, samotného pekla, respektive Qliphothu. Prostředí je vesměs stejné a jednotvárné, člověk se ho snadno nasytí. A tak už po třech odehraných misích si přejete být zase zpátky v pěkném prostředí pekelného městečka.

Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře
i Zdroj: PCTuning.cz

Závěr hry se naopak odehrává nad zemí – kdesi v nebi. Tam to sice taky není příliš různorodé, nestrávíte tam ale tolik času a než se ho stihnete nabažit, tak už roztáčite kola ďábelské mašinerie v nově odemčenou obtížnosti „Son of Sparda“. Ještě předtím si ovšem užijete zabíjení během Epilogu – tedy závěrečných titulků. Je to skvělý nápad, který jsem zatím viděl jen u filmů, ale ve hře nikoli.

Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře
i Zdroj: PCTuning.cz

Jelikož jsem hru k testování dostal těsně před víkendem, byl jsem nucen ji začít hrát na svém letitém, legendárním notebooku osazeném CPU Core i7 o 8 vláknech a maximální frekvenci 3700 MHz a Geforce GTX 770m 3GB Vram. I na poměrně náročnější grafické nastavení jsem se hravě pohyboval ve full HD s vysokými detaily nad 40 FPS, což je u hry z roku 2019 na herním stroji z roku 2014 obrovský úspěch. Oproti tomu na konfiguraci i7 7700k @ 4900 MHz a Asus Geforce ROG Strix 1080 Ti Core 1962 / Mem 11000 MHz se hra hýbe v rozlišení 2560 × 1440 bodů na max. detaily okolo 90–100 FPS, což vzhledem ke svému vzhledu a množství vizuálních efektů vůbec není špatné.

Devil May Cry 5: hratelnost klasických arkád v moderní hře
i Zdroj: PCTuning.cz

Hoši z Capcomu se tedy, jak vidno dostatečně poučili z dávných neúspěchů týkajících se mizerné optimalizace série Dead Rising a stvořili skvěle optimalizovaný port původně konzolové akční řežby. Jedinou výtku týkající se optimalizace bych měl k filmečkům. Framerate se při video sekvencích na notebooku točil okolo 20 FPS, což ale ve výsledku nijak zvlášť nevadilo. Samotná herní část se hýbala skvěle a bez záseků.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama