DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Kvalitních závodních her není nikdy dost a na špičce v oboru jsou bezesporu tituly od Codemasters. Po DiRT 2 a F1 2010 tak nyní přichází na rallye zaměřený DiRT 3. Po technické stránce se od svých sourozenců liší jen minimálně, hra je opět postavena na EGO enginu. Těšit se tak můžete na vynikající grafiku s přijatelnými hardwarovými nároky.
Zatímco majitelé výkonnějších počítačů nebudou mít s plynulostí DiRTu 3 na nejvyšší detaily žádné problémy, všichni ostatní se slabšími stroji budou muset sáhnout po alespoň mírném snížení detailů. Naštěstí to ale není žádný problém, DiRT 3 má stejně jako všechny ostatní hry postavené na EGO enginu množství nastavení grafiky, které můžete ladit. Osobně jsem jejich vliv zkoušel s kartou nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA, kdy hra jela nedostatečných 20-30 snímků za sekundu.
Night Lighting
První nastavení ovlivňuje noční osvětlení. Nevšiml jsem si ale žádných rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením, taktéž framerate se ani nepohnul.
Shadows
Obrovský vliv na výkon má nastavení stínů. Pokud je nastavíte na nejnižší, vypnou se všechny dynamické stíny (například aut) a zůstanou jen jednoduché statické stíny stromů, budov a podobně. Na druhou stranu jste odměnění velkým nárůstem výkonu, v mém případě z 22 na 33 fps.
Particles
Mezi částicové efekty patří třeba prach vířený za autem nebo jiskry. Pokud částicové efekty vypnete, ztratí hra zejména na prašných tratích část své atmosféry, výkon však vyskočil ze 17 na 24 fps.
Mirrors
Nastavení Mirrors ovlivňuje odrazy ve zpětných zrcátkách. Po jejich vypnutí poskočil výkon o jeden snímek za sekundu.