DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky

DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 6. 2011 03:00 29

Seznam kapitol

1. Druhá generace EGO enginu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Kvalitních závodních her není nikdy dost a na špičce v oboru jsou bezesporu tituly od Codemasters. Po DiRT 2 a F1 2010 tak nyní přichází na rallye zaměřený DiRT 3. Po technické stránce se od svých sourozenců liší jen minimálně, hra je opět postavena na EGO enginu. Těšit se tak můžete na vynikající grafiku s přijatelnými hardwarovými nároky.

Reklama
DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco majitelé výkonnějších počítačů nebudou mít s plynulostí DiRTu 3 na nejvyšší detaily žádné problémy, všichni ostatní se slabšími stroji budou muset sáhnout po alespoň mírném snížení detailů. Naštěstí to ale není žádný problém, DiRT 3 má stejně jako všechny ostatní hry postavené na EGO enginu množství nastavení grafiky, které můžete ladit. Osobně jsem jejich vliv zkoušel s kartou nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1200 px s 4× AA, kdy hra jela nedostatečných 20-30 snímků za sekundu.

Night Lighting

Night Lighting High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Night Lighting High / Low

První nastavení ovlivňuje noční osvětlení. Nevšiml jsem si ale žádných rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením, taktéž framerate se ani nepohnul.

Shadows

Shadows Ultra / Ultra Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows Ultra / Ultra Low

Obrovský vliv na výkon má nastavení stínů. Pokud je nastavíte na nejnižší, vypnou se všechny dynamické stíny (například aut) a zůstanou jen jednoduché statické stíny stromů, budov a podobně. Na druhou stranu jste odměnění velkým nárůstem výkonu, v mém případě z 22 na 33 fps.

Particles

Particles High / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Particles High / Off

Mezi částicové efekty patří třeba prach vířený za autem nebo jiskry. Pokud částicové efekty vypnete, ztratí hra zejména na prašných tratích část své atmosféry, výkon však vyskočil ze 17 na 24 fps.

Mirrors

Mirros Ultra / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Mirros Ultra / Off

Nastavení Mirrors ovlivňuje odrazy ve zpětných zrcátkách. Po jejich vypnutí poskočil výkon o jeden snímek za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama