Dnešní herní Hi-End karty & XGI Volari V8 Duo | Kapitola 6
Seznam kapitol
Přinášíme Vám recenze nejvýkonnějších karet, o kterých mnozí z nás jen sní. Jak je to s jejich výkonem? Vyplatí se kupovat takovéto karty? Hi-End byl vždy tak trochu předražen, bude tomu tak i tentokrát? Nováček v podobě XGI Volari Duo nastoupil do boje se vzpřímeným kopím. Dokáže tato karta zamíchat trhem? Na všechny tyto otázky zde najdete odpověď.
Unreal Tournament 2003 v2199
Verze |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1600x1200@32bit, official score |
Stažení benchmarku | spuštěním Benchmark.exe v adresáři /system |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - flyby | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 148 / 84 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 150 / 86 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 153 / 81 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 172 / 93 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 97 / 44 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 100 / 48 | |
0 fps | fps |
Unreal Tournament 2003 (1600x1200@32bit) - botmatch | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 80 / 58 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 80 / 60 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 80 / 61 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 80 / 66 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 65 / 37 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 67 / 40 | |
0 fps | fps |
Botmatch je doslova bržděn procesorem. XGI ovšem zaostává i tady...
Serious Sam Second Encounter 1.07
Verze |
Serious Sam Second Encounter 1.07 |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | http://www.pctuning.cz/titulnistrana/ default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Serious Sam Second Encounter 1.07 (1600x1200@32) | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 50 / 36 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 52 / 38 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 55 / 45 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 62 / 50 | |
Volari V8 Duo 256-bit | test nebylo možné spustit | N/A |
Volari V8 Duo 256-bit OC | test nebylo možné spustit | N/A |
0 fps | fps |
Zde nastala ta nejtragičtější situace. Po loadingu se objevil jeden frame a počítač přestal reagovat. Jediné co v té chvíli platilo byl tvrdý reset. Nebo popřípadě 10kg bourací kladivo :-). Inu XGI má ještě co dohánět.
Return to Castle Wolfenstein ET
Verze |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1600x1200@32bit, max detail |
Návod jak testovat | nastavte detaily na max a spustťe z konzole demo "radar" příkaz: "timedemo 1" a poté "demo radar" |
Return To Castle Wolfenstein Enemy Teritory (1600x1200@32) | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 55 / 19 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 57 / 20 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 60 / 40 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 64 / 43 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 19 / N/A | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 21 / N/A | |
0 fps | fps |
OpenGL aplikace a XGI nemá šanci, nehledě na to, že FSAA a AF nebylo možno vůbec zapnout.
Comanche 4 Benchmark Demo
Verze |
Comanche 4 Benchmark Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | vertex shader 1.1, pixel shader 1.1 (voda), bump mapping |
Nastavení | 1600x1200x32bit, Max. Aniso (driver), DXT on, FSAA 4x (driver), Disable Audio, HW shaders |
Satžení dema | http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe |
Návod jak testovat | Spusťte příkazem "c4demo.exe /bench" a nastavte Disable Audio |
Log z 3Danalyze | c4.shader.out.txt |
Comanche 4 Benchmark Demo (1600x1200@32 AA4) | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 48 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 49 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 48 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 53 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 23 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 24 | |
0 fps | fps |
IL-2 Sturmovik
Verze |
IL-2 Sturmovik Demo |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Nevyužívá PixelShaderů, velice závislí na fill-rate, multi-texturing |
Nastavení | 1600x1200x32bit, Max Details, BF109_vs_P39) |
Satžení dema | http://www.il2sturmovik.com/download/demo.php |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte vše na max (jako 3dzobrazení zvolíte OpenGL). Pak již zbývá spustit příslušné demo a pomocí programu Fraps (klávesa F11 na začátku i na konci dema) změřit výsledek. |
IL-2 Sturmovik (1600x1200@32) | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 75 / 36 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 80 / 40 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 83 / 35 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 96 / 46 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 19 / 18 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 23 / 21 | |
0 fps | fps |
Zde nastal problém u XGI, která odmítala korektně zobrazovat OpenGL (vznikaly nepřípustné chyby v obraze). Volari je tedy testována v DirectX režimu.
takovéto chyby, jak určitě uznáte, jsem nemohl tolerovat
Firestarter
Verze |
Firestarter Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, Projected textures, multi-texturing, EMBM, Procedural textures, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=download&id=706 |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované reozlišení a zvolíte Benchmark --> GameBenchmark |
Firestarter (1600x1200@32bit) | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 247 / 139 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 251 / 146 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 237 / 121 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 260 / 141 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 72 / 65 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 78 / 70 | |
0 fps | fps |
U této hry byl obraz správný, ale jen ve hře samotné, menu oplývalo všemi barvami (a to nemyslím v dobrém). Občasné zmizení kurzoru nebylo výjimkou. Bohužel se mi nepodařilo zachytit tyto chyby do obrázku. Jakmile jsem screenshot vložil do jakéhokoli programu byl obraz v pořádku. Používal jsem HyperSnap DX 5.41 a ani jeden režim zachytávání neuspěl.
Výkon XGI je jako vždy tragický.
X2 The Threat
Verze |
X2 The Threat |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | Dynamic light, multi-texturing, EMBM, Stencil shadow, volumetric fog |
Nastavení | max detaily, 1600x1200@32bit |
Satžení dema | http://download.games.tiscali.cz/game/demo4/x2_rollingdemo.zip |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte požadované rozlišení a zapnete Shadows. Zvolíte benchmark mod a stiskněte START. |
X2 The Threat Rolling Demo | ||
Radeon 9800XT 256-bit | 38 | |
Radeon 9800XT 256-bit OC | 39 | |
GeForce FX 5950U 256-bit | 43 | |
GeForce FX 5950U 256-bit OC | 47 | |
Volari V8 Duo 256-bit | 18 | |
Volari V8 Duo 256-bit OC | 19 | |
0 fps | fps |
X2 The Threat je hra která po zapnutí detailů na max dává zabrat i těm nejvýkonnějším grafikám a procesorům. XGI je v posledním testu jak jinak než poslední...
Ceny
Radeon 9800XT 256-bit | 17600,- |
GeForce FX 5950U 256-bit | 17100,- |
XGI Volari V8 Duo 256-bit | 12798,- |
Grafickou kartu Volari nám do testu zapůjčila firma Dexx, grafickou kartu Triplex Radeon 9800XT firma Abacus a kartu MSI FX 5950 nám zapůjčila firma Levi. Všem firmám tímto děkujeme.
Závěr
ATI i nVidia jsou karty velmi vyrovnané, přesto jako vítěz vychází GeForce FX 5950 Ultra. Pokud vezmeme v úvahu cenu tak ani jedna karta není zrovna tím nejlepším. Obě karty jsou určeny těm, kteří požadují maximální výkon a na penězích jim zas tak nezáleží.. XGI je díky ovladačům poslední. A jak už jsem několikrát psal, musíme počkat co se z této karty časem stane.