Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii | Kapitola 6
Seznam kapitol
Před pár týdny se na trh konečně dostalo třetí pokračování akční RPG série Dungeon Siege a nutno říct, že po technické stránce prodělalo spoustu změn. Společně s přechodem na herní konzole dostala hra nový engine, PC hráči z něj však nadšeni nebudou. Grafika je totiž stejná jako na konzolích a nezachrání ji ani nízké HW nároky.
Většina hráčů sice nebude mít problém Dungeon Siege III plynule rozjet, přesto jsem však vliv nastavení na výkon vyzkoušel (jsou prázdniny a mnoho z vás tak bude hru instalovat třeba na slabší notebook). Škálování výkonu s detaily jsem zkoušel s grafickou kartou ATI Radeon HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran, kdy framerate klesal pod třicet snímků za sekundu a při hraní bylo cítit trhání.
Shadow Quality
Shadow Quality Insane / Off
V podstatně jediným důležitým nastavením grafiky jsou stíny. Jejich kvalitu lze měnit v několika stupních od horší kvality až po jejich úplnou absenci. Dopad na vizuální stránku hry je sice fatální, obdobným způsobem však naroste výkon. U zmiňovaného Radeonu HD 5670 z 27 na 59 fps (tedy více jak dvojnásobek).
Texture Quality
Texture Quality High / Low
Naopak minimální je vliv rozlišení textur. Jejich kvalita se po snížení nastavení nezměnila (ony některé textury vypadají i na nejvyšší nastavení opravdu děsivě a jejich kvalita je několik let pozadu) a stejný byl také framerate.
Shader Quality
Shader Quality High / Low
Dalším nastavením je Shader Quality, které mění detailnost efektů jako je třeba hliněná cesta. Rozdíly v grafice jsou zřejmé, vliv na výkon však nastavení nemělo.