Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?
V interiérech RT řekněme krapet zahálí. Navíc v pohybu si stěží někdo všimne, že na stropě se neodráží od plechu lucerna. Nyní jak to vypadá venku. Nejprve vše na maximum.
Nyní RT komplet vypnut. Na první pohled to vypadá skoro stejně. Nárůst o 40 fps.
Vypnuté RT stíny dělají ohromný rozdíl. Vidět je to na vegetaci, která má jen vágní stíny na zemi, ale v korunách stromů zmizí, nebo tráva je kompletně nezastíněná. Vizuální rozdíl značný, výkonový ubohé tři snímky.
Zastínění nemá na výsledek žádný vliv.
Stejně tak odrazy, jediná aspoň trochu viditelná změna je na šachtě vlevo dole. Nicméně fps poskočily na 48.
Vypnuté globální nasvícení se na scéně prezentuje temnými stíny, kdy stěny baráku před námi skoro zanikají ve tmě. Výkon se nezměnil.
Z toho porovnání je vidět, že největší rozdíl dělají klasické stíny. Nastavení na PCF viditelně celou scénu degraduje, zbytek nemá valného vlivu.