
Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?
Z celkového laborování, zkoušení a hledání rozdílů jsem vydestiloval, že pokud už je raytracing zapnutý, nemá smysl jednotlivé položky vypínat. Na mé sestavě je rozdíl mizivý, snímky se drží někde na pomezí mezi čísly 50 a 60, občas vyskočí i výš – buď ve 1920 × 1080 a bez upscale nebo s DLSS a v 2560 × 1440. Přesto hraji s vypnutým RT a v rozlišení 2560 – 1440, protože za běhu rozdíly nevnímám a hlavně mohu mít podvoltovanou grafiku, která pak nežere jak prokopnutá.
Tím neříkám, že rozdíly nejsou někdy značné, třeba scéna ve vagónu, kde vypnutý RT záhadně celý interiér osvětlí, je toho příkladem. Rovněž budovy, kde sluneční světlo přirozeně vniká dírami po dveřích a oknech, vypadá o mnoho lépe. Naproti tomu prostory s umělým osvětlením, jako metro nebo jiné bezpečné kutlochy, jsou téměř identické s raytracingem i bez něj. Pokud máte výkon, řekněme 3070 a výš, nechte RT zapnutý a šmytec. Samozřejmě bez upscalingu se to neobejde, já doporučuji DLSS v režimech kvality nebo vyvážené. FSR a Lineár s klidem pusťte z hlavy. Taktéž jsem narazil na nehezký bug – při nastavování detailů se fps propadly na polovinu a dokud jsem hru nevypnul, odmítaly se zvednout. Veškeré změny grafiky, detailů nebo upscalingu neměly vliv, jediné co pomohlo byla změna rozlišení, ale s jeho snížením nevylezly fps na původní úroveň.
Na závěr ještě pár porovnávacích obrázků a končíme.
Vlevo RT vše max, vpravo bez.