Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon

Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 3

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

3. 3. 2022 17:28 6

Seznam kapitol

1. Úvod a nastavení 2. Porovnání upscalingu – část 1 3. Porovnání upscalingu – část 2 4. RT na pomezí světla a stínu
5. RT v interiéru 6. RT v exteriéru 7. Mlha a RT baterka 8. Závěr

Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?

Reklama

V této scéně je další srovnání upscalingu, tentokrát se zapnutým RT, rozlišení 2560 × 1440. Jako první je pro srovnání nativní obraz s maximálními detaily a zapnutým RT. 30 fps není mnoho.

Bez upscale
i Zdroj: PCTuning.cz
Bez upscale | Stáhnout obrázek

DLSS v režimu kvality vypotilo celých 49 snímků. 

DLSS kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
DLSS kvalita | Stáhnout obrázek

Vyvážené popolezlo na 55. Ještě kousek.

DLSS vyvážené
i Zdroj: PCTuning.cz
DLSS vyvážené | Stáhnout obrázek

Hurá, přes 60 fps. Na vegetaci je trochu vidět rozmazání, ale nic hrozného.

DLSS výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
DLSS výkon | Stáhnout obrázek

A teď jak si povede FSR. Nic moc, v režimu kvality je mázlejší než DLSS nastavené na výkon. A bude to horší.

FSR kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
FSR kvalita

Listí a tráva už je hodně rozplizlá, detaily na věží vzadu se ztrácejí. Snímky jsou na 58.

FSR vyvážené
i Zdroj: PCTuning.cz
FSR vyvážené | Stáhnout obrázek

A tady už je z obrazu vyložená mazanice, ale aspoň se to docela hýbe.

FSR výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
FSR výkon | Stáhnout obrázek

Kdy už jsme v tom, tak i ten lineární upscaling zařadíme.

Lineární kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
Lineární kvalita | Stáhnout obrázek

Vyvážený lineár je co do rozplizlosti asi jako FSR na výkon. 

Lineární vyvážené
i Zdroj: PCTuning.cz
Lineární vyvážené | Stáhnout obrázek

A největší mazanice na konec, z listí je jen flák zelené, veškeré detaily zmizely a věž v pozadí je šmouha. Fps sice vylezly na 70, ale na tohle se opravdu nedá dívat.

Lineární výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Lineární výkon | Stáhnout obrázek

DLSS z těchto srovnání vychází jednoduše nejlépe, co se poměru kvality obrazu a výkonu týče. 

Ještě malé srovnání závislosti fps a rozlišení s vypnutým upscalingem v té samé scéně. Ve Full HD se to jakž takž dá hrát. 

1920 x 1080
i Zdroj: PCTuning.cz
1920 x 1080 | Stáhnout obrázek

Při rozlišení 2560 × 1440 se propadneme na úroveň konzolistů. I když ti už dnes taky mají ve hrách volbu, zda chtějí maximální kvalitu a mizerné snímky, nebo naopak.

2560 x 1440
i Zdroj: PCTuning.cz
2560 x 1440 | Stáhnout obrázek

A konečně 3840 × 2160, tady už RTX 2080 padla na hubu totálně, 9 snímků za sekundu je jaksi nehratelné.

3840 x 2160
i Zdroj: PCTuning.cz
3840 x 2160 | Stáhnout obrázek

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama