Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon

Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 4

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

3. 3. 2022 17:28 6

Seznam kapitol

1. Úvod a nastavení 2. Porovnání upscalingu – část 1 3. Porovnání upscalingu – část 2 4. RT na pomezí světla a stínu
5. RT v interiéru 6. RT v exteriéru 7. Mlha a RT baterka 8. Závěr

Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?

Reklama

U nastavení raytracingu se dá laborovat s nastavením stínů, globálního nasvícení, odrazů, zastínění okolí a taková malá drobnost aplikace raytracingu na baterku, kterou si v noci svítíte na umrlce. RT má pochopitelně největší vliv na vzhled ve scénách, kde procházíte ze slunečné ulice do temného baráku. Jednu takovou jsem zachytil, ale vzhledem k dynamickému střídání den-noc se světlo krapet liší. RT max znamená, že všechny RT funkce jsou zapnuté a poté je uvedena jedna, která byla vypnuta, aby byl vidět vliv na vzhled. 

Na začátek RT vypnut. Dokud neporovnáte se zapnutým, vypadá to docela dobře a fps na 77. 

RT vypnuto
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vypnuto | Stáhnout obrázek

Zde RT už zapnuto a propad o 37 snímků.

RT vše max
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max | Stáhnout obrázek

Vypnuté RT stíny jsou vidět hlavně vlevo venku na keřích a trávě, které najednou září jak supernova. 

RT vše max, stíny PCF
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max, stíny PCF | Stáhnout obrázek

Zastínění bez RT dělá zdi a strop o fous světlejší.

RT vše max, zastínění High
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max, zastínění High | Stáhnout obrázek

Odrazy mění vzhled dost zásadně, světlo se neodráží od zdí, podlah a kaluže a celá scéna je jaksi umělejší.

RT vše max, odrazy High
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max, odrazy High | Stáhnout obrázek

Naopak vypnuté RT globální nasvícení není pro scénu tak zničující. Výrazná změna je vidět na stěně vpravo u okna, je najednou tmavá.

RT vše max, globální nasvícení High
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max, globální nasvícení High | Stáhnout obrázek

Zapnutý vs vypnutý raytracing je téměř dvojnásobný rozdíl ve snímcích. Zatímco bez RT jsme na 77, s RT se fps drží kolem 40. Krom toho, jednotlivé položky nemají na fps skoro vliv, jen vypnuté odrazy přidaly 4 snímky. Prozatím to vypadá, že když už je RT zapnut, nemá smysl některé jeho funkce vypínat. 

V této scéně je vidět brutální rozdíl mezi vypnutým a zapnutým RT. Je-li zapnut, světlo se dostane úzkými dveřmi jen kousek do vagónu, včetně odrazů na stěně.

RT vše max
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max | Stáhnout obrázek

Zde je naopak celý vagón osvětlen neexistujícím zdrojem.

RT vypnuto
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vypnuto | Stáhnout obrázek

Zapnutý raytracing bez odrazů vypadá jak brána do jiné dimenze. Odrazy mají na výsledek ohromný vliv, díky nim vniká do prostoru další světlo – však je to také jediná položka, která přidá víc než jeden snímek. 

RT vše max, odrazy High
i Zdroj: PCTuning.cz
RT vše max, odrazy High | Stáhnout obrázek

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama