![Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ij4f01ojbyg0fyz621bdb2f6fa97260711508.jpg)
Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?
U nastavení raytracingu se dá laborovat s nastavením stínů, globálního nasvícení, odrazů, zastínění okolí a taková malá drobnost aplikace raytracingu na baterku, kterou si v noci svítíte na umrlce. RT má pochopitelně největší vliv na vzhled ve scénách, kde procházíte ze slunečné ulice do temného baráku. Jednu takovou jsem zachytil, ale vzhledem k dynamickému střídání den-noc se světlo krapet liší. RT max znamená, že všechny RT funkce jsou zapnuté a poté je uvedena jedna, která byla vypnuta, aby byl vidět vliv na vzhled.
Na začátek RT vypnut. Dokud neporovnáte se zapnutým, vypadá to docela dobře a fps na 77.
![RT vypnuto](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/xaewextkd3dsvnt621cd116ced2e150478084.jpg)
Zde RT už zapnuto a propad o 37 snímků.
![RT vše max](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r943yoy0mok7u74621cd1349e296828286817.jpg)
Vypnuté RT stíny jsou vidět hlavně vlevo venku na keřích a trávě, které najednou září jak supernova.
![RT vše max, stíny PCF](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/z4wkjt3k9wovlsd621cd1810cc32769401656.jpg)
Zastínění bez RT dělá zdi a strop o fous světlejší.
![RT vše max, zastínění High](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/y6525fp544pffw0621cd1b821f56085109673.jpg)
Odrazy mění vzhled dost zásadně, světlo se neodráží od zdí, podlah a kaluže a celá scéna je jaksi umělejší.
![RT vše max, odrazy High](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vzqvtx0fh6ky3sy621cd1d66f53c663634912.jpg)
Naopak vypnuté RT globální nasvícení není pro scénu tak zničující. Výrazná změna je vidět na stěně vpravo u okna, je najednou tmavá.
![RT vše max, globální nasvícení High](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/o22rj32m0dzwcgp621cd214b8014400167539.jpg)
Zapnutý vs vypnutý raytracing je téměř dvojnásobný rozdíl ve snímcích. Zatímco bez RT jsme na 77, s RT se fps drží kolem 40. Krom toho, jednotlivé položky nemají na fps skoro vliv, jen vypnuté odrazy přidaly 4 snímky. Prozatím to vypadá, že když už je RT zapnut, nemá smysl některé jeho funkce vypínat.
V této scéně je vidět brutální rozdíl mezi vypnutým a zapnutým RT. Je-li zapnut, světlo se dostane úzkými dveřmi jen kousek do vagónu, včetně odrazů na stěně.
![RT vše max](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/gh3meccch64r9qy621cd2ab26013497045699.jpg)
Zde je naopak celý vagón osvětlen neexistujícím zdrojem.
![RT vypnuto](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/z5iww5k3zi73zu7621cd2d7cf5e2207749243.jpg)
Zapnutý raytracing bez odrazů vypadá jak brána do jiné dimenze. Odrazy mají na výsledek ohromný vliv, díky nim vniká do prostoru další světlo – však je to také jediná položka, která přidá víc než jeden snímek.
![RT vše max, odrazy High](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0qw3rac5kb4rvfq621cd337cc2bf266702622.jpg)