Dying Light 2 Stay Human – rozbor RT a vliv nastavení na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Prozkoumání postapokalyptického světa pohledem grafického puristy. Raytracing hýbe nyní polygonovým světem, tudíž si ho proklepeme. Dá se vůbec použít na generaci staré grafice řady 20xx?
U nastavení raytracingu se dá laborovat s nastavením stínů, globálního nasvícení, odrazů, zastínění okolí a taková malá drobnost aplikace raytracingu na baterku, kterou si v noci svítíte na umrlce. RT má pochopitelně největší vliv na vzhled ve scénách, kde procházíte ze slunečné ulice do temného baráku. Jednu takovou jsem zachytil, ale vzhledem k dynamickému střídání den-noc se světlo krapet liší. RT max znamená, že všechny RT funkce jsou zapnuté a poté je uvedena jedna, která byla vypnuta, aby byl vidět vliv na vzhled.
Na začátek RT vypnut. Dokud neporovnáte se zapnutým, vypadá to docela dobře a fps na 77.
Zde RT už zapnuto a propad o 37 snímků.
Vypnuté RT stíny jsou vidět hlavně vlevo venku na keřích a trávě, které najednou září jak supernova.
Zastínění bez RT dělá zdi a strop o fous světlejší.
Odrazy mění vzhled dost zásadně, světlo se neodráží od zdí, podlah a kaluže a celá scéna je jaksi umělejší.
Naopak vypnuté RT globální nasvícení není pro scénu tak zničující. Výrazná změna je vidět na stěně vpravo u okna, je najednou tmavá.
Zapnutý vs vypnutý raytracing je téměř dvojnásobný rozdíl ve snímcích. Zatímco bez RT jsme na 77, s RT se fps drží kolem 40. Krom toho, jednotlivé položky nemají na fps skoro vliv, jen vypnuté odrazy přidaly 4 snímky. Prozatím to vypadá, že když už je RT zapnut, nemá smysl některé jeho funkce vypínat.
V této scéně je vidět brutální rozdíl mezi vypnutým a zapnutým RT. Je-li zapnut, světlo se dostane úzkými dveřmi jen kousek do vagónu, včetně odrazů na stěně.
Zde je naopak celý vagón osvětlen neexistujícím zdrojem.
Zapnutý raytracing bez odrazů vypadá jak brána do jiné dimenze. Odrazy mají na výsledek ohromný vliv, díky nim vniká do prostoru další světlo – však je to také jediná položka, která přidá víc než jeden snímek.