Euro Truck Sim. 2 – Pobaltí: na Highwayi číslo jedna... | Kapitola 3
Seznam kapitol
Fandům silničních kolosů a nekonečných dálnic se v nedávné době otevřely dveře do nového světa. Po pracovních výletech v Euro Truck Simulatoru 2 do zemí střední Evropy, Francie, Itálie a Skandinávie do již tak obrovského prostoru přibyly další země. A je jich hned pět!
Původní vs. rozšířený obsah
Jak jsem opakovaně naznačoval, rozsah původního ETS2 sahal od Walesu po Vídeň. Mapa byla zmenšena v poměru cca 15:1. Herní svět se rozkládá na reálné ploše řádově 10 000 km², což představuje pravděpodobně vůbec největší mapu ze všech současných her, vyjma leteckých a námořních simulátorů.
DLC nepřinesly jen rozšíření originální mapy, ale i dvojici přídavků spjatých s těžkými speciálními náklady. Ono řídit běžnou čtyřicetitunovou soupravu je sice fajn, ale když máte naloženo nějaké šílené 100 tunové hovado přesahující truck z každé strany o metr a celá souprava mající na délku 40 metrů, tak je to zase trochu jiná výzva.
Zpátky na sever… a východ
Nejnovější přírůstek se nazývá „Beyond the Baltic Sea“ a jak již název napovídá, podíváme se k pobřeží baltského moře. Pro mě to má ten pozitivní dopad, že zatímco třeba ve Francii nebo ve Švédsku jsem nikdy nebyl, Balt jsem navštívil a těšil jsem se tak na srovnání reálných vzpomínek s herními dojmy. Zároveň se jedná o oblast, kterou mám jakožto virtuální druhoválečný pilot, dobře zmapovanou. Města jako Windau, Riga, Narva či Leningr…ehm…Petrohrad, jsou v mé paměti hluboce zakořeněna. Jsem připraven se (nad nimi :-)) orientovat kdykoliv, kdy mě povinnost opět obleče do uniformy důstojníka Luftwaffe.
Geograficky dostáváme k dispozici celou západní ruskou enklávu kolem Kaliningradu, celé Lotyšsko, Estonsko, Litvu, malý kousíček Ruska od zmíněné Narvy po taktéž zmíněný Petrohrad a jižní část Finska. A to už představuje solidní nálož, zvláště uvážíme-li fakt, že v minulých dvou DLC jsme dostali jen kus Itálie, resp. kus Francie.
Krom samotných silnic se tak nyní musíme potýkat i s tím, co většina z nás již dávno zapomněla. Opuštění Schengenského prostoru a vůbec Evropské unie znamená, že si alespoň virtuálně znovu vyzkoušíte odlehčenou a velmi rychlou formu kontroly na státních hranicích.
Když si to takhle valíte s polské Lodźe do Petrohradu a jste tak hloupí, že si to střihnete právě přes enklávu, tak si hraniční kontrolou projdete na jedné cestě hned dvakrát. Jednou z Polska do Ruska a pak z Ruska do Litvy. Virtuální kontrola ale zabere jen nějakých 10 sekund. Ano, to je sice příliš málo nejen na uspokojení základních životních potřeb virtuálního řidiče, ale pořád dost na to, abyste si vážili, že v nějakém tom Schengenském prostoru reálně žijeme.