GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)

GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde) | Kapitola 6

Adam Vágner

Adam Vágner

21. 8. 2018 03:00 71

Seznam kapitol

1. Proč ray tracing 2. Nový čip, nová architektura, nové jednotky 3. GeForce RTX 4. Další info ke kartám 5. Praktické ukázky – „před“ a „po“ ve hrách 6. RTX v nových hrách

Nvidia včera večer představila novou generaci herních grafických karet s architekturou Turing. Začínají rovnou nejvyššími modely GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 a RTX 2070. Novým buzzwordem (či spíše slovním spojením), o kterém teď budeme slýchat ještě častěji, je ray tracing. A nová generace karet má znamenat velkou revoluci ve světě her.

Reklama

RTX ve hrách

Nvidia se s novou generací karet pokouší o revoluci v oblasti renderingu obrazu ve hrách. A proto je zapotřebí nejdřív vybudovat ekosystém – podobně, jako tomu bylo, když Nvidia s GeForce 8800 GTX a jejími následovníky startovala revoluci v oblasti GPGPU. Využitelnost v první generaci nebude valná – i když je už teď přislíbeno na dvě desítky prémiových titulů, které mají RTX podporovat, implementace má být relativně snadná a první hry s podporou RTX přijdou v podstatě už za pár dní.

GeForce Turing: Co Nvidia předvedla na Gamescomu (a jinde)
i Zdroj: PCTuning.cz

Na tomto místě ještě doplním jednu méně příjemnou zprávu – podle Nvidie mají přímo ray tracing podporovat jenom některé z těchto titulů, ty ostatní využívají jiné techniky z balíku RTX – jmenovitě DLSS:

Ray tracing v reálném čase mají využívat následující tituly:

Další várka už má pak využívat Tensor Cores pro zpracování obrazu pomocí neuronové sítě – DLSS (Deep Learning Super-Sampling. Ten mají prozatím podporovat hry

Ceny vůbec ne lidové

Pro nás coby běžné zákazníky je průšvih, že za tento vývoj zaplatíme my. S novou generací se všechny karty posouvají o něco výše a tak tu máme další skokové zdražení herních grafických karet. Za částku, která byla dříve vyhrazená „profesionálním“ Titanům, už se teď bez skrupulí prodává RTX 2080 Ti, která už by měla být „karta na běžné hraní“.

U Pascalů už jsem se zdráhal GTX 1060 svého času prodávanou za deset tisíc označit za kartu střední třídy. Na novější hry toho moc s cenovkou pod pět tisíc v nabídce Nvidie nenajdete – jen GTX 1050 Ti. S novou generací už s takovou nakonec budou i nějaké „RTX 2050 Ti“ vyšší třídou, RT 2030 střední a Nvidia bude muset nakonec ještě přidat nějaké RT 2020 a 2010 do levných sestav na „hraní eSportů“.

Částečně za tím budou vyšší výrobní náklady (aktuálně možná ceny pamětí), ale větší podíl na tom má již několik let neexistující tlak ze strany konkurence – a když už AMD uvede konkurenční produkty, ceny nastaví tak, že jsou Radeony spíše srovnatelnou alternativou než vážným soupeřem. Nvidii tak nic moc nemotivuje dělat něco s cenou, když nejvážnější konkurencí pro nové karty jsou GeForce minulé generace. AMD dražší karty také zjevně vyhovují, takže bych už nedoufal, že se to v dohledné době zlepší a možná budeme ještě vzpomínat, jak jsme mohli jen za jednadvacet tisíc pořídit nejvyšší model GTX 1080 Ti.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama