Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: Sony
Článek Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie | Kapitola 3

Komerční sdělení
14. 6. 2024 09:00 13

Seznam kapitol

1. Pokračující trend portů z PlayStationu 2. Testovací sestava 3. Test DLSS, Nvidia Reflex a VRAM 4. Jakou grafiku si pořídit

Ghosts of Tsushima je další z řady portů z PlayStationu na PC. Studio Nixxes dokázalo převést hru bez větších problémů. K plynulému chodu hry pomáhá řada technologií Nvidia, včetně DLSS 3. DLAA nebo Reflexu. Podívali jsme se, jaký vliv mají na hraní.

Reklama

Ghosts of Tsushima vyšlo ještě na PlayStation 4 a na počítače se dostává v edici Director’s Cut, tedy s řadou bonusů a malých rozšíření. Počítačové hráče mohou díky optimalizaci na 11 let starou konzoli těšit malé vstupní požadavky. Pokud máte například grafiku ze série RTX 20, v klidu si na nízké detaily zahrajete. Ochudíte se ale o řadu vizuálních vylepšení. Sestava s RTX 4090 od MSI bude v tomto směru trochu přepal, každopádně na demonstraci DLSS Frame Generation a Super Resolution perfektně poslouží.

U příběhové hry, jako je Ghosts of Tsushima, by se mohlo zdát, že vyšší počet snímků přijde vniveč. Není to však pravda. Soubojový systém totiž využívá každý snímek navíc k maximální plynulosti. Když se rozmáchnete katanou proti nepříteli při 180 snímcích za sekundu, v ten moment se opravdu ponoříte do hry.

Nastavení grafiky se řadí do dvou kategorií. U displeje si můžete měnit rozlišení, upscalovací režimy a další technologie včetně NVIDIA Reflex a DLSS Frame Generation. U položky grafika pak měníte nastavení. Pro testování jsme využili preset Very High, tedy nejvyšší globální nastavení kvality obrazu. U některých položek lze detaily ještě zvýšit na Ultra, ale pro jednoduché porovnání je ponecháváme na přednastavených hodnotách.

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz
Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz

Do testování se pustíme v lokaci otevřeného světa, kam vás hra vpustí po splnění úvodních misí. Na detaily Very High v rozlišení QHD si užijete až pohádkových 204 snímků za sekundu. Velkou měrou k tomu dopomáhá Frame Generation. 

Trend na grafu je ovlivněný velmi silnou grafickou kartou, kterou v tomto případě nestíhá zásobovat procesor. Na rozlišení 4K by bylo škálování DLSS Super Resolution (šedé pruhy) lepší. Kvůli tomu, že výkon grafické karty limituje procesor, už k dosažení výrazně vyšších snímkových frekvencí nepomůže ani snižování řady nastavení, ani snížení kvality DLSS. Frame Generation vám však v takových situacích může pomoci k významnému nárůstu počtu snímků za sekundu.

Při zapnutí Frame Generation je škálování přece jen lepší, se Super Resolution na Výkon hra dosahuje na víc jak 200 fps. Ale s nastavením kvalita naopak ztratíte skoro 30 snímků za sekundu. Hra už je od základu dobře optimalizovaná a na nejvýkonnějších sestavách není rozdíl tak velký. Do značné míry hraje roli i procesor.

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz

Bez DLSS začíná snímková frekvence na 128 FPS, s DLSS Super Resolution se zvedne na 147 snímků a při režimu vyvážený povyskočí s Frame Generation snímková frekvence na hodnotu okolo 190.

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz

Studio Nixxes tak odvedlo při portu hry skvělou práci a už bez DLSS je hra dobře optimalizovaná. Pokud ale máte slabší grafiku a chcete si s velmi vysokými detaily zahrát aspoň na 120 snímků, bez Frame Generation se neobejdete.

Pokud chcete pár snímků za sekundu obětovat za ještě lepší vizuál, doporučujeme zapnout technologii DLAA, která vylepšuje obraz pomocí strojového učení.

Co se týče technologie NVIDIA Reflex, ta zde hraje trochu druhé housle. I bez zapnutého Reflexu je totiž odezva systému okolo nepříliš vysokých 24 ms a snižuje se pouze o desetiny, maximálně nízké jednotky milisekund. V nejlepším případě jsme naměřili latenci 21 ms se zapnutým Reflexem.

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz

Odezvu jsme vyzkoušeli také na starším herním notebooku s RTX 3070, kde odezva dosahovala 37 ms bez Reflexu a následně se snížila v průměru na 36 ms.

Při zapnutí DLSS Frame Generation se vynutí aktivace Reflexu. V tu chvíli stoupne odezva na stále přijatelných 39 ms a po zapnutí Reflexu na boost klesne o 1 ms v průměru. Na akční adventuru zcela dostatečná hodnota.

Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie
i Zdroj: PCTuning.cz

Jako poslední zde máme náročnost na kapacitu VRAM. V rozlišení 4K si hra sice na RTX 4090 alokuje 10,5 GB VRAM, avšak ani s 8 GB verzí slabších karet nezaznamenáte větší problémy. V případě QHD rozlišení si žádá přibližně 7,5 GB paměti grafické karty na velmi vysoké detaily. Jde o přibližné hodnoty a to, že hra paměť alokuje, neznamená, že ji nutně celou využívá. Hra si ale v praxi bere méně a kapacita VRAM nepředstavuje větší problém.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komerční sdělení

Autorem textu je zadavatel reklamy.

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama