Ghosts of Tsushima na počítačích přináší zážitek hodný bohaté japonské historie | Kapitola 4
Seznam kapitol
Ghosts of Tsushima je další z řady portů z PlayStationu na PC. Studio Nixxes dokázalo převést hru bez větších problémů. K plynulému chodu hry pomáhá řada technologií Nvidia, včetně DLSS 3. DLAA nebo Reflexu. Podívali jsme se, jaký vliv mají na hraní.
Díky dobré základní optimalizaci od studia Nixxes si Ghosts of Tsushima zahrajete i na nižší třídě grafických karet. Je ovšem potřeba myslet na podporu pro DLSS Frame Generation. Doporučit tak můžeme například MSI GeForce RTX 4060 Ti VENTUS 2X BLACK 16G OC s 16 GB VRAM. Případně novou MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC nabízející nadprůměrných 12 GB paměti.
Při hraní na rozlišení Full HD bez snižování detailů vám postačí í základní RTX 4060. Naopak na rozlišení 4K volte alespoň RTX 4070 Ti Super.
Jak můžete vidět na grafech níže, FPS vás tlačit moc nebudou. DLSS Frame Generation dává s tímto nastavením i na slabších grafikách boost nad 90 FPS. Limitující tak může být spíše kapacita VRAM u vyšších rozlišení. U QHD už ukazatel alokované paměti atakuje 8 GB, ale větší propady snímků zapříčiněných dosažením maximální kapacity VRAM nevznikají. Pokud chcete být opravdu klidní, můžete zvolit 12 GB. U rozlišení 4K je to pak bezpečnější varianta a 16 GB taky není úplně od věci. Při nižší kapacitě videopaměti se může velikost alokované paměti bez důsledků snížit, ale u řady titulů (viz The Last of Us Part I) se lze při nízké kapacitě VRAM setkat se znatelným poklesem snímkových frekvencí.
Stoupající náročnost na VRAM se v případě Ghosts of Tsushima nekoná. Situace rozhodně není tak vážná jako u The Last of Us Part I, avšak u jiných portů může podobný problém nastat. Pokud nechcete mít ve vyšších rozlišeních s kapacitou paměti problémy, vybavte se pro hraní v QHD kartou s alespoň 12 GB. Čeká nás totiž stále více portů her, které už nevyšly ve verzi pro PS4 a jejich nároky budou vzhledem k optimalizaci na PS5 vyšší.