PCTuning Článek

Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti: Tvrdá konkurence pro MSI

Adam Vágner
Adam Vágner
5. 5. 2017 23:59 12 Sdílej:

Seznam kapitol

1. GTX 1080 Ti v podání Gigabyte 2. Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus: konstrukce karty 3. Testovací sestava 4. Ashes of the Singularity (Win 10, DX12) 5. Dirt Rally (Win 10) 6. Doom (Win 10, OGL+Vulkan) 7. Far Cry 4 (Win 10) 8. Far Cry Primal (Win 10) 9. Fallout 4 (Win 10) 10. GTA V (Win 10) 11. Metro 2033 Redux (Win 10) 12. Metro Last Light Redux (Win 10) 13. Rise of the Tomb Raider (DX12, Win 10) 14. Star Wars Battlefront (Win 10) 15. Tom Clancy´s The Division (Win 10, DX11) 16. The Witcher 3: Wild Hunt 17. Total War: Warhammer (Win 10, DX12)
18. World of Tanks 9.15.1 (Win 10) 19. Aliens vs. Predator Benchmark (Win 8.1) 20. Battlefield 4 (Win 8.1) 21. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover (Win 8.1) 22. Crysis 3 (Win 8.1) 23. Grid 2 (Win 8.1) 24. Metro: Last Light (Win 8.1) 25. World of Tanks 9.1 (Win 8.1) 26. Boost a chování karty v Aliens vs. Predator 27. Boost a chování karty v Bioshock Infinite 28. Boost a chování karty v Crysis 29. Teploty 30. Chování ventilátorů 31. Hlučnost 32. Spotřeba, poměr výkon/watt 33. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 34. Závěrečné shrnutí

Otestovali jsme další z našlapaných modelů GeForce GTX 1080 Ti. Díky obrovskému tříslotovému chladiči s trojicí velkých ventilátorů je novinka z modelové řady Aorus od Gigabyte ještě tišší než 1080 Ti Gaming X od MSI. Cena je aktuálně také o něco lepší, takže jestli po nějaké té GTX 1080 Ti pokukujete a máte ve skříní dost místa...

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning