Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
PCTuning Článek

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

23. 11. 2012 03:00 27

Seznam kapitol

1. Druhá generace enginu Glacier 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední detaily 4. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez vyhlazování 5. Výsledky GK na nejvyšší detaily s vyhlazováním 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.

Reklama
Reklama
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Sérii sealth stříleček Hitman pravděpodobně není třeba představovat žádnému hráči. Na počátku tisíciletí patřila série Hitman k absolutní špičce a kdo hrál díly jako Silent Assassin nebo Blood Money, ví své. Hitman je duchovním vlastnictvím dánského studia IO Interactive (patří do vydavatelství Square Enix). To se po vydání čtvrtého pokračování Blood Money (2006) rozhodlo vyzkoušet hry s jinou tématikou a svět tak spatřil první i druhý díl střílečky Kane & Lynch a akční adventura Mini Ninjas. K přání velké většiny hráčů se IO Interactive po letech vrátili ke své nejúspěšnější sérii a po více než šesti letech od vydání Blood Money vychází v pořadí pátý díl série Absolution.

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

IO Interactive mají ve zvyku hry vyvíjet na vlastním enginu. Jedenáct let šlo o engine Glacier, který debutoval ve hře Hitman: Codename 47 (2000) a vývojáři jej během let postupně vylepšovali. Nyní přišel čas na změnu a Hitman: Absolution běží na zbrusu nové technologii Glacier 2. Nejde přitom o vylepšený engine Glacier první generace, jako tomu je u většiny podobných případů. Glacier 2 je od základu nový engine vytvořený přesně dle potřeb Hitman: Absolution (a pravděpodobně také dalších chystaných her IO Interactive).

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Ačkoliv je Absolution multiplatformní hra a vychází nejen na PC, ale i herní konzole Playstation 3 a Xbox 360, věnovali vývojáři PC verzi na dnešní dobu až nebývalou péči. Technická stránka tak byla výrazně vylepšena, mimo jiné implementací efektů DirectX 11. Ve hře najdete například teselaci (efekt zjemnění polygonové sítě), efekt global illumination (efekt odrazu světla, viz google) nebo efekt bokeh filtering (rozmazání okolních objektů, efekt často používaný ve filmech, ). Pokud k této vysoké technické vyspělosti přičtete obrovskou detailnost celého prostředí a vysoké rozlišení textur, je výsledek více než jasný. Grafika Hitman: Absoltion je jedním slovem parádní a rozhodně nepřeháním s tvrzením, že nový Hitman je vedle Crysis 2, Max Payne 3 nebo Metro 2033 jednou z nejlépe vypadajících počítačových her současnosti.

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning