Jsou drahé telefony s Androidem slepou uličkou? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Letos vsadila celá řada výrobců smartphonů na luxusně provedené a dosti drahé modely s Androidem. Hardwarově i provedením jsou vynikající, mají luxusní výbavu, vypadají skvěle, fungují skvěle, přesto se prodávají méně, než výrobci doufali. V čem je vlastně problém a proč u někoho funguje a u někoho ne?
Apple je vnímán jako luxusní značka, protože odolal myšlence vyrábět opravdu levnou elektroniku. I jejich nejlevnější modely s patřičně osekanou vnitřní pamětí jsou stále docela drahé. Tradičně byl drahý vždy, a proto je asociovaný s vyšší cenou. Samsung takovou asociaci nemá, jeho nejlevnější modely začínají na 350 Kč. LG začíná na zhruba 2000 Kč. I HTC nabízí smartphony od nějakých 2500 Kč.
Důsledkem je, že ani jeden z těchto výrobců není vnímán jako luxusní firma. Existují velmi dobré důvody pro to, proč i automobilky drží několik značek, které jsou asociovány s různou mírou luxusnosti a s různou hladinou ceny. Pokud je výrobce asociován s cenově dostupnými výrobky, není vnímán z hlediska náročného zákazníka jako atraktivní. Nestačí jenom přinést výborný telefon a nalepit na něj prémiovou cenovku, on musí být zároveň vnímán jako výjimečný už podle názvu.
A nejen to: Výrobce musí odolat pokušení nabízet na své výrobky nějakou slevu anebo ji rafinovaně zabalit do něčeho, aby to vypadlo, že sleva je součástí nějaké prémiové služby. Pravidelné slevové akce vedou k tomu, že si na ně racionálněji uvažující zákazníci zvyknou a budou na ně čekat.
Jakmile se lidi dopracují k poznání, že stačí pár měsíců počkat a tím získají slevu, zmizí dlouhé fronty při uvedení zařízení do prodeje - protože se prostě čekat vyplatí. Tak kupříkladu teď můžete dostat slevu 2500 Kč na Samsung Galaxy S6 a S6 Edge. Takže vyplatilo se počkat? Vyplatilo!