Jsou drahé telefony s Androidem slepou uličkou? | Kapitola 2
Seznam kapitol
Letos vsadila celá řada výrobců smartphonů na luxusně provedené a dosti drahé modely s Androidem. Hardwarově i provedením jsou vynikající, mají luxusní výbavu, vypadají skvěle, fungují skvěle, přesto se prodávají méně, než výrobci doufali. V čem je vlastně problém a proč u někoho funguje a u někoho ne?
Další teorie je založena na myšlence, že aby byl zákazník ochoten zaplatit za telefon výjimečnou cenu, musí ho především vnímat jako výjimečný, luxusní. Teorie luxusu se opírá o pozorování, že čím je země relativně chudší, tím více je v ní zastoupen Android. Či naopak: Čím je země bohatší, tím více je v ní zastoupen iPhone. To v žádném případě neznamená, že „Android je pro chudé“, znamená to pouze to, že čím více mají lidé peněz, tím menší faktor pro ně představuje cena zařízení.
Jak jsme psali již dříve, vnímání luxusu je relativní.
Pokud máte peněz dost, můžete si klidně objednat třeba Vertu Signature for Bentley. Jde o velmi luxusní verzi starší Nokie bez moderních extrátů, ovšem můžete si ji objednat v jedné ze 2300 možných variant přesně tak, jak se vám líbí. Tenhle telefon se základními funkcemi stojí od 14500 liber výše, takže ukazuje, že si majitel s nějakou tou korunou opravdu hlavu lámat nemusí.
Klasický iPhone představuje masově vnímaný luxus, který je ve skutečnosti stále docela dostupný. Drahé telefony jsou pro výrobce výnosnější, takže není divu, že se o něco podobného pokusili i výrobci telefonů s Androidem. Problém je v tom, že z hlediska psychologie zákazníka není luxus ve výborných materiálech anebo skvělém technickém provedení – je v brandu.