Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Mesh quality

Ovlivňuje kvalitu všech modelů. Při nižším nastavení se s rostoucí vzdáleností více zhoršuje jejich kvalita, respektive počet polygonů. Jako obvykle, má tento detail nízký vliv na výkon a tak se jej nevyplatí moc snižovat ani na slabších konfiguracích – pouze 42 fps vs. 44 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shader quality

Nastavuje kvalitu shader efektů (stínovaní povrchů). Nicméně zde platí to samé jako při nastavení efektů – měřitelný je pouze vliv na výkon – vliv na obraz je neznatelný jak můžete vidět i v následující testované scéně. Zde byl rozdíl ve výkonu 52 fps vs. 56 fps. S obrazem se však nic zásadního nepřihodilo.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Low)

Terrain quality

Ovlivňuje kvalitu terénu a jedinou viditelnou změnou je vliv na kvalitu tesselace. Ta je při úrovni low, úplně deaktivována. Vliv na výkon bude tedy hodně závislý na výkonu grafické karty v tesselaci – například starší DX11 Radeony mají s tesselací problém díky slabší polygonové propustnosti.

Na testovací GeForce GTX 960 byl rozdíl ve výkonu 43 fps vs. 52 fps. To je poměrně výrazný pokles a je tedy vidět, že tesselace na úrovni Ultra je opravdu extrémní. Při detailním záběru ale můžete vidět proč. Veškeré drobné nerovnosti terénu jsou do detailu vymodelovány.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Vegetation quality

Poslední detail ovlivňuje kvalitu vegetace na terénu. Vzhledem k minimálnímu vlivu na výkon (na úrovni chyby měření díky nedostatku VRAM na GTX 960) tento detail opravdu nemá smysl snižovat.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama